PDA

Vis full versjon : Koble oljetemp og oljetrykk?



DanSteffen
17/12/09, 02:17
Heisann..

Skal koble opp 2 stk målere i A-stolpen.

Den ene er da, Oljetrykket og andre er oljetempen..

Hvor skal jeg koble dette? Og er det mye jobb?

TeamBørnOut
17/12/09, 10:43
Kjøp deg en A stolpe holder på BRL eller realcar. disse er de peneste man får tak i tror jeg ( biltema greiene noen bruker ser jo horibelt ut).
så kjøper du målere og givere der (eller hvis du har råd, så kjøper du det hos pedersen racing eller lignende sider). billige målere = man får hva man betaler.
jeg har ALDRI sett en billigmåler gi korekt trykk / temp.
Tempmåleren anbefalles å montere i bunnpanna eller i tappeskruen på olja. oljetrykket kan du montere ved hjelp av et T stykke på det orginale oljetrykks uttaket. eller finne et annet sted i blokka hvor kanalen går.
(anbefaller også å slenge en bryter til lysa til målerne. hvis du blir stoppa av politiet eller i teknisk så kan de sende deg på visning. Om du kommer igjennom på biltilsynet så har du hvertfall tapt tid! (de sa faktisk ikke en dritt om det når jeg fikk visning på det. bare titta på om ledningene lå riktig. ikke surra rundt eksosanlegget og rundt bensinslangene:rolleyes:))

DanSteffen
17/12/09, 14:05
Takker for svar:)

Skal lage noe eget med tanke på instrumentholderne i A-stoplen. Skal sparkle den inn osv:)

Får se hva slags målere jeg kjøper ettervært. Men da vet jeg værtfall hvor jeg skal montere det osv. (Tror jeg)

Men hva mente du med lyset i målerne, at jeg burde legge opp en egen bryter til dem? Itilfelle jeg blir stoppet?

TeamBørnOut
17/12/09, 14:15
egen bryter til dem ja. blir du stoppa så slå de av. eller hvis du ser det er noe teknisk kontroll. kan være tid spart :)

DanSteffen
17/12/09, 14:26
Da må jeg prøve og legge opp en egen bryter til dem ja:)

Takker for svar:)