PDA

Vis full versjon : Tips om pyntelister og Xenon til fersk V70-kikker?



FroBe
09/10/11, 21:37
Vurderer å oppgradere til V70N, men liker ikke hellakkerte støtfangere og lister. Noen få biler har sorte plastlister uten lakk, det jeg lurer på er hvor enkelt og hvilken kostnad for å bytte fra lakkerte lister til ulakkerte hvis man finner en hellakkert bil man liker?

Et annet spørsmål er original Xenon lys, hvilke årstall ble dette mulig/vanlig på V70N?

Prisklassen min er rundt 130 000, dermed kan jeg ikke se så mye på de nyeste modellene. XC70 blir nok dessverre for dyrt, men firehjulstrekk hadde vært kjekt når man har bratt oppkjørsel.

Vatnehol
09/10/11, 23:45
facelift kom i 2005. de før hadde svarte plastlister. de etterpå har lakkert helfanger.
xenon er å få ifra 2001, men heller lite av de med det ekstra utstyret. er verken uvanlig eller vanlig på nyere, er ekstra utstyr.

trenger ikke xc70 for 4x4, v70 awd har dette!

aarnes
10/10/11, 07:21
V70N med AWD til under 130k? tviler på at du finner det, siden den "minste" motoren disse kom med er 2,5T og D5 , og de bilene, uten awd, med grei kilometer koster som regel over det...

Ola Hagen
10/10/11, 08:08
Hvis du kan skru litt eller har gode kamerater så står det en v70 awd på gjøvik i oppland ved bensinstasjonen rett ved vw/audi sjappa. Den koster rundt 86000kr trur jeg.

MEN haken er at motoren må overhales, er visst rådebank på den ifølge salgsannonsen som ligger inni bilen.

svima
10/10/11, 09:16
Hvis du kan skru litt eller har gode kamerater så står det en v70 awd på gjøvik i oppland ved bensinstasjonen rett ved vw/audi sjappa. Den koster rundt 86000kr trur jeg.

MEN haken er at motoren må overhales, er visst rådebank på den ifølge salgsannonsen som ligger inni bilen.

Bensin eller diesel?
Har du noe tlfnr. til han som selger den?

gaupe
10/10/11, 09:23
facelift kom i 2005. de før hadde svarte plastlister. de etterpå har lakkert helfanger.

Det kom også lakkerte lister på 04 modellen, på spesialutgåva titan sport og sort safir, som ikkje er så veldig uvanleg, den solgte nok bra.

Vatnehol
10/10/11, 15:29
stemmer det, de med sølv listene right?
facelift modellene har vel samme farge på lister og farger

Ola Hagen
10/10/11, 17:59
Bensin eller diesel?
Har du noe tlfnr. til han som selger den?

Ikke helt sikker på om det var diesel eller bensin. Trur diesel...

Men skal til dama i helga og hu bor der så jeg kan sjekke opp dette.

Nei, har ikke nummer eller noe, men kan sjekke opp det også. Hvis ikke noen fra Gjøvik kan sjekke dette..?

gaupe
11/10/11, 08:03
stemmer det, de med sølv listene right?
facelift modellene har vel samme farge på lister og farger

Er vel både sølv og titan, er slik som Per Turbo har på sin.

FroBe
11/10/11, 10:59
Må man på bilopphogger for å finne ulakkerte lister, eller er det levelige priser på nye ullakkerte lister?
Alternativt er det noen enkel måte å fjerne lakken fra listene (glassblåsing/shotblast/kjemisk)?

aarnes
11/10/11, 11:03
Må man på bilopphogger for å finne ulakkerte lister, eller er det levelige priser på nye ullakkerte lister?
Alternativt er det noen enkel måte å fjerne lakken fra listene (glassblåsing/shotblast/kjemisk)?

Det er nesten umulig å sette på brukte lister, fordi de sitter festet med en spesiell dobbeltsidig teip, i tillegg til at du må fjerne den fra de gamle, skal du også demontere de, og det er veldig vanskelig uten å bøye de.

Kjøp de heller nye. koster 500kr/stk ca.
Og du trenger 8 stk. (tre foran + fire på dørene + 1 bak)

de som er ferdig lakkert er grunnet fra fabrikk, så det ville jeg ikke begitt meg ut på!

Vatnehol
11/10/11, 11:53
kan shotblaste de. punktglass eller sand blåsing, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vil det. er jo mye finere med lakkerte, og fjerner du lakken så vil du nok skade salgs verdien i bilen

TommyG
11/10/11, 17:11
jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vil det. er jo mye finere med lakkerte, og fjerner du lakken så vil du nok skade salgs verdien i bilen

Det der er litt smak og behag. Jeg og garantert flere med meg, synes og at ulakkerte lister ser bedre ut på disse bilene