PDA

Vis full versjon : [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!



Sider : 1 2 [3]

ChrML
22/07/10, 14:44
Foringene dine ser ikke så værst ut, men er jo først når du tar frem latmannsarmen og bikker på de at du finner ut det. Litt rart at de klager på momentstagforinger igrunn, de har jo ingenting å si på sikkerheten. Du merker det begynner å komme ulyder baki der når de blir skikkelig dårlige.

Men regner med du slenger i Superflex der når du først bytter?

Kodja
22/07/10, 14:51
ja ingen ulyder eller slakke her som jeg har merka på de...
nei gidder ikke å bruke mer penger en jeg trenger på det der så bli originale :)
ev om Volvo-Power finner noen stag med gode foringer i som jeg setter på. blir ren bruksbil dette nå fram til 242n er mer eller mindre ferdig. å så får jeg ta og oppgradere med polyforinger senere. har ikke tid å vente på polyforinger, pressing og så etterkontroll nå så må bare fikse dette fortest mulig med vanlig foring ja. skal ikke drifte mye med bilen uansett i vinter, er 242n sin oppgave det ;) hehe

henrik940
22/07/10, 15:05
Fy faen, der hadde jeg aldri liggi under! :O

Agrostar
22/07/10, 16:21
Hmm, eg fekk godkjent 245' med diodelys overalt eg og kvite blinklysglas overalt :D Trur den sjokoladen eg kom med når eg leverte bilen gjorde susen :rolleyes:

sjefsbonden
22/07/10, 21:54
Litt of topic, sorry kodja:p


Hmm, eg fekk godkjent 245' med diodelys overalt eg og kvite blinklysglas overalt :D Trur den sjokoladen eg kom med når eg leverte bilen gjorde susen :rolleyes:

godkjent me diode i nær og fjern lys og?:)

Joakim-G_R
23/07/10, 01:18
LITT grøftekanten auto? Du vet Biltema har jekker til langt under 500-lappen????

Agrostar
23/07/10, 05:16
Litt of topic, sorry kodja:p



godkjent me diode i nær og fjern lys og?:)

Oj nei, kun i parklys, blinklys, ryggelys, bremselys. Og i 1000-metrane hadde eg xenon :p

henrik940
23/07/10, 11:56
LITT grøftekanten auto? Du vet Biltema har jekker til langt under 500-lappen????

Som er like eller mer ustabile enn den originale? De billige biltema jekkene har ei løfteoverflate på 1x1cm, ikke så trygt det heller.

Joakim-G_R
23/07/10, 13:28
Som er like eller mer ustabile enn den originale? De billige biltema jekkene har ei løfteoverflate på 1x1cm, ikke så trygt det heller.

Lønner seg å sjekke opp noen ting før du sleiver ut.. Men det er jo ikke første gang, lillegutt. :)

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-2-tonn/

52 mm løftesadel.

Og den er flere hundre reiser bedre enn en saksejekk. Og den fæle orginaljekken.

henrik940
23/07/10, 13:41
Lønner seg å sjekke opp noen ting før du sleiver ut.. Men det er jo ikke første gang, lillegutt. :)

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-2-tonn/

52 mm løftesadel.

Og den er flere hundre reiser bedre enn en saksejekk. Og den fæle orginaljekken.

Det med 1x1 var ironi da. Men den jekken der faen meg ikke trygg den heller.

Joakim-G_R
23/07/10, 13:44
Det med 1x1 var ironi da. Men den jekken der faen meg ikke trygg den heller.

Ironi eller ikke, den jekken er stødig som et fjell sammenlignet med de andre jekkene.

Langedal
23/07/10, 14:00
Ironi eller ikke, den jekken er stødig som et fjell sammenlignet med de andre jekkene.

Problemet med slike jekker uansett, er jo når man begynner å dra og slite i ting. Er fort at de tipper over hvis det er ujevnt underlag. Jeg synes det er uforsvarlig å ikke bruke bukker under bilen når man jobber med slikt. For det koster i hvert fall ikke mange hundrelappene, og er normalt sett en grei trygghet.

