PDA

Vis full versjon : Tips om skinnseter å taket i 850en ;)



Papasan
08/10/11, 08:32
Kunne trengt tips til hvordan eg kan få slitte helskinnseter til å se ud som "nye" forrige eier har desverre ikkje tatt så veldig bra vare på de :(
så lurer eg og på hvordan beste måte til å rense take i bilen GODT innrøykt kan du sei ;)

todleif
08/10/11, 11:09
Rense skinnsetene og farge dei oppatt. Kanskje sandpapir viss setene har ein del sprekker.
Eg bruker dette http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63
So trenger du farge og lighterbensin. (for å ta vekk fett før fargen)

I taket bruker du rensemiddel og interiørbørste. So bruker du våtstøvsuger.
Eg bruker greenclean http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=35_38&products_id=193
Og denne børsten http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=35_39&products_id=313

Har du bilder?

Papasan
08/10/11, 11:17
skal ta å legge inn siden tusen takk todleif :D men lighterbensin???? å koss farge ska eg bruga ????

volvoRsport
08/10/11, 11:31
Kanskje sandpapir viss setene har ein del sprekker.


Dette blir da isåfall ved bruk av filler som må slipes ned.

todleif
08/10/11, 12:41
skal ta å legge inn siden tusen takk todleif :D men lighterbensin???? å koss farge ska eg bruga ????

Lighterbensinen er for å ta vekk fett/olje, so fargen sitter.
So først rens, deretter lighterbensin, so farge. (i fleire omganger) Når fargen er herda, har du på milken. Den skal ligge på ein stund og so tas det overflødige av. (viss ikkje alt har trekt inn i skinnet)

Du bruker same fargen som er på setene. (swissvax kan skaffe)
Kva slags farge er det på setene?

todleif
08/10/11, 12:47
Dette blir da isåfall ved bruk av filler som må slipes ned.

Har du litt info om dette? Eg har ikkje so peiling.
Tenkte at det berre var i slipe litt ned kantene, so sprekkene ikkje vart so djupe og med harde kanter.

Kva slags fyller er det snakk om her?

Eg har 2stk 30 år gamle seter som hadde hatt godt av skinnfarging og kanskje littegrann sandpapir og fyller, so tips mottas med takk! :)

Papasan
08/10/11, 12:55
Lighterbensinen er for å ta vekk fett/olje, so fargen sitter.
So først rens, deretter lighterbensin, so farge. (i fleire omganger) Når fargen er herda, har du på milken. Den skal ligge på ein stund og so tas det overflødige av. (viss ikkje alt har trekt inn i skinnet)

Du bruker same fargen som er på setene. (swissvax kan skaffe)
Kva slags farge er det på setene?

ahhha okey nå fatta eg .... sete mine e blå ;) de e slitne på kanten ingen sprekker heldigvis :D
:)

volvoRsport
08/10/11, 12:55
Har du litt info om dette? Eg har ikkje so peiling.
Tenkte at det berre var i slipe litt ned kantene, so sprekkene ikkje vart so djupe og med harde kanter.

Kva slags fyller er det snakk om her?

Eg har 2stk 30 år gamle seter som hadde hatt godt av skinnfarging og kanskje littegrann sandpapir og fyller, so tips mottas med takk! :)

Det er en filler du kan bruke for å tette sprekker, rifter og hull i skinnet. Jeg har kun brukt Dynamix sin selv i jobbsammenheng, og den er som en myk krem man bare legger i med fingertuppen og jevner ut. Den trenger 48t herdetid, etter dette sliper du den ned slik at den blir jevn med overflaten. Filleren føyer seg etter skinnet slik at den ikke sprekker opp, er utrolig smidig. Tilslutt er det bare å legge farge over i flere omganger.