PDA

Vis full versjon : Kjøp av 850/V70



Joakim
05/10/11, 11:03
Hei!

Jeg skal og kjøpe meg 850 eller v70. Er første bilen min. Har prøvd og sett på flere. En har jeg klart og kjørt i hel, drivknutene røk da jeg svingte fullt til venstre å ga rolig på, da smalt det og etter det så gikk ikke bilen lengre, startet men gikk ikke på noen av girene.

Så har på en måte fått et dårlig inntrykk av dem til min pris.

har 55k + - å bruke på bil.

Håber dere kan hjelpe meg litt med og finne en grei bil.

Bor i Sandnes, Rogaland så er ikke så villig til å reise mangfoldige mil for å se på bil hvis dere forstår :p

Har noen kriterier:

Har sett mest på 2,4 144 HK 2,0 T hadde heller ikke vert dumt.
men eg egentlig villig til alle andre untatt 2.0 126hk. da denne blir for svak :D
Stasjonsvogn skal det også være.
Manuell
AC eller Soltak
Helst ikke grønn, turkis eller andre syke farger :p



Så er spørsmålet om dere tror at jeg kan få noe brukbart til denne prisen?

Håper på gode svar.

Folkvord
05/10/11, 13:14
hei hei, har en 2,0 t5 som har 211hk orinalt og er chipet med eksos og slikt, og har hatt 850 i 3 og eit halvt år og har aldri sjiftet en eneste drivknute så vil ikke si at det er noe som er en svakhet i 850/x70 og far min arbeider på billia og han sier og at det ikke er noe som er en svakhet, bare se på ttaracing sin røramme 850 som hadde verdens raskeste tid på dragrace i fwd klasse for en tid tilbake med 1000hk og dem kjørte på orginale drivled.

det som oftest er problem er lekkasje mellom gir og motor
lekkasje i varme register
motstand til varme apparat vifte

eller du kan jo bare lese litt her sjølv;-) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16760


men ser du er på jakt etter stv men visst du vil vurdere en sedane så har eg 2 stk, en med 2.0 t5 og en på 144hk begge manuel, men den på 144hk er egentli en delebil men går an og sette i sammen før salg igjen;-)

men for turboen så vil eg ha 50 for, selges pga mistet lappen:P

mer du ønsker, eller vil se på den eller noe så er det bare og sende mld elle noe på 90541863 bor ikke så langt unna deg, bur på klepp så er ikke langt;-)

Joakim
05/10/11, 13:25
hei hei, har en 2,0 t5 som har 211hk orinalt og er chipet med eksos og slikt, og har hatt 850 i 3 og eit halvt år og har aldri sjiftet en eneste drivknute så vil ikke si at det er noe som er en svakhet i 850/x70 og far min arbeider på billia og han sier og at det ikke er noe som er en svakhet, bare se på ttaracing sin røramme 850 som hadde verdens raskeste tid på dragrace i fwd klasse for en tid tilbake med 1000hk og dem kjørte på orginale drivled.

det som oftest er problem er lekkasje mellom gir og motor
lekkasje i varme register
motstand til varme apparat vifte

eller du kan jo bare lese litt her sjølv;-) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16760


men ser du er på jakt etter stv men visst du vil vurdere en sedane så har eg 2 stk, en med 2.0 t5 og en på 144hk begge manuel, men den på 144hk er egentli en delebil men går an og sette i sammen før salg igjen;-)

men for turboen så vil eg ha 50 for, selges pga mistet lappen:P

mer du ønsker, eller vil se på den eller noe så er det bare og sende mld elle noe på 90541863 bor ikke så langt unna deg, bur på klepp så er ikke langt;-)


Takk for svar. Det me drivknuten sa jeg bare siden det er det som gikk galt på den jeg prøvde :p Jobber faren din på Bilia på Bryne? Snakket med en i går på bilia og han nevnte at sønnen hadde en 850 med 2,4 144hk :p

Men kan jeg spør hvor mye du betaler i forsikring og hva forbruket er på den turbo bilen din? :) og litt sånn generell info. Kjøre lengde osv. :)

