PDA

Vis full versjon : Automatisk park/tåkelys oppsett på -02 v70N? Finnes det?



Ola Hagen
04/10/11, 23:00
Finnes det noen mulighet for å ordne slik at v70'n kan ha automatisk park/tåkelys? Eller er dette en h$#%$#%%%%#$* jobb å få til?

Tenker da på den løsningen som ligger på how to som gjelder 850 og v70. Men har søkt og ikke funnet noen som har gjort noe slikt... :(

Sollien
04/10/11, 23:03
kunne jeg også tenkt meg ;) men om man begynner å "tjuv"koble på disse blir det vel et reinspikka h....... etterpå :D

aarnes
05/10/11, 08:23
Det er vel styrt av canbus, så nei.

C.Erstad
05/10/11, 08:40
Det er vel styrt av canbus, så nei.

Selve bryteren og signalet til CEM er vel det ja :)
Men hvis du skal få det til må du koble om etter CEM, og ha en annen bryter på tåkelysene...

eab
05/10/11, 20:31
Så det er ikke mulig å programere dette på noe vis?

Det har blitt gjort på scaniaen jeg kjører på jobb såvidt jeg vet. Der er tåke+park satt som automatiske kjørelys når bryteren står på '0'

mister j
05/10/11, 21:23
Sorry ingen SW :(

ps. Hvilken type høytaler er det du skal ha? (Hvit, blå eller gul merkelapp?)

Ola Hagen
18/04/13, 20:28
Er da mulig å fjerne signalen cem fra vanlig kjørelys på posisjon "0" slik at jeg kan koble opp vanlig rele til å styre som automatisk park, grøftelys?

FroBe
18/04/13, 20:59
Enkleste måten å få til dette er å kjøpe en CAN-bus Extender (http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe).
Denne sorte boksen koster €177 + frakt, og kan konfigureres på din egen PC til gi nye funksjoner til park/tåkelys, viskere, blinklys, innfellbare speil, varmeseter, vinduer, dørlåser osv. slik nyere biler har.

Det jeg ikke liker med denne kjørelysfunksjonen er at den kun slår på tåkelysene, mens baklys og parklys er avskrudd slik det er på de nyeste bilene.

mister j
18/04/13, 21:31
Har sendt forespørsel om eget option på om du ønsker med eller uten parklys.

Vi får se om mine/våre bønner blir hørt ;)
Ellers veldig fornøyd med min boks :)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

FroBe
19/04/13, 06:14
Gjorde du forespørselen via feilrapporteringen?

Det hjelper kanskje hvis flere spør om det samme.

Ola Hagen
19/04/13, 16:37
Enkleste måten å få til dette er å kjøpe en CAN-bus Extender (http://www.volvotech.eu/product_info.php/products_id/354).
Denne sorte boksen koster €215 + frakt, og kan konfigureres på din egen PC til gi nye funksjoner til park/tåkelys, viskere, blinklys, innfellbare speil, varmeseter, vinduer, dørlåser osv. slik nyere biler har.

Det jeg ikke liker med denne kjørelysfunksjonen er at den kun slår på tåkelysene, mens baklys og parklys er avskrudd slik det er på de nyeste bilene.

så det er kun grøftelysa som lyser av alt på bilen utvendig når du bruker denne kjørelys funksjonen fra can bus extender som du har linket til?

Ola Hagen
19/04/13, 16:39
Har sendt forespørsel om eget option på om du ønsker med eller uten parklys.

Vi får se om mine/våre bønner blir hørt ;)
Ellers veldig fornøyd med min boks :)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

hvilken funksjoner er du fornøyd med angående denne boksen? Har sett på linken som frobe har vist til, ser forskjeller på pre og etter facelift. Men stod ikke mye om hvordan forandringen fungere i praksis..

Ola Hagen
19/04/13, 16:47
Gjorde du forespørselen via feilrapporteringen?

Det hjelper kanskje hvis flere spør om det samme.

hvis det kreves at fler skal levere inn mail om interessen for slik boks, så er kan jeg og sende mail, men er ikke så dreven i engelsk, så hvis dere har no ferdig skrevet mail så kan jeg kopiere over teksten inn i mailen til firmaet der dere har linket til f eks?

mister j
19/04/13, 21:17
Brukte feilmelding/forslags linken.
Denne: http://bugtrack.volvotech.eu/post.php?post_form=yes&project=2

Er veldig fornøyd med: DRL. Tåkelys som ekstra fjernlys. Tåkelys+ryggelys på gul knapp på fjernkontrollen. Auto innklapp av speiler ved låsing av bil+++


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Ola Hagen
19/04/13, 21:56
Brukte feilmelding/forslags linken.
Denne: http://bugtrack.volvotech.eu/post.php?post_form=yes&project=2

Er veldig fornøyd med: DRL. Tåkelys som ekstra fjernlys. Tåkelys+ryggelys på gul knapp på fjernkontrollen. Auto innklapp av speiler ved låsing av bil+++


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

den DRL løsningen din, ble det slik at du kobla de slik at drl blir aktiv sammen med tåkelysa som fungerer i posisjon 0 hvis den canbus extender blir brukt? Gjorde du noe med baklysa for at de sku lyse?

mister j
19/04/13, 23:51
Har ikke koblet om noe i bilen, så akkurat nå lyser kun tåkelys som DRL.
Men har sendt en forespørsel til volvotech om de kan lage om slik at vi alle kan få parklys foran og bak,og tåkelys som DRL ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

mister j
20/04/13, 00:05
Denne sorte boksen koster €215 + frakt,

Koster €190 + frakt. til Norge.
Trekker fra nedelansk mva...
Men så får du den norske, så....


