PDA

Vis full versjon : Turbokonvertere D24



Lynvinge
06/10/11, 22:06
Er det noe spesielt man trenger utenom turbo/trykkrør. Er vel 86 rimelig daue hester i denne originalt og vil gjerne ha litt mere hvis jeg handler en :)

JonasS
07/10/11, 16:48
Grenrør, oljetrykk, retur.. Cooler er jo alltid kjekt og ha..

Lynvinge
07/10/11, 17:13
noe spesielt grenrør eller noe som passer overens fra andre motorer. Olje er selvsagt, men hvordan er det med dieseltilførsel?

Edit: bare fylle turbodiesel kanskje? ;)

vassengen
07/10/11, 17:17
Regner med du bare skrur opp pumpa? trykkregulator på pumpa er selvfølgelig en fordel, men ikke noe must, veit ikke om d24tic har det org jeg...

Lynvinge
07/10/11, 23:13
i kveld ble det til at jeg overtok bilen for vrakpant med en knøttliten mangellapp så må vel bare prøve og eventuelt feile som i signaturen over her. All erfaring er bedre enn ingen selv om man feiler selv ;)

Lynvinge
07/10/11, 23:42
er det noen som har noe å si om disse motora i hele tatt? Blir starta i morgen, kjørt 96 mil nordover på mandag/tirsdag. Har forsåvidt plass til deler fra bagasjerommet og frem til framsetene i en 245 om det er noen som skal ha fraktet noe nordover fra fagernes. Kan kjøre både østerdalen og gubrandsdalen ved ønske

Volvo 1983
17/10/11, 05:54
Hei!

De motorene der er svært ømtålig.

De MÅ:

Kjøres pent når de er kald, altså helt den er varm, helst varm oljetemp og.

Få stå en stund på tomgang før man stopper de når de er blitt belastet.

De må IKKE:

Kjøre de for varm på kjølevannet...

Fortsatt meget interessert i motoren, da jeg skulle hatt en å overhale mens den andre står i Bilen.


Mvh