Folkvord
06/10/11, 14:56
jepp stemmer det;-) har jobbet 30 år på billia på forus, men gått til bryne pga nermere veg og en aen stilling der det ikke innebere skruing;-)

hehe, eg betaler 5500 i forsikring med 16 000 i kjørelengde med delkasko, kosta rundt 9000 med full kasko mener eg det var, tja forbruket kommer jo litt and på hvor tung høyre fotten din er:p men 850/x70 er litt tørst:p men på blandet kjøring, elle mer slik by kjøring og slikt liger den på mellom 1.0- 1.3 ifølge kjørecomputeren, kjørte til sverige med den og da lå den på 0,78 lå da i ca 120 i 100 sonen og slikt,

visst du tenker kjørelengde på bil så er det 212 000 menner eg og huske, motor blei sett i når den var gått rett rundt 200 000 og det blei sjiftet simmer ring mellom motor og gir med veivhus ventilasjon og slikt full øvehaling av motor, har hatt motoren stående i et par år og har holt på og overhalt den og litt slikt, har hatt en aen med turbo som eg krasjet så har ikke hatt noe hast verk med og få iorden denne før etter eg krasjet den andre bilen eg hadde:p
har kvittering på alle deller og slikt;-)
den er godkjennt senket med coilovers som er justerbar fra 0-60mm med 17 toms dekk
er delskin grå type som er det fineste etter svart skinn etter min mening:P
fargen er dark oliver fargekode 421.
er eit ganske så brukbart annleg i bilen men vil igrunn beholde det selv men kan altids bli enige visst det var det:p men visst det er noe av innterese så kan du gjerne kåmme å se på den;-)
den skal inn til eu kontroll denne månden men det ordnes før salg visst det blir noe salg:p har egnetli lust til og behalde den selv, men har stor ønske om stv igrunn derfor vurderest det og selge den;-)

850R
06/10/11, 17:07
Kjøpte meg en 850 2.0 turbo, gammelmannskjørt 177.000 km for 6 mnd siden.. Prisen? 20 lapper, strøken bil med skinn og alt utstyr 97 model..

Bare ikke forhast deg med kjøp, og ikke kjøp noe som er chippet og ungdomskjørt tidligere! :)

cossykiller
06/10/11, 17:17
Kjøpte meg en 850 2.0 turbo, gammelmannskjørt 177.000 km for 6 mnd siden.. Prisen? 20 lapper, strøken bil med skinn og alt utstyr 97 model..

Bare ikke forhast deg med kjøp, og ikke kjøp noe som er chippet og ungdomskjørt tidligere! :)

allt til sitt bruk da 850R en ungdomskjørt bil trenger ikke være ihjelkjørt, jeg kjører ikke alltid på søndagstur, men jeg vil ikke si at jeg er uansvarlig mot bilen, den får det den vil ha av stell og litt til, er nesten like galt med en gammelmannskjørt sliten bil, som ikke har sett turtall over 4000 både med tanke på clutchen som de etterhvert begynner og bruke til og justere med farten, samt at det er fort at eldre har noen småskavanker etter diverse handlevogner som kommer springende mot dem...

se heller ann på kjøperen når du skal kjøpe bilen :) ser bilen fin ut, hvordan er den slitt? ligger det gummi i hjulbuer ?

du kan nok trygt kjøpe bilen til Folkvord uten problemer :) han kjører ikke som en gammel mann, men er få som er så mange timer som han uti garasjen og styrer på, samme hva det er :) og tolk nå for all del ikke det som at han kjører alt sunder og sammen...

Joakim
06/10/11, 20:33
Takk for svar.

Tror jeg desverre må si nei til bilen til Folkvor pga. at det var en sedan, skal ha STV, liker dem mye bedre enn sedan, no offence Folkvord. Men for all del så hadde det vert veldig kjekt med chippet T5 og eksos osv. Har vell rundt 250-260hk og det drar jo :P Så får ha øyene oppe og håper på forslag av fler her på forumet. Gjerne med link ifra finn.no, autoDB og andre lignende nettsider.