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Ola Hagen
20/04/13, 08:53
Har ikke koblet om noe i bilen, så akkurat nå lyser kun tåkelys som DRL.
Men har sendt en forespørsel til volvotech om de kan lage om slik at vi alle kan få parklys foran og bak,og tåkelys som DRL ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Flott :D oppdaterer du her når du får svar? Har savnet slik boks..

mister j
21/04/13, 15:35
I do ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

andreas
22/04/13, 10:30
Når ein køyrer med DRL (kun tåke) kan ein få varsel om at nærlys er meir passande. Det burde jo vera mulig for dei å slå på kjørelys automatisk i staden for å berre varsla om det? Boksen veit jo tydeligvis om det er behov eller ikkje.

mister j
23/04/13, 05:58
Det står at du kan bli varslet, men har aldri fått den funksjonen til å virke :(


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

andreas
23/04/13, 07:42
Virkar fint hos meg. Alarm-dioden blinkar når ein bør bytta frå DRL til køyrelys :)

mister j
23/04/13, 20:00
Virkar fint hos meg. Alarm-dioden blinkar når ein bør bytta frå DRL til køyrelys :)

Har ikke alarm :(


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

mister j
26/04/13, 20:34
Har ikke alarm :(


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Lurer på om det vil hjelpe å montere en alarmdiode?
Noen som har en ekstra?


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Ola Hagen
20/10/13, 22:04
I do ;)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

så da har du hatt flere måneder på deg nå da, hørt noe mer? :)

Morgis
20/10/13, 23:48
du må ordne noe til MY08 også kenneth

Ola Hagen
21/10/13, 15:16
du må ordne noe til MY08 også kenneth

MY08? data system dette?

locked
21/10/13, 15:42
Finnes det noen mulighet for å ordne slik at v70'n kan ha automatisk park/tåkelys? Eller er dette en h$#%$#%%%%#$* jobb å få til?

Tenker da på den løsningen som ligger på how to som gjelder 850 og v70. Men har søkt og ikke funnet noen som har gjort noe slikt... :(
Eg har ordna det på min, montert to vekselrele som sender strømmen til nærlysa ned på tåkelysa og så brukar eg strømmen til tåkelysa som styrestrøm til releet for å få strømmen opp til nærlysa igjen.

Kan ein ikkje få det som ein vil, så får ein lure heile greia i staden for :)

hgnubel
21/10/13, 18:08
MY08? data system dette?

Model Year 2008 :)

Ola Hagen
03/12/13, 20:46
Eg har ordna det på min, montert to vekselrele som sender strømmen til nærlysa ned på tåkelysa og så brukar eg strømmen til tåkelysa som styrestrøm til releet for å få strømmen opp til nærlysa igjen.

Kan ein ikkje få det som ein vil, så får ein lure heile greia i staden for :)

Virker jo smart detta, men betyr det at man må slå på grøftelysa for å aktivere nærlysa igjen?

Eller har du gjort det slik at styrestrømmet, når tåkelys bryter blir slått på så går strømmen fra grøftelyset til veksel rele og sender strømmen fra nærlyset ned til grøftelysa. Og når grøftelys bryter ikke står på så funker nærlys som normalt? Og da funker denne uansett om lysbryter står i posisjon "0" og fullt lys?

Fekk du no lyspære feil?

locked
03/12/13, 21:19
Virker jo smart detta, men betyr det at man må slå på grøftelysa for å aktivere nærlysa igjen?

Eller har du gjort det slik at styrestrømmet, når tåkelys bryter blir slått på så går strømmen fra grøftelyset til veksel rele og sender strømmen fra nærlyset ned til grøftelysa. Og når grøftelys bryter ikke står på så funker nærlys som normalt? Og da funker denne uansett om lysbryter står i posisjon "0" og fullt lys?

Fekk du no lyspære feil?
Park og grøft er på kvar gang eg starta bilen. Lysbrytaren står i pos "hovedlys". Bilen trur nærlysa lyse. Får pærefeil viss eit av tåkelysa slutta å virke.

Ja, eg må skru på tåkelysa kvar gang eg vil ha nærlys på, men har og en "mørketidsbryter" så deaktivere heile funksjonen sånn at det er nærlys som er standard.

Ola Hagen
03/12/13, 21:59
Park og grøft er på kvar gang eg starta bilen. Lysbrytaren står i pos "hovedlys". Bilen trur nærlysa lyse. Får pærefeil viss eit av tåkelysa slutta å virke.

Ja, eg må skru på tåkelysa kvar gang eg vil ha nærlys på, men har og en "mørketidsbryter" så deaktivere heile funksjonen sånn at det er nærlys som er standard.

ok, det syns jeg egentlig er bedre patent enn den boksen med valg muligheter pga her så vil jo baklysa fungere, men med den boksen så er det vel kun framme det lyser..

Ikke mulig du kunne lagd en enkel skisse/ tegning på åssen du har koblet til dette? Evnt bilde av installasjonen? :)