PDA

Vis full versjon : Bremse feil(lampe tennes)



eof
06/10/11, 21:27
Lampa som indikerer bremsefeil lyser på min volvo 244Dl fra 1980.
Har midlertidig bare tatt ut ledningen slik at lyset slukker. Har luftet bremsene uten at det hjalp. har noen et forslag hva det kan være som er feil? Det er "venderen" mellom det 2 kretsene som varsler feilen. Men begge kretser er tett og ok.

Hva kan dette være. En bilkyndig svenske ba meg lufte bremsene så var nok dette borte, men han tok feil

eof
08/10/11, 17:43
Er det noen som vet om det finnes noe form for tilbakestillinga på systemet??

runejakobsen
11/10/11, 08:47
240 bremser MÅ! luftes i en bestemt rekkefølge om man skal få bra nok bremser. bremse lampa varsler for lite trykk i bremse systemet..

veileder til lufting
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30882

OnkelTom
11/10/11, 11:15
den indikerer trykkfeil i bremsene. jeg hadde også problem med dette fant ut at det var den føleren som hadde kilt seg fast så den lyste hele tiden. må nok bytte den!

Joakimny91
13/10/11, 08:49
Ville prøvd og lufte litt ekstra bak til høyre, hadde samme problemet med min 240 i fjord vinter, funka for meg :)

eof
15/10/11, 08:46
Jeg har luftet bremsene i rett rekkefølge, 2 ganger nå. Du sier jeg må bytte føler? Er det den som sitter i motorrommet helt nede, byttet du hele greian som bremserørene er koblet innpå elller er det kun en føler du tar ut??

runejakobsen
15/10/11, 11:17
vis du mener at bremsene dine er bra så erre bare sensoren som er gåen, men om bremsene dine ikke er fullt så bra kan du ha lekasje i bremserør/ lufteskruer. vis de ikke blir bedere av luftnga :P se etter lekasje dær bremserøra går inn i kalipper. er det litt fuktig rundt dær er det det som er problemet.

Daniel V
15/10/11, 14:06
Du kan kjenne dette sammen med hardheten på pedalen. Myk pedal=luft.

Du vet sikkert at Volvo 240 har en spesiell rekkefølge den skal luftes i? Følger du ikke denne rekkefølgen har det ingen/liten effekt. :)

eof
17/10/11, 19:29
Bremsene er harde og fine, ingen lekasjer. Har koblet ut ledninga på føleren. Men vet dere om man bare kan bytte føler eller må hele greian bytte. Noen sier at sylinderen som stenger melllom de 2 bremsekretsene kan være fastnet, derfor går den ikke tilbake etter lufting. Dermed slukker ikke bremsefeil lyset. Er dere emig, hva gjør jeg?

850GLTsilver
18/10/11, 08:25
Er enig i at det sannsynligvis er den ventilen som sitter ja.
Og da er det bare å bestille deg en ny hovedsylinder så du får fiksa problemet.

eof
31/10/11, 20:52
Takk for alle svar