Volvonikko
06/10/11, 20:55
850 vanlig t-5 begynner å bli billige :)

Steelseries850
06/10/11, 20:57
hvor mye lax koster en R med lav km ? :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30792

Volvonikko
06/10/11, 21:19
Koster vel mer enn en vanlig t-5 226hk :p

mrstfu
06/10/11, 21:23
får original R helt ned i 80 på finn nå, hvorvidt den er i god stand er jo en annen sak.

Joakim
06/10/11, 21:53
får original R helt ned i 80 på finn nå, hvorvidt den er i god stand er jo en annen sak.

Har ikke du en 2,4 med 144hk mrstfu?

Hvordan syns du motoren og bilen er? :p

mrstfu
06/10/11, 22:15
Har ikke du en 2,4 med 144hk mrstfu?

Hvordan syns du motoren og bilen er? :p

riktig det, selv om jeg mener vognkortet sier 2.5? 2435cc i hvertfal:D

motoren er fantastisk, visse forhold tatt i betraktning. den er ingen fartsmaskin, kan vel på en god dag touche oppunder 200, men til daglig bruk og vedlikehold er den ei fantastisk maskin. tåler juling som et helvette, lite elektronikk, slanger, rør osv (som på en turbomotor) betyr lite feil, lett vedlikehold osv. GOD lyd med et litt sprekt eksosanlegg, og rimelig lett å skru på. bruker rundt en liter på mila ved daglig blandet kjøring, kan få den ned i 0.8 om du er litt forsiktig. fin å dra henger med, men veier den mer enn 500kg, må du regne med litt giring.

forutsatt at du har feste, er de to første gira ganske voldsomme, føler ikke jeg mangler noe hva akselerasjon opp til 50 angår, men noe mer krefter hadde vært fint ved forbikjøringshastigheter, motorvei osv. om du ligger i 80 på 5 gir, må du ned i 3 for å oppnå en litt frisk forbikjøring. akkurat derfor blir det nok T5 på meg neste gang. de store fartsopplevelsene er jeg liksom litt forbi, jeg har toucha 250 og er fornøyd med det, trenger derfor ikke en fartsmaskin av en annen verden.

bilen i seg selv er og noe jeg er veldig fornøyd med, selv om jeg av praktiske, men mest utseendemessige grunner lander på en 855 neste gang. stasjonsvogna veier rundt 100kg mer, men de lange slake linjene langs taket på en pent senket 855 setter fart på blodet:D

ellers er det lite å klage på, sett bort fra det de fleste sliter med. noe olje og vannforbruk må man vel egentlig bare regne med. det 850 er utsatt for over hele fjøla egentlig, er en skamsensitiv forstilling. om spissing er BITTELITT feil, slites dekk jævlig fort, og skal lite til før den drar litt til ene eller andre kanten. til en viss grad og vanlig med servooljelekkasje, men her kan jeg (faktisk:D) anbefale biltema styrservotättning, helte på en skvett for et par uker siden, like mye olje på tanken:D

lett å dra kabler og slikt til hva du måtte ønske av anlegg, lys og elektriske sexhjelpemidler, lett å skru generelt, gode kjøreegenskaper og deiligemotorer gjør nok at jeg holde rmeg til 850 noen år fremover:D

Joakim
06/10/11, 22:22
riktig det, selv om jeg mener vognkortet sier 2.5? 2435cc i hvertfal:D

motoren er fantastisk, visse forhold tatt i betraktning. den er ingen fartsmaskin, kan vel på en god dag touche oppunder 200, men til daglig bruk og vedlikehold er den ei fantastisk maskin. tåler juling som et helvette, lite elektronikk, slanger, rør osv (som på en turbomotor) betyr lite feil, lett vedlikehold osv. GOD lyd med et litt sprekt eksosanlegg, og rimelig lett å skru på. bruker rundt en liter på mila ved daglig blandet kjøring, kan få den ned i 0.8 om du er litt forsiktig. fin å dra henger med, men veier den mer enn 500kg, må du regne med litt giring.

