PDA

Vis full versjon : Ikke lys i dash? :S Volvo 850



Marius Skau
08/10/11, 01:26
Hei!

Ikveld når vi skulle ut og kjøre med dama sin 850 var det ikke lenger lys i dashbord. Alt av brytere, instrumen osv er borte. Har feilsøkt litt. Hadd ute dash men ikke funnet noe ledningsbrudd eller lause kontakter.

Har lys i bryter før lys (Lang, Nær og parklys), Vindusheisbrytera. Thats it.

Sjekket OK:
Sikkring

Folkvord
08/10/11, 01:41
prøv og vri nøkkelen litt tilbake og se om den kommer, visst ikke vil eg ha sjiftet dimmebryteren;-)

Marius Skau
08/10/11, 01:43
Hva mener du med litt tilbake? :o

Dimmebryteren, er det den lille du dimmer lysene i instrumente med osv? :)

Sollien
08/10/11, 06:55
Hva mener du med litt tilbake? :o

Dimmebryteren, er det den lille du dimmer lysene i instrumente med osv? :)

enten er det dimmebryteren..( eller kontaktstykket bak på nøkkelsylynderen, om det er den finner du ofte ut ved å vrikke litt på nøkkelen ;)

Erlend Dystland
08/10/11, 11:20
Jeg tror nok det er dimmbryteren jeg også. Jeg skiftet faktisk min igår:)
Veldig grei og enkelt jobb, det eneste man trenger er to flate trekkere:)

Ta først ut bryteren som er nedenfor dimmbryteren, greit mtp. plass.
Dette gjøres ved å sette to små flate trekkere på hver sin side og rigge ut bryteren.
Deretter er det dimmbryteren sin tur. Den har en tendens til å sitte noe forferdelig hardt, så her er det bare å klemme på. Bare vær forsiktig så du ikke ødelegger noen innfestninger osv.
Løsne den ved å sette flat trekker på hver side og rigge den ut også, når den løsner kan du dra den ut i bak-kant:)

Håper dette var til hjelp!

Folkvord
08/10/11, 12:10
Hva mener du med litt tilbake? :o

akkuratt som du skal stope bilen da vrir du nøkkelen tilbake, men du vrir den ikke så langt tilbake at bilen stopper, bare noen mm du må vri den, visst det kommer da er det eit kontaktstykke bakk tenningslåsen som må sjiftest;-)

Dimmebryteren, er det den lille du dimmer lysene i instrumente med osv? :)


jepp det er det;-) det lyser ikke noe når den ikke er i så kan ver det er den og;-)

Marius Skau
08/10/11, 18:08
Og der klikka varmapparatet og.. Kjenn jeg blir irritert

Joakim
09/10/11, 15:16
Har dama di handlet seg en såkaldt "mandags bil"?

Marius Skau
09/10/11, 16:04
Kan se sånn ut, forige eier har vært litt voldeli ved demontering av ting. Så mye som må rettes opp i. :)

Fant ut hva som feila lysan, en bryter som kortslutta alt, rart sikkringa ikke gikk men :P Er no lys der no :)

Joakim
10/10/11, 07:35
Kan se sånn ut, forige eier har vært litt voldeli ved demontering av ting. Så mye som må rettes opp i. :)

Fant ut hva som feila lysan, en bryter som kortslutta alt, rart sikkringa ikke gikk men :P Er no lys der no :)

Det var godt du fant feilen :D