PDA

Vis full versjon : hjelp ang lh2.4.



Arrnty90
09/10/11, 15:01
har kobla opp lh 2.4 i min volvo 240 86 mod.. har gnist, bensin pumpa går men virker ikke som dysene slår? noen som har noen forslag til kva det kan ver?

Frigstad Racing
09/10/11, 15:12
Mål spenning i dysekontakten mens du kjinner. Hvis ikke spenning (konstant volt) på dysekontakt, sjekk rele. Hvis spenning men ikke åpner, sjekk jording (kommer fra hjerne) Det er stikk nr 18 på bensinhjerne som er jording (åpningssignal til dysene)

Arrnty90
09/10/11, 15:15
okay skal gå ut og prøve med en gang!:)

Arrnty90
09/10/11, 15:24
når jeg ikkje kjinna sto mulitimetere på 0 men når jeg kjinner hopper det opp og ned.. så da er det dårlig jording?

Frigstad Racing
09/10/11, 15:37
Det skal være konstant volt. hvor hadde du måle pinnen til jord? Prøv å jord den til chassi en gang å se om det er konstant volt i kontakten når du kjinner?

Ligger noen tråder her på forumet også, prøv å søke om du ikke finner ut av det :)

Arrnty90
09/10/11, 15:43
der var konstant strøm på begge pinnenne i dyse kontakta når jeg kjinnet og ikkje kjinnet..
skal vell berre ver i en av den?

Frigstad Racing
09/10/11, 15:46
Det skal være strøm i den ene, jording i den andre.
Når den jorder så åpner dysene.

Hvis du åpner opp kontakten til bensinhjernen, mål om du har jord på stikk 18.
Har du jordingene på innsuget koblet på?`
Har du jording på bensinrele?

Frigstad Racing
09/10/11, 15:46
Er hjernen jordet i det hele tatt?

Arrnty90
09/10/11, 15:50
ja er 2 jordinger på innsuget...er de bensinpumpe relet du mener?? hvor sitter jordingen til den i så tilfelle? og hvor sitter jordings ledningen til hjernen?

Frigstad Racing
09/10/11, 16:00
Sjekk pinne 18 på hjernen om det er jord der.
Bensinhjernen skal jordes i godset. Husker ikke hvem av ledningene på bensinrele som er jord. Mål å se om det er jord på noen av de. Skal være strøm på nr1 og nr6 på rele når det er aktivt, altså strøm når nøkkel er i hakk 2 og 3, rele forsyner hjerner med strøm, så er det en tykk ledning med fast strøm, og tykk rød/gul er den som skal gå ut til bensinpumpa.

EDIT: nr 1 og nr 6 på rele skal ha konstantstrøm. gikk litt fort her.. :p

Arrnty90
09/10/11, 16:19
nei får ikke jord på pin 18.. er det di ledningene som går oppå innsuget?? og bensinpumpe relet er helder ikke jorda`?
og gjerna er skrudd rett i karoseriet.

Frigstad Racing
09/10/11, 16:24
Er derfor ikke dysene dine åpner, du får ikke jording som er åpningssignalet.
Sjekk jording tenningshjerne stikk nr 14 (av og til finnes den ikke) og stikk nr 2 på tenningsmodul. Modulen skal også jordes.

Arrnty90
14/10/11, 18:55
okey no he ej prøvd litt i gjenn..når eg bruker volt meteret og setter på sann at den piper når di kommer i kontakt med kvarandre så piper det ikke når jeg setter den på pin nr18..men viss jeg setter den på volt for jeg 13.4 når jeg setter den svarte i pinn nr 18 og den røde til pluss..så da må der jo vere jord? og angående tennings modulen så pipper det på nr 2.4 og 5.. og får ikke noe utslag på pinn nr 14 tenningshjernen.. men begge hjernene er godt jordet og det samme er tenningsmodulen.. har prøvd bensinhjerna og tennings modulen i annen bil og den starta..og har gnis så da må jo tennings hjerna fungere? ellnette er og hjorda på di 2 ledningene som går opp på innsuget..er der flere som skal gå til hjord??som jeg kansje overser?

Frigstad Racing
14/10/11, 19:38
Pin 18 er jord ja. Når den jorder i dysekontakten åpner dysa.
Å du får ikke jord signal i dysekontakten, så derfor åpner ikke dysene dine.
Er bensinreleet ditt jordet?

Arrnty90
14/10/11, 20:48
når jeg bruker volt meter så piper ikke det på noen av pinnene i bensinrelet.. veit du kenn av ledningen som skal gå til jord??eller kva tal som er jord?
begynder å bli en smule leide og oppgjidde av dette:/

ArneR
16/10/11, 01:53
Det er ikke relé på dysene i 240 btw..

Bjørn Tore
22/10/12, 10:04
Fant du ut hva som var galt har akk samme problemet selv?