forutsatt at du har feste, er de to første gira ganske voldsomme, føler ikke jeg mangler noe hva akselerasjon opp til 50 angår, men noe mer krefter hadde vært fint ved forbikjøringshastigheter, motorvei osv. om du ligger i 80 på 5 gir, må du ned i 3 for å oppnå en litt frisk forbikjøring. akkurat derfor blir det nok T5 på meg neste gang. de store fartsopplevelsene er jeg liksom litt forbi, jeg har toucha 250 og er fornøyd med det, trenger derfor ikke en fartsmaskin av en annen verden.

bilen i seg selv er og noe jeg er veldig fornøyd med, selv om jeg av praktiske, men mest utseendemessige grunner lander på en 855 neste gang. stasjonsvogna veier rundt 100kg mer, men de lange slake linjene langs taket på en pent senket 855 setter fart på blodet:D

ellers er det lite å klage på, sett bort fra det de fleste sliter med. noe olje og vannforbruk må man vel egentlig bare regne med. det 850 er utsatt for over hele fjøla egentlig, er en skamsensitiv forstilling. om spissing er BITTELITT feil, slites dekk jævlig fort, og skal lite til før den drar litt til ene eller andre kanten. til en viss grad og vanlig med servooljelekkasje, men her kan jeg (faktisk:D) anbefale biltema styrservotättning, helte på en skvett for et par uker siden, like mye olje på tanken:D

lett å dra kabler og slikt til hva du måtte ønske av anlegg, lys og elektriske sexhjelpemidler, lett å skru generelt, gode kjøreegenskaper og deiligemotorer gjør nok at jeg holde rmeg til 850 noen år fremover:D

Det med motorvolumet er litt rart, mange sier 2,4 og mange sier 2,5, men i teorien og ifølge mattematikken så så er det en 2,4. Liker best og si 2,5 pga. det er jo 0,1l større en 2,4.

Har blitt anbefalt av en rekke personer som driver eller har drevet med volvo i lang tid at 2,4/2,5 10v er den beste motoren med tanke på driftsikkerhet. Så det er derfor jeg vil helst ha den motoren.

mrstfu
06/10/11, 22:25
med mindre du er AVHENGIG av å råne rundt med turbohvin, og om du klarer en avslappet kjørestil, anbefaler jeg den motoren for alle penga. les litt i kjøpsguiden på hovedsida for 850/x70 underforumet, lite om motoren, men mye om 850 generelt.

lykke til:D

Folkvord
06/10/11, 22:59
hehe er som cossykiller sier, det er mesten bedre og kjøpe en bil som er ikke ta det med stor svin kjøring, men LITT hart kjørt, det har den gått av og få bli sjikeli varm av og til.
en som blir daukjørt leger det seg rusk og drit i og slitter mer på alt da det aldri får varmkjørt seg, men som sakt ikke noe svinkjøring.
og som han og sier så tilbringer eg mangen timer i garasjen ja men ikke pga d blir ihelkjørt, men bare for og pleie bilen;-) du kan like gjerne kjøpe en trimet bil etter min mening så lenge den får det stelle som en bil skal ha;-) men du ser fort på en bil hvordan den er kjørt igrunn og om den har fått stelle sitt som den skal;-)
men minuset med det etter min mening er at du vett ikke helt hva som er gjort med bilen og slikt:P liker selv og kjøpe en helt orginal bil og gjer litt selv så du vett hva du har gjort og går det noe gale så har du kun deg selv og klage på og slipper og krangle med selger osv:p
etter min mening så kjøper du en bil så er det garanti ut døra:p for en bil kan stope kortid som helst:p samme om den er ny eller gamel.
men det er det mangen forskjellige menninger om nå til dags:p men det er min mening hvartfall slik som verden er idag:P skall alle gje garanti så hadde jo alle svinekjørt bilen slik den gjekk sunt og så bare hevet kjøpet:P

Folkvord
06/10/11, 23:02
som 850r sier så er eg ikke helt enig:P da eg sjøl er 21 år samme er cossykiller og vi er volvo entusiaster og vil mesten si at vi tar meir vare på bilene vårs en hva eldre gjer da di bare bruker den som en bil fra a til b, men er det en entusiast og har bil som hobby på en måtte så tar han mer vare på bilen en noen andre:p

Daniel V
07/10/11, 00:08
850 vanlig t-5 begynner å bli billige :)

Ja, dessverre. De som er godt brukt og som har gått langt ja som er generelt slitt.