Men skal man tro Kodja sto visst bilen stødig når han puslet med dette :) Så da får man lite på det tenker jeg.

Joakim-G_R
23/07/10, 14:59
Joda, det er jeg enig i. Har en sånn i garasjen min som jeg bruker iblant, har en stor en på verkstedet.

Jobber aldri under bilen uansett hvordan jekk jeg bruker, uten å sikre med bukker.

kermitt
23/07/10, 15:43
jekken er kun for å løfte opp bilen for å putte bukker under. og det bør for din egen sikkerhet alltid brukes bukker når noen skal ligge under bilen. jeg bruker også å legge noen leca blokker under gjekkfestene i tilleg til bukkene. har hatt noen ikke alt for morsome opplevelser med dårlige bukker.

Kodja
23/07/10, 20:42
bilen står stødig, slapp av :)
rugga å rikka gooodt på den før jeg la meg under ja!
har fått tak i to nye foringer og fått pressa inn de på Eik senteret i Rissa via Volvo-Power :)
blir montering igjen over helga så er det inn på eukontroll og tut å kjør i to nye år :D

Kodja
26/07/10, 18:34
har nå da fått på momentstaga på bilen igjen, fy fader for et slit!!!
styra lenge med å få på det ene, prøvde først det øverste men det var bortkasta arbeid... tok så på det nederste først og så brukte jeg jekk nr to på diffklokka for å få jokka til skruehullet så det måta med hylsa i foringa. slo og hamra litt for å få det igjennom men traff sannelig rett på gjengene og skrudde den også fast! godt fornøyd med den prestasjonen :p

fikk også for meg etter dette var gjort, twinpipen montert tilbake og 18" montert på igjen at det var på tide å rense\flushe Intercoolern... misstenkte at det har samla seg nok med olje og skitt i den i løpet av årene! tok av alle røra også for å vaske de innvendig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2147.jpg
det kommer litt olje fra innsuget og nedover IC røra inn i coolern ja. noen god grunn til at det gjør det? oljefella ER rensa for ca noen mnd siden.

helte like godt Kaldavfeting inn i hele coolern der den lå horisontalt og kosa seg på bakken, aner ikke volumet på coolern jeg, men nok ble det i alle fall inni den. etter en del minutter så flusha jeg den med hageslangen og du verden for et mørkt slam som kom ut!
nå skal alle røra + coolern få tørke godt innvendig inne på badet her til i morgen og så skal det strammes håndbrekk wire og dra på etterkontroll og få bilen godkjent :D skal bli godt!!!

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2148.jpg
her er også bildet av det nye geniale batterifestet fra Torshov til 60 kr eller hva det var. to stag, ett på hver side av batteriet. liten hake på ene enden av staget som du enten tar gjennom et hull under på siden av batteriet i blekket der eller finner annen glup måte å feste det på. jeg borra et hull på siden av det originale gjengehullet der restene av forrige stag står pent avknekt som på alle disse bilene jeg har sett batteriet er blitt tatt inn og ut av mer enn en gang i livet. samt på det mot torpedotårnet borra jeg et hull og kjørte staget via den bøyen med blekk som holder batteriet i bakkant der. sitter DØNN fast og er lett å juster til de fleste størrelser batteri ser jeg :) vell anvendte penger gitt.

nå er det bare å rydde utav 242n og dra seg til byn i morgen tidlig for en Eu kontroll som aldri i verden kommer til å gå igjennom :) men man må jo få en status på hva som må taes først og ikke. derretter på kveldingen blir det vell vurdert hvor ting skal bestilles og derretter ta seg en tur inn på siden til IPDusa.com og blakke seg litt heftig :D

Kenneth D
26/07/10, 21:41
Må husk på meg når du skal blakke det på IPD da:p

Kodja
27/07/10, 07:30
Må husk på meg når du skal blakke det på IPD da:p

oHjEsS i will! :) men send på meg en mld så jeg får tak i deg fort da! 41409403 :)
bilen er til kontroll nå nemlig å det tror jeg går feil vei uansett men det vet jeg jo ;)

