PDA

Vis full versjon : V70N større tubo?



Lars'ern
09/10/11, 22:51
Konebilen er en -01 V70N 2,0T manuell. Denne bruker bra med olje, ca 1l på 1000km. Turboen er mildt sagt innsauset i olje, så regner med at den er ferdig og må skiftes. Men synes det er litt rart at det ikke er blårøyk fra den, det blir heller ikke noen oljeflekker under den?? Men spørsmålet mitt er: lønner det seg å sette inn en turbo som tilsvarer den som sitter der? Eller en som er litt mere effektiv? Noe forslag? Har tenkt på å chippe den, men har ikke kommet så langt siden motoren tydeligvis ikke er helt frisk :)

Vatnehol
09/10/11, 23:58
hvor langt har bilen gått?
anbefaling av større turbo ville jeg heller sett over trimstegene på f.eks http://www.bsr-tuning.no/?gclid=CMH485_Z3KsCFQMYzQod7CS2Ow
eneste forskjell som skjer med annen turbo uten tuning software/mapping av bilen er at effekt registeret blir annerledes, om ny turbo er for stor så kan hende at bilen ikke lader engang. så følge trim steg til forhandlere som overnevnt er det tryggeste.

du har fallrøret/retur olje røret fra turboen kan lekke en god del uten å sette flekker på bakken. en ny paking og en o-ring, 15 -min jobb å bytte.
om bilen har gått langt og turboen lekker olje innvendig så burde den ha noe ytelse forskjell fra orginal hk.

Lars'ern
10/10/11, 21:21
Bilen har akkurat runda 250k. Og jeg synes egentlig at den ikke drar noe særlig godt, men blir jo så fort vant til å ha litt hk også, så jeg er ikke sikker.

Jeg har tenkt å sette inn chip fra BSR ja, men som sagt, må få fikset litt på motoren først. Men da skal jeg ta å bestille pakning og o-ring og ta å få skiftet de endag om ikke sålenge. Så skal jeg se om jeg tar en kikk innvendig i turboen samtidig.