De som er strøkne og både mekanisk og kosmetisk med mye ekstrautstyr ser jeg går for helt opp i 150 000,-, men da er de spesielle da. :) De bikker lett 100 000 hvis de er godt holdt. :)

Volvonikko
07/10/11, 01:22
Da er det som regel R utgave :p Vanlig t-5 er ikke R

Sollien
07/10/11, 03:00
Kjøpte for en tid tilbake V70 2,4 20V til fruen... 170hk motor og 307k på turtelleren;) bruker ikke olje og maler som en pusekatt må si jeg ble alvorlig imponert når kjørecomputeren viste at jeg lå på 0,9l på mila med biltransport henger på slep og med 1 v70 awd oppå ;)

kan trygt anbefale en V70 :D

Volvonikko
07/10/11, 03:26
Har akkurat også handlet meg en 850stv 20-ventiler.. Automat, bruker mellom 0.7-0.9
Har gått rett over 300 000... Sviver som ei klokke og bruker verken vann eller olje :)
Kjempe sprek til ikke å være turbo

Joakim
07/10/11, 10:54
Takk for svar:) har jo mest lyst på V70, fordi jeg syns 850ene blir litt gamle. Men de er jo sinnsykt rå :)

Daniel V
07/10/11, 11:15
Da er det som regel R utgave :p Vanlig t-5 er ikke R

Nei, jeg snakker om T-5, ikke R. ;) T-5Rene kan man med lav km få ENDA mer for :p

Så en vanlig T-5 som gikk for 130 000,- her for en stund siden. Men den var ala Slettmyr sin.

Så også en T-5R som gikk for 180 000,- for en tid tilbake siden. Så det viser jo bare at folk betaler godt for gode eksemplarer enda. Men er enig i at de som begynner å få noen km og slitasje på baken begynner å bli billige.

The Sven
07/10/11, 11:35
Ja, dessverre. De som er godt brukt og som har gått langt ja som er generelt slitt.

De som er strøkne og både mekanisk og kosmetisk med mye ekstrautstyr ser jeg går for helt opp i 150 000,-, men da er de spesielle da. :) De bikker lett 100 000 hvis de er godt holdt. :)

Det er jo fantasipriser, en får jo tilsvarende S/V70 mye billigere.

Daniel V
07/10/11, 14:13
Det er jo fantasipriser, en får jo tilsvarende S/V70 mye billigere.

Det vet jeg veldig godt, men poenget er at det faktisk er folk som er villige til å betale den prisen hvis bilen er som Mortens safran V70R. :)

Men det er nok OT fra min side nå. Du får kjempefine V70er og 850er for 55 000+, det trenger du ikke å bekymre deg for ;)

volvoRsport
07/10/11, 14:15
Så en vanlig T-5 som gikk for 130 000,-
Så også en T-5R som gikk for 180 000,-

Gikk dem for det, eller var dem priset til det? Det er en vesentlig forskjell ;)

Joakim
07/10/11, 14:40
Det vet jeg veldig godt, men poenget er at det faktisk er folk som er villige til å betale den prisen hvis bilen er som Mortens safran V70R. :)

Men det er nok OT fra min side nå. Du får kjempefine V70er og 850er for 55 000+, det trenger du ikke å bekymre deg for ;)

Det var jo det jeg selv trodde at man fikk kjempefine V70er til den prisen men utifra det jeg har sett på så har egentlig alt vert en skuffelse :(
Men får bare vente litt og ta det med tiden, blir 18 i februar så har jo en liten stund på meg enda ;)

Men hvis dere finner biler på finn og lignende så er det bare å gi beskjed og legge med linken i en kommentar på denne tråden. :D

Daniel V
07/10/11, 15:23
Gikk dem for det, eller var dem priset til det? Det er en vesentlig forskjell ;)

Det var det de gikk for, selvfølgelig. :)

Hva de er priset til er jo relativt uinteressant :p

Joakim
22/10/11, 16:36
Ingen som har lyst til og komme med forslag fra finn eller lignende :)