Kodja
27/07/10, 13:57
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2211.jpg
eeeh.. trooor det har samla seg litt olje i coolern gitt!
dette er det som har rennt ut fra den i løpet av natta når den har stått til tørking... å da trodde jeg den var relativt rein når jeg satte den der etter å ha bøtta den FULL av kaldavfeting i går ettermiddag. så ikke noe oljerester i bunn der inni når jeg tørka av det siste så da kan det jo hende det er helt tomt der gitt :) var vell ikke den dummeste servicen å ta!

bilen ble forøvrig EU godkjent nå i dag for 2 nye år på norske suverene landeveier. og godt er det!!

lader nå kun ca 2-2,5bar tror jeg det ser ut til på trykkmålern, og virker veldig dau. kan det ha noe med at bilen ikke har fått seg nye tennplugger,kabler, fordeler og rotor siden jeg kjøpte bilen? har jo tross alt gådd minst 30 000 det siste året nå om ikke mer, og jeg har ikke skifta siden jeg kjøpte bilen... :o

btw... hvilken Alu cooler passer bolt on i disse bilene når de er utstyrt med uttak for coolern på midten og har AC? tenkte det kunne være greit å se på det med tid og stunder også :)

Kent o
27/07/10, 14:08
KL sin passer fint. har en slik liggende om du er int.

Kodja
27/07/10, 14:13
ingen moods for å få det til å gå eller?
pris du hadde tenkt deg?

ps. edit'erer du quoten din og peller bort en bokstav eller noe i bildelinken så det ikke blir så mye over her? :p

Kent o
27/07/10, 14:36
Nei. Det jeg gjorde var å lage meg et egene fester, ble litt for brei for de orginale.

hadde tenkt meg rundt: 2000. koster 2700sek ny.

henrik940
27/07/10, 15:22
2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

Og du skal ha 2000 for den :p ?

ChrML
27/07/10, 15:29
2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

Og du skal ha 2000 for den :p ?
Tror den er ny den han har. Er jo ferdig importert da :). Sparer litt moms på det de som ikke bor like ved svenskegrensa og kan hente den over selv (da grensa er 3000 kr).

Kent o
27/07/10, 15:32
2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

Og du skal ha 2000 for den :p ?

frakt da mister fra sweden til norge? toll...

men men... opp til en hver hva man gjør:p

Skal du ha den kan jeg få den frakta til deg i morgen Kodja.

Kent o
27/07/10, 15:34
Tror den er ny den han har. Er jo ferdig importert da :). Sparer litt moms på det de som ikke bor like ved svenskegrensa og kan hente den over selv (da grensa er 3000 kr).

Min er prøvemontert og kjørt me i ca 20-30 mil, så vil si den er god som ny.

The Sven
27/07/10, 15:35
Er toll man slipper, mva betaler man vel uansett om det er svensk eller norsk eller begge deler.

Kent o
27/07/10, 19:46
Er toll man slipper, mva betaler man vel uansett om det er svensk eller norsk eller begge deler.

ja svensk moms om man får det sendt til sverige.

The Sven
27/07/10, 19:49
Jepp det blir som om man kjøper det i Sverige. Får man varer sendt til Norge der ikke mva er fratrekt legger tollvesenet på 25% uansett så er greit å være litt oppmerksom.

ChrML
27/07/10, 19:50
KL-Racing trekker automatisk fra svensk moms når man velger norsk valuta og får tilsendt Norge.

The Sven
27/07/10, 19:56
Ja det skal de gjøre også, men er ikke alle svenske postordrebedrifter som helt får med seg det der. Å drive nettbutikk er blitt for lett, og det er derfor mange aktører som ikke har snøring på hva de holder på med.

Henter du ut noe i Sverige skal du betale svensk mva, for så å få den tilbake om du velger å innom tollvesenet i Norge for å betale Norsk mva. Hvis du får de til å trekke fra svensk mva og får kvittering og lover å betale norsk mva ved grensa, og du ikke gjør dette, vil de vel få et regnskapsproblem?

