Thomas S
07/10/11, 10:53
Var i garasjen til en kjenning en dag, å tok noen bilder av et tøft prosjekt.
Legger inn litt bilder, å info her,så får dere se :)
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5237.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5282.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5226.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5245.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5249.JPG
Denne boksen viser høyden når luftfjæringa er på laveste nivå bak..
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5263.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5267.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5278.JPG
Litt info:
Restaurering: Startet i 2009. Totalt nedplukket, rustsveiset, (forholdsvis lite rust). Panser , dører og bakluker sandblåst i skjøter, rettet og tinnspaklet og lakkert. Understell nedplukket, sandblåst og lakkert. Karosseri rettet, tinnspaklet og lakkert i 2010/11.
Alle skjøter fra fabrikk er tinnspaklet. Panser stanset med 98 louvers.
Søknad om luftfjæring godkjent i 2009. Ombygging var forholdsvis enkel med egne produserte braketter fram og bak.
Støtdempere foran måtte monteres bak bærebruer foran.
Lakk: karosseri lakkert svart med matt klarlakk.
Tak, motorrom, dashbord, innstegslister , deler av interiør samt lufttanker lakkert i rød flakes.
Tak lakkert med "ghostskulls", dvs dødningehoder langs begge sider på taket som en kun ser når en ser 90grader mot dem.
I tillegg ett stort dødningehode midt på taket samt dødningehoder i overgangen mellom fargene på A-stolpen.
12 lag klarlakk på taket.
Interiør: Dashbordpad trukket med svart skinn med røde sømmer. BMW skinnstoler foran i svart skinn, baksete original Amma , men med topp fra BMW for å få samme profil, trukket i svart skinn. Nytt innertak i matt svart. Nye hjemmelaga dørsider og paneler trukket i svart tucknroll lookalike. Håndbrekk flyttet mellom forsetene pga nye seter.
Roadkill og filt samt ny coupefilt i hele bilen.
Elektrisk: Alt lagt opp nytt fra grunnen. Elektriske vinduer montert i framdører. Honda civic dynamo montert pga plass i motorrom. En dags jobb for å lage braketter for feste. Elektrisk styring av luftventiler.
Drivverk. Vertikalt montert B23A. Balansert og overhalt. Topp planet ca 1,8 mm, K-kam. Innsug og eksosmanifold hjemmegjort. For tiden sitter to
mikuni mc-forgassere, men det skal monteres 4 i rekke. 4-trinns gearboks med el. overdrive som styres via lyshornbryter. Original oppheng på amazonkardang, men har delt og sveiset sammen amazon og 240 kardang for å få koblet til 240-boksen.
Original hydraulisk clutch på amazon, wire på 240. Ved å bruke deler fra begge, fungerer den hydrauliske clutchen på 240-boksen utmerket. Radiator fra 940 automat.
Ombygd gearsjalting for å beholde lang-girstang.
Bremser: Originale, totaloverhalte.
Vinduer: Alle, unntatt frontrute, lakkert med klarlakk med svart innslag. Alle gummilister nye, både til dører og vinduer.
Bakluker: Alle håndtak fjernet. Åpnes elektrisk fra førerplass. Skiltlys i festeskruer for skilt.
Bagasjerom: Reservehjulsbrønn fylt med kompressor, lufttanker og forsterker. Rødt diodelys. Farget glassluke ligger over.
Stereo: Pioneer.
Felger: 15" smoothies.
Bilen er ikke ferdig,skal være klar til våren..
Kommer nye bilder da når den er ferdig :)
Legger inn litt bilder, å info her,så får dere se :)
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5237.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5282.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5226.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5245.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5249.JPG
Denne boksen viser høyden når luftfjæringa er på laveste nivå bak..
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5263.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5267.JPG
http://www.volvoklubbentrondelag.no/admin/userfiles/images/IMG_5278.JPG
Litt info:
Restaurering: Startet i 2009. Totalt nedplukket, rustsveiset, (forholdsvis lite rust). Panser , dører og bakluker sandblåst i skjøter, rettet og tinnspaklet og lakkert. Understell nedplukket, sandblåst og lakkert. Karosseri rettet, tinnspaklet og lakkert i 2010/11.
Alle skjøter fra fabrikk er tinnspaklet. Panser stanset med 98 louvers.
Søknad om luftfjæring godkjent i 2009. Ombygging var forholdsvis enkel med egne produserte braketter fram og bak.
Støtdempere foran måtte monteres bak bærebruer foran.
Lakk: karosseri lakkert svart med matt klarlakk.
Tak, motorrom, dashbord, innstegslister , deler av interiør samt lufttanker lakkert i rød flakes.
Tak lakkert med "ghostskulls", dvs dødningehoder langs begge sider på taket som en kun ser når en ser 90grader mot dem.
I tillegg ett stort dødningehode midt på taket samt dødningehoder i overgangen mellom fargene på A-stolpen.
12 lag klarlakk på taket.
Interiør: Dashbordpad trukket med svart skinn med røde sømmer. BMW skinnstoler foran i svart skinn, baksete original Amma , men med topp fra BMW for å få samme profil, trukket i svart skinn. Nytt innertak i matt svart. Nye hjemmelaga dørsider og paneler trukket i svart tucknroll lookalike. Håndbrekk flyttet mellom forsetene pga nye seter.
Roadkill og filt samt ny coupefilt i hele bilen.
Elektrisk: Alt lagt opp nytt fra grunnen. Elektriske vinduer montert i framdører. Honda civic dynamo montert pga plass i motorrom. En dags jobb for å lage braketter for feste. Elektrisk styring av luftventiler.
Drivverk. Vertikalt montert B23A. Balansert og overhalt. Topp planet ca 1,8 mm, K-kam. Innsug og eksosmanifold hjemmegjort. For tiden sitter to
mikuni mc-forgassere, men det skal monteres 4 i rekke. 4-trinns gearboks med el. overdrive som styres via lyshornbryter. Original oppheng på amazonkardang, men har delt og sveiset sammen amazon og 240 kardang for å få koblet til 240-boksen.
Original hydraulisk clutch på amazon, wire på 240. Ved å bruke deler fra begge, fungerer den hydrauliske clutchen på 240-boksen utmerket. Radiator fra 940 automat.
Ombygd gearsjalting for å beholde lang-girstang.
Bremser: Originale, totaloverhalte.
Vinduer: Alle, unntatt frontrute, lakkert med klarlakk med svart innslag. Alle gummilister nye, både til dører og vinduer.
Bakluker: Alle håndtak fjernet. Åpnes elektrisk fra førerplass. Skiltlys i festeskruer for skilt.
Bagasjerom: Reservehjulsbrønn fylt med kompressor, lufttanker og forsterker. Rødt diodelys. Farget glassluke ligger over.
Stereo: Pioneer.
Felger: 15" smoothies.
Bilen er ikke ferdig,skal være klar til våren..
Kommer nye bilder da når den er ferdig :)