PDA

Vis full versjon : Ta opp vinduet, går litt opp og så ned..?



everlong
09/10/11, 15:03
Vinduet på førersiden er litt rart, når jeg har vinduet helt ned og skal ha det opp trykker jeg en gang opp. Da går det opp 30cm, og så stopper det å går ned igjen, og jeg må så trykke en gang til for at det skal opp, skal det være sånn?

MadAss
09/10/11, 15:45
Da trenger du å initsiere ruteheisen din. Dette gjør du ved å holde inne Opp-knappen i et sekund når ruta allerede er igjen. Står også om dette i instruksjonsboken.

Om ruten går treigt, kan du smøre sporet ruta går opp og ned i, med silicon.

everlong
09/10/11, 16:39
Takk, det skal jeg teste ut:) Dette må gjøres på alle vinduene?

THolandsli
10/10/11, 09:23
Hadde samme problemet på min 12" V70. Å "initsiere" vindusheisen som nevnt over her hjalp ikke nevneverdig så tok en tur på verksted før helga. De tok av dørpanelet og justerte på noe bak der, og nå ser det ut til å fungere som det skal.

C.Erstad
10/10/11, 09:55
Hjelper veldigt å smøre opp listene til vinduet! :)

angerman
10/10/11, 11:00
endel 12 ere som er feil justert fra fabrikk. de eldre hjelper det som regel og smøre med en fin spesialolje vi har. lukter godt.hm.

svima
10/10/11, 14:22
Er en tie-melding på det der. Løsner skruene som fester ruta og skyver festet enten litt frem eller tilbake (husker ikke hvilken vei det var) og strammer skruene igjen.
Gjort det på et par biler. De ble bra etterpå.

angerman
10/10/11, 15:07
jepp.

-Tommy
10/10/11, 23:10
Hjelper veldigt å smøre opp listene til vinduet! :)
Smøre med hva da?

angerman
11/10/11, 10:34
1161840 perfluorerad olje.

Cane
11/10/11, 21:38
Den feilen kjenner jeg igjen ja. Jeg hadde også et vindu ved førersiden - med det jeg tolker som samme feil; altså hvis vinduet var helt eller nesten helt nede og jeg skulle få det opp, stoppet det innimellom halvveis og gikk ned igjen.

Jeg hadde inne bilen hos Bilia Økern 3-4 ggr før de konkluderte med at det ikke hjelper med annet enn å bytte ut noen deler i eller rundt vindusheisen. Akkurat hva de gjorde vet jeg ikke, men jeg husker at de prøvde olje de første to gangene. Reparsjonen ble gjort kostnadsfritt.