PDA

Vis full versjon : Pulserende clutchpedal



kjetilh
07/10/11, 18:22
Har hatt min inne på verksted nå 2-3 ganger for å få prøvd å fikse "pulsering" i clutch-pedalen. Når jeg trår den helt inn å slipper den litt ut, så kjenner jeg en tydelig pulsering i pedalen. Har akkurat hatt den inne på Volvo-verksted, og de sier de har vært i kontakt med Volvo-Norge og at den skal være slik ??!! Men jeg kunne ikke få noen dokumentasjon på dette... Er det noen som har samme bil som meg og kan bekrefte eller avkrefte at det skal være slik ?? :confused:

Stig-Arne
08/10/11, 18:24
Er det PSA dieselen du har ? 4 sylindret 2 liter diesel ?

Kan kjenne noe når jeg har pedalen helt inne. Er jo litt merkelig, da overføringen til koblingen er hydraulisk. Så det må jo være bevegelse i karosseriet / opphenget til pedalen man kjenner isåfall.

kjetilh
08/10/11, 21:36
Er det PSA dieselen du har ? 4 sylindret 2 liter diesel ?

Kan kjenne noe når jeg har pedalen helt inne. Er jo litt merkelig, da overføringen til koblingen er hydraulisk. Så det må jo være bevegelse i karosseriet / opphenget til pedalen man kjenner isåfall.

Ja, er 4 sylindret. Merker det godt at det pulserer i pedalen.

Stig-Arne
08/10/11, 22:11
Ikke godt å si hva det kan være da, kan ikke si jeg er plaget med det på min bil,

THolandsli
16/12/11, 15:20
Har en 2011 V70 Drive som leiebil nå, den har og ristende/pulserende clutchpedal. Når jeg rusa motoren kjente jeg endring i vibrasjonsmønsteret, så er tydelig at dette er en motorvibrasjon som forplanter seg.

Texascom
16/12/11, 16:18
Disse pulserer en god del ja, alle er slik. Det er ingen feil, det er en egenskap bilen har.

Mr. Crepsley
16/12/11, 16:33
Er likt på drosja jeg kjører, 2010 v70 med 1,6 hdi fra pug.

THolandsli
16/12/11, 17:12
Nå skal jeg være forsiktig med å si at jeg er glad det ikke er sånn på min egen, for om jeg sier det blir det vel sånn på den og. Er vel det eneste som ikke feiler møkkabilen.

Texascom
16/12/11, 17:25
Skal nevnes at det er gjort en forbedring på 12' modellene..