Volvo Andreas
06/10/11, 14:54
Hei!
Jeg har bytta fra FB til FK og fra M47 til M90.
Dette gjelder jo selfølgelig også mellom akselen.
På mellomakselen, har jeg byttet en foring med hjullager (opphenget på midten)
Den var ganske vrien å snurre på forhånd etter jeg byttet foringa(opphenget).
Men fikk høre fra flere og flere at den skulle være sånn fordi den var ny.
Greit nok.. Men når jeg kjører nå, durer det noe veldig i bilen, og det høres ut som om det er så slarkette som det går ann å få det i drivverket.
Jeg har lagt meg under å kjent på mellom akselen, foringa er like "taigt" og fin, men høres ut som om det er veldig slark der mellomakselen henger på girkassa. I det "krysset" eller den gummiforinga. Men så tenker jeg. Det går jo ann å bytte det gummikrysset ( http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1717&List=1&Level=2&ProductID=20247 )
Men hva godt vil det gjøre?? Det er bare gummi liksom?? =S
Kan det være alvorlig slark i girkassa? Den girer fint og er ingen problem der.
Jeg skifta også klutsj og trøstelager. Alt er forsterka.
Noen som har erfaring med dette?
Det durer mest fra 60km/t - 100km/t når jeg passerer 100km/t stopper det nesten helt men kommer igjen når jeg kommer opp i 130km/t..
Hva kan dette være ? =S
Jeg har bytta fra FB til FK og fra M47 til M90.
Dette gjelder jo selfølgelig også mellom akselen.
På mellomakselen, har jeg byttet en foring med hjullager (opphenget på midten)
Den var ganske vrien å snurre på forhånd etter jeg byttet foringa(opphenget).
Men fikk høre fra flere og flere at den skulle være sånn fordi den var ny.
Greit nok.. Men når jeg kjører nå, durer det noe veldig i bilen, og det høres ut som om det er så slarkette som det går ann å få det i drivverket.
Jeg har lagt meg under å kjent på mellom akselen, foringa er like "taigt" og fin, men høres ut som om det er veldig slark der mellomakselen henger på girkassa. I det "krysset" eller den gummiforinga. Men så tenker jeg. Det går jo ann å bytte det gummikrysset ( http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1717&List=1&Level=2&ProductID=20247 )
Men hva godt vil det gjøre?? Det er bare gummi liksom?? =S
Kan det være alvorlig slark i girkassa? Den girer fint og er ingen problem der.
Jeg skifta også klutsj og trøstelager. Alt er forsterka.
Noen som har erfaring med dette?
Det durer mest fra 60km/t - 100km/t når jeg passerer 100km/t stopper det nesten helt men kommer igjen når jeg kommer opp i 130km/t..
Hva kan dette være ? =S