PDA

Vis full versjon : Oversikt over utstyr til ulike årsmodeller?



Baltazar
07/10/11, 10:27
Finnes den noen oversikt over hva som var med av utstyr til de forskjellige utstyrspakkene i bestemte årsmodeller? Volvocars har en fin oversikt for 2012, men jeg vet at det endrer seg litt fra år til år.

Hvis det ikke finnes så lurer jeg helt konkret på om midtarmelene i baksetet og regnsensor var standard med V70II Summum i 2008.

På forhånd takk for svar.

Harald
07/10/11, 12:02
regnsensor er standard.
Tror ikke midtarmlene ble standard før i 2011, men har kan det kanskje variere litt om hvilket land bilen opprinnelig ble solgt i når den var ny.

Holern
07/10/11, 13:35
Jeg har MY08, Summum, men har ikke midtarmlene bak...:(
Regnsensor har jeg i hvert fall, med justerbar følsomhet.

Cane
07/10/11, 18:29
Jeg har MY08, Summum, men har ikke midtarmlene bak...:(
Regnsensor har jeg i hvert fall, med justerbar følsomhet.
Samme her også. Jeg har V70II Summum MY08 - med regnsensor men ikke midtarmlene der bak.

En annen ting apropos hva som er eller har vært standard. Jeg kan ikke se at jeg har kompass i bakspeilet. Vet du om dette er noe man kan aktivere, eller er det faktisk tilleggsutstyr? Jeg er ganske sikker på at det er tilleggsutstyr, men må bare dobbeltsjekke. :)

Holern
08/10/11, 01:00
Samme her også. Jeg har V70II Summum MY08 - med regnsensor men ikke midtarmlene der bak.

En annen ting apropos hva som er eller har vært standard. Jeg kan ikke se at jeg har kompass i bakspeilet. Vet du om dette er noe man kan aktivere, eller er det faktisk tilleggsutstyr? Jeg er ganske sikker på at det er tilleggsutstyr, men må bare dobbeltsjekke. :)

Jeg har kompass i speilet, kanskje det bare er biler med navi som har dette???? Jeg vet ikke.

Baltazar
08/10/11, 16:43
Takk for svar :)

Stig-Arne
08/10/11, 18:32
Kompass i speilet får du ved å ha automatisk avblending av innvendig speil.
Ganske bortkastet funksjon det med kompass synes jeg.
Men automatisk avblending er veldig kjekt. Og man kan ettermontere dette, speilet koster rundt 3000 kr

SagaPer
08/10/11, 19:32
Kompass i speilet er egen opsjon og følger ikke med autoblend speil (som forøvrig er standard i disse bilen (V/XC70II). Min bil har RTI ( Navi) med kompass og det har derfor vært slik at har du Navi så trenger du ikke kompass i speilet.

Forøvrig har min bil også armlene i baksetet. Kan ikke se at dette er egen opsjon i utstyrsspesifikasjonen. Det som er opsjon vedr armlenet er om man skal ha egen koppholder i dette (som jeg også har).

Dere får bare spørre om opsjoner så skal jeg svar etter beste evne (for V/XC70II serien).

SagaPer
08/10/11, 19:39
Finnes den noen oversikt over hva som var med av utstyr til de forskjellige utstyrspakkene i bestemte årsmodeller? Volvocars har en fin oversikt for 2012, men jeg vet at det endrer seg litt fra år til år.

Hvis det ikke finnes så lurer jeg helt konkret på om midtarmelene i baksetet og regnsensor var standard med V70II Summum i 2008.

På forhånd takk for svar.

Du kan forsøke å søke etter prislister for Volvo via Google. Så vidt jeg kan se så finnes det søkbare Pdf-dokumenter der ute med oversikt over ulike årsmodeller med spesifikasjon av utstyr og utstyrspakker. Prøv å søke både med norske og engelske uttrykk.

Søk etter Volvo V70 2009 pricelist gir for eksempel følgende svar (av flere):

http://www.volvoclub.org.uk/pdf/v70/V70MY09PriceListMay.pdf

Vær OBS på at utstyrspakkene varierer fra land til land. Likevel gir en slik liste en viss oversikt over hva som er standard i bilene (fra innstegsmodell).

Stig-Arne
08/10/11, 20:42
Automatisk avblending er ikke standard nei, kjøper man speilet med avblending idag får man med kompass.

Holern
08/10/11, 20:59
Jeg har både navi (RTI) og speil (autoblendet) med kompass ...

SanD
20/11/11, 00:43
Automatisk avblending er ikke standard nei, kjøper man speilet med avblending idag får man med kompass.

Jeg har auto-avblending på min V70II 2008, men uten kompass. Jeg kan iallefall ikke se noe kompass i speilet. Nå vet jeg ikke om dette kan aktiveres og deaktiveres på noen måte.?

THolandsli
20/11/11, 00:45
Kompasset går an å deaktivere, men selve displayet vises uansett på speilglasset.