Kodja
27/07/10, 20:12
The Sven: hvordan skal de få regnskapsproblemer ut fra det? det lurer jeg helt oppriktig på! :)

Kent O: nei trenger ikke enda, må finne ut litt mer rundt motorn å det på 945n først ja før jeg handler cooler, men greit å vite hva som passer greit overens :)

volvoRsport
28/07/10, 17:28
Henter du ut noe i Sverige skal du betale svensk mva, for så å få den tilbake om du velger å innom tollvesenet i Norge for å betale Norsk mva. Hvis du får de til å trekke fra svensk mva og får kvittering og lover å betale norsk mva ved grensa, og du ikke gjør dette, vil de vel få et regnskapsproblem?

Hvis du skal få igjen momsen må du enten få butikken til å trekke den fra når du betaler (Hvis noe blir sendt) eller få med fortollingspapirer slik at butikken kan gi tilbake pengene etter at det er fortollet (Hvis du kjører over grensen).

The Sven
28/07/10, 17:34
Kodja her mener jo at han får kjøpt noe uten mva for så å betale det på grensa? Det burde vel ikke gå an? Da får man jo kvittering på noe som det ikke er betalt mva på. De har jo ingen garanti for at du stikker innom tollen og gjør opp for deg. Var det som var poenget mitt.

Kodja
28/07/10, 17:37
ja syntes det var snedig om det fungerte sånn The Sven... for da er det jo tro og håp på å betale mva etter leverandøren sender ifra seg. men skjønner ikke at De går i minus om en ikke stikker innom tollstasjonen?

har du handlelista di ferdig snart eller? skal sende forespørseln til IPDusa snart nå ang priser totalt og med frakt og str\vekt for å regne ut det...

The Sven
28/07/10, 17:42
De går vel ikke i minus men de får jo en inntekt som det ikke er betalt mva på, uten at jeg egentlig har noe greie på hva slags problemer det medfører.

Skal se på det litt senere i kveld.

Kodja
28/07/10, 17:47
sånn ja...
prøv å få til lista så fort som mulig da og vær sikker på at du skal ha det for jeg forespør senere i kveld etter 9 en gang :) må få det i orden da det er sånn tidsdelay før jeg får utført handeln over seas :p

A.Finstad
29/07/10, 09:27
du nevnte at den lader 2-2.5 bar hvordan har du fått en orginal motor til å holde å at den virker dau? og hvordan klarer 13Cen å lade så mye? har tilogmed prøvd selv uten å klare det!

gaupe
29/07/10, 09:36
2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

Og du skal ha 2000 for den :p ?

Det er jo fri prissetting i eit fritt land, og det er billig for bryderiet med å få tak i den.

henrik940
29/07/10, 09:59
du nevnte at den lader 2-2.5 bar hvordan har du fått en orginal motor til å holde å at den virker dau? og hvordan klarer 13Cen å lade så mye? har tilogmed prøvd selv uten å klare det!

Trodde den lada maks 1,6bar jeg :p

A.Finstad
29/07/10, 10:14
det var det jeg klarte å selvom jeg sveisa igjen hullet til wastegaten :s

volvoRsport
29/07/10, 10:43
Trodde den lada maks 1,6bar jeg :p

Han mener helt sikkert 0,2-0,25 bar.

Kodja
29/07/10, 11:47
ja helvete :-P 0.2-0.25 bar ja for guds skyld!!! hehehehe

Kodja
29/07/10, 18:11
dreiv å så litt på den elektriske antenna til bilen i dag som jeg har liggende...

den reagerte nemlig ikke på påslag via kablene i bilen, er det en bryter som må installeres for å få det til å fungere?

tok også å kobla den til strømtestern min hjemme. men da stod den bare å surra og gikk og ville hverken gå opp eller nedover...

ev. har noen en 100% fungerende elektrisk antenne til 945\965(om det er det samme...?) til salgs?

noen som husker den tråden som var på to små braketter i forstillinga som skulle stive opp bilen i forstillinga ved nedbremsing? som visstnok var standard på 960n men kunne kjøpes til og var bolt on på 940n?

volvoRsport
29/07/10, 18:16
den reagerte nemlig ikke på påslag via kablene i bilen, er det en bryter som må installeres for å få det til å fungere?

Har ingen bryter på min, den går opp automatisk når jeg slår på cd-spilleren. Men ifølge en svenske jeg har kjøpt mye deler av skal det ligge ledning med kontakt bakom dashen slik at det bare er å koble til bryter.

Kodja
29/07/10, 18:25
allright. noen som har slik bryter da? kjekt å kunne tvangsstyre denne saken vinterstid i alle fall når det fryser på og greier... er jo kabel til antenne på spillern også, men den tror jeg er av og på etter som spillern er av og på...
fant ingen posisjon på sikringsboksen hvilken som var til el.antenne. vet du det også volvoRsport?

Luigi
29/07/10, 18:41
har fungerende el anntenne på min 740, jeg styrer min med CD-spillern, har stilt den slik at den kun er oppe når jeg har Radioen på.

ChrML
29/07/10, 19:13
På 940 får man også antenne i den helt bakre venstre sideruta mener jeg. Altså man bytter ut ruta med en som har antennetråder i seg. Pluss at man monterer en antenneforsterker. :)

Joakim-G_R
29/07/10, 19:45
Men er den beregnet for å hente ut radiosignaler? Altså, kun den?

ChrML
29/07/10, 19:58
Men er den beregnet for å hente ut radiosignaler? Altså, kun den?
Ja. Står på Vadis og. Vindu "with radio antenna" og uten. Sjekket på 1998 940. Finnes kun til stasjonsvogn, trodde den fantes til Sedan for den lille trekantruta og, men det gjør den ikke.

Kodja
29/07/10, 20:51
På 940 får man også antenne i den helt bakre venstre sideruta mener jeg. Altså man bytter ut ruta med en som har antennetråder i seg. Pluss at man monterer en antenneforsterker. :)

og den er skitbillig vil jeg tro? :p

har du delenr? og finnes den til biler med og ikke med integrert list på ruta som stv kom med?

volvoRsport
29/07/10, 21:00
og den er skitbillig vil jeg tro? :p

har du delenr? og finnes den til biler med og ikke med integrert list på ruta som stv kom med?

Er vel kun til biler som har rute med integrert list. Mener jeg har innebygd antenne på rutene jeg har liggende.

Kodja
29/07/10, 21:07
allright :) har du delenr så jeg kan sjekke pris i morgen? lett å skifte ruta forresten? eller må man sette bort dette arbeidet til profesjonelle?

volvoRsport
29/07/10, 21:17
allright :) har du delenr så jeg kan sjekke pris i morgen? lett å skifte ruta forresten? eller må man sette bort dette arbeidet til profesjonelle?

Har ikke rutene tilgjengelig for øyeblikket så får ikke sjekket noe delenr, men noen med Vadis kan sikkert sjekke. Skal ikke være så veldig vanskelig å få skjært ut rutene ifølge han jeg kjøpte dem av, men jeg overlater det nok til noen profesjonelle.

henrik940
29/07/10, 23:10
Ikke litt enklere å bare montere en liten antenne som du monterer i bakruta? På 10cm?

ChrML
30/07/10, 05:42
Får både til med og uten integrert list. Skal legge inn delenr når jeg kommer hjem fra jobb.

Kodja
30/07/10, 09:03
helst vil jeg ha el antenne på bilen :) synes det er litt nice jeg...

gaupe
30/07/10, 09:22
Har ingen bryter på min, den går opp automatisk når jeg slår på cd-spilleren. Men ifølge en svenske jeg har kjøpt mye deler av skal det ligge ledning med kontakt bakom dashen slik at det bare er å koble til bryter.

Har vore brytar på bilar med standardmontert elektrisk antenne før i det minste, var på min 90 modell 760.

volvoRsport
30/07/10, 10:23
Har vore brytar på bilar med standardmontert elektrisk antenne før i det minste, var på min 90 modell 760.

Tror det kun gjelder