PDA

Vis full versjon : Hjelp med det elektriske.



Vetluss
04/10/11, 08:57
når jeg åpner fører døren lyser ikke lyset i døren. men når jeg åpner pasasjer døren går lysene på. what to do?

Dashbord lyset. Når jeg vrir bryteren til venstre for rattet (den til lysene) helt til høyre, slukker alle lys i speedometer og dashbord. help?

s4nd3r
04/10/11, 15:56
er sikkert dør brytern din som har gjort ferdig jobben sin, eller dårlig kontakt,,
hvilken bryter vrir du på? den på instrument panelet? eller lysbrytern til hovud lysa?

og hva bil har du?

boman
04/10/11, 16:15
når jeg åpner fører døren lyser ikke lyset i døren. men når jeg åpner pasasjer døren går lysene på. what to do?

Dashbord lyset. Når jeg vrir bryteren til venstre for rattet (den til lysene) helt til høyre, slukker alle lys i speedometer og dashbord. help?

Er det dimmeren du vrir på? Isåfall er det helt korrekt at lyset i dashn skrur seg av ;)

Vetluss
04/10/11, 17:09
ops, er vel normalt at lyset går av da ja.... :p men det som er et til problem er at når jeg da skal ta på fjernlys så skal jeg dra den spaken til meg og så slippe den, men den går ut igjenn så jeg må holde den inne vis jeg skal ha på fjern lys :p

dørbryterne kan jeg jo se om er ødelagt.


Takk for svar gutter/ evt Jenter :D

Agrostar
04/10/11, 17:40
Har du dratt den langt nok da? Skal komme eit klikk ifra spaken når du har drege over på fjærnlys.

Vetluss
04/10/11, 17:45
ja har det :)

kan jo vær en sikring så holder på og sjekker det opp nå

boman
04/10/11, 20:56
Da vil jeg tro det er bryteren som er ødelagt, for hvis fjernlyse blinker så funker releet, og "holdekretsen" ligger i bryteren ;)

Vetluss
04/10/11, 21:10
Da vil jeg tro det er bryteren som er ødelagt, for hvis fjernlyse blinker så funker releet, og "holdekretsen" ligger i bryteren ;)

bryteren til lysene du mener? :)

Vetluss
04/10/11, 21:11
kan vel sjekke dette opp med og ta ut den bryteren og se da?

Vetluss
06/10/11, 21:40
??????

flarssen
07/10/11, 05:40
Virker nærlysene med lysbryteren PÅ (ikke stilling '0', kjørelys)?

Vetluss
08/10/11, 14:39
Nærlys fynker bare når bryteren står på 0..

flarssen
08/10/11, 15:17
Da spørs det om det ikke er noe feil med selve bryteren. Fjernlysene er forøvrig utkoblet på stilling 0. Virker kun som lyshorn.

Vetluss
08/10/11, 15:20
ja, en anne jeg snakket med sa at holde kretsen til fjernlysene ligger i bryteren og ikke i relë og dermed må det jo vær bryteren i og med at lyset fynker? :)

Vetluss
29/10/11, 01:33
sikftet bryteren men det fynket ikke... gjerne den bryteren og er defekt ikke vet jeg...

Vetluss
30/10/11, 01:18
noen som har forslag?

745tic
30/10/11, 23:41
Skrur alt lyset seg av når du vrir på hovedlysbryteren? Den ved siden av instrumentpanelet...

Vetluss
31/10/11, 09:17
ja når bryteren står i fjernlys "modus" stilt mot høyre da er alt lys av..

Svirre
01/11/11, 11:43
Om lysene forsvinner i tillegg i posisjon 0 så er vribryteren din ødelagt. Den andre bryteren som sitter på venstre side av rattstammen som styrer fjernlyset behøver nødvendigvis ikke være ødelagt hvis hovedlysbryteren på dashbordet er tullete. Bytte ut vribryteren før du bytter fjernlysbryteren. Kan være en sammenheng i dette.

Vetluss
01/11/11, 17:25
har byttet denne bryteren her, http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/56.jpg

Men nærlysene fynket ikke så så jeg i rele boksen og der var det ingen ting i sikring 24 og 25, som jeg fant ut er til nærlys, "så de ikke på den listen over hva sikringene var til" :p

så må få satt inn sikring i 24 og 25..

Svirre
01/11/11, 21:23
har byttet denne bryteren her, http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/56.jpg

Men nærlysene fynket ikke så så jeg i rele boksen og der var det ingen ting i sikring 24 og 25, som jeg fant ut er til nærlys, "så de ikke på den listen over hva sikringene var til" :p

så må få satt inn sikring i 24 og 25..

24 er for ABS, noe som du sikkert da ikke har. Og 25 er for tåkelysene bak om jeg ikke husker feil, men for USA/Canada versjonen. De sikringene som du skal se etter er nr. 17&18 (fulltlys) og 19&20 (nærlys). Dette er det jeg mener å huske fra min bil, og det er sikkert ikke store forskjellen fra din bil.

Vetluss
01/11/11, 22:45
Jo har SE 940, ABS har jeg. slik jeg husker det så var 24 low beam og tåkelys bak, og 25 var SRS TROR jeg :) skal se på det i morgen men jeg mener jeg har rett med 24 at den er til lysene framme, pga satte i en sikring og da fynka lysa.

men er jo ikke det som er hoved problemet, men jeg trodde det var ekstra sikringer som skulle være der.. men er jo ikke det,

Svirre
02/11/11, 00:12
Jo har SE 940, ABS har jeg. slik jeg husker det så var 24 low beam og tåkelys bak, og 25 var SRS TROR jeg :) skal se på det i morgen men jeg mener jeg har rett med 24 at den er til lysene framme, pga satte i en sikring og da fynka lysa.

men er jo ikke det som er hoved problemet, men jeg trodde det var ekstra sikringer som skulle være der.. men er jo ikke det,

Da regner jeg med at det er bryteren på rattstammen :)

Vetluss
02/11/11, 08:50
og ikke et relë?

Takk for hjelpen, får kjøpe en slik og teste :)

Svirre
02/11/11, 15:07
og ikke et relë?

Takk for hjelpen, får kjøpe en slik og teste :)

Nei. Om du får brukt lyshornet, og det ikke holder seg der så er det bryteren. Det er bryteren som gjør at fulltlyset holder seg på når du slipper bryteren, og reléet som gjør at det kommer strøm fram til pærene.

Vetluss
02/11/11, 17:49
okei, da får jeg bytte den fjernlys spaken som jeg trekker i da, i og med at jeg har skiftet bryteren :)

Vetluss
01/12/11, 17:20
har nå byttet fjernlysbryteren for trodde det var holde kretsen som var ødelagt, er det relë da?

Btw, lyset i instrumentpanelet lyser bare på park stilling, skal det ikke lyse når bryteren står på kjørelys og fjernlys modus?

Svirre
01/12/11, 18:25
har nå byttet fjernlysbryteren for trodde det var holde kretsen som var ødelagt, er det relë da?

Btw, lyset i instrumentpanelet lyser bare på park stilling, skal det ikke lyse når bryteren står på kjørelys og fjernlys modus?

Fungerer ikke fulltlyset selv etter bytte av bryter? Da ville jeg ha gått over alle koblinger og se etter om alt sitter som det skal sammen. Kan være no jallakoblingen som forstyrrer dette også, men begynn med det :) Kan være reléet også, men da skulle ikke du kunne ha brukt lysthornet heller. Holdekretsen ligger som sagt i bryteren....

Vetluss
01/12/11, 19:17
nei, kjøpte en bryter men fikk med 2, så prøvde jeg begge 2 men det fynka ikke -.- ja vis det var relë så skulle ikke lyshornet fynket, så får gå over ledningene helt fram og se om det er brudd en plass.

Vetluss
17/12/11, 01:29
Har ikke funnet noe feil på ledningene, men var en som hadde en 945 og han hadde samme problem. han bytta relé og det fynka. så tror jeg skal se om jeg får tak i det :)

Vetluss
07/01/12, 16:01
Har nå byttet alt som har med fjernlyset og gjøre (tror jeg) fjernlys spake,relë og den switcheren til park kjørelys og fjernlys modus.

får gå over ledningen da.