PDA

Vis full versjon : Skifte gir olje på 850 automat!



850olsen
06/10/11, 17:58
Heisann!
Tiden er nå inne for å skifte gir oljen på automat kassa.. :(
det er en 2,5

Har derfor noen spørsmål ang.dette.
Er det en tappeskrue under? hvordan fylle på? og hvilken olje skal brukes på denne? og hvor mye?

kan dette gjøres hjemme i garasjen eller må æ levere den inn på verksted?

Takk for hjelp :)

ola normann
06/10/11, 18:48
Her står det noe tenker jeg...

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=23

850olsen
07/10/11, 13:43
så ganske heftig ut :P hehe :)

Testdriver
07/10/11, 13:49
Ja det er ganske heftig :p
En annen måte du kan gjøre det på er å tappe av den gamle olja, så ha på ny. Start motoren, kjør deg en liten tur og tappe av olja igjen, så tilslutt og ha på ny olje igjen. Da burde du ha fått mesteparten av den gamle olja ut av systemet vil jeg tro, men blir jo ikke det samme som flushing da.

850olsen
07/10/11, 16:11
skal jeg bare fylle på via peilern da eller ? :P

Agrostar
07/10/11, 16:39
Sikker på at du burde gjere det her om du har så lite peiling?

Testdriver
07/10/11, 18:05
skal jeg bare fylle på via peilern da eller ? :P
Yep! :)

Aleks
07/10/11, 18:15
Jeg byttet nettopp olje på min bil. Fulgte den linken oppe på sida her, og det gikk helt fint. Forbausende lett! Gikk med ca. 15 ltr. olje. Tappet ikke av noe via noe plugg. Må fylle på i røret til peilepinnen ja. Trodde bilen min hadde grei olje på kassa, men den ble helt annerledes å kjøre! Merkbart bedre giringer!

Espen69
07/10/11, 23:25
Har nettopp spilt inn "reklamefilm" for programmet "Garasjen" på Viasat4. Asgeir-sjefen over alle sjefer, teknisk dude fra Valvoline og min Volvo S70. Innholdet i filmsnutten var demostrasjon av et nytt automat-flusheapparat. Koblet det i serie med oljekjøleren, tilsatte flushmiddel (rensemiddel - noen er litt skeptiske til å bruke det) og lot guffa sirkulere i 20 minutter. Deretter tappet automaten ut 9 liter gammel olje mens den fylte på 9 liter ny i andre enden. Skal love deg at olja var bedriten til tross for at jeg flushet gjennom 10 liter i fjor. Automaten ble veldig mye mere harmonisk i giringen - og periodisk hard giring til 3. ble borte. Anbefales på det sterkeste!! Ta kontakt med Petter Bjerke hos Valvoline Oil AS hvis du lurer på hvem i ditt området som har et slikt apparat!

OlavS.
08/10/11, 11:20
hva koster det for flushing på volvo?
har noen delenumre og priser på de pakningene og klipsene som fester slangene til radiatoren? både de på motoroljekjøler og på girkassen.
skal skifte radiator serru.

850olsen
08/10/11, 12:46
Sikker på at du burde gjere det her om du har så lite peiling?

e vel alltid en første gang når man skal flushe girkassa :P hehe x) men får vel bare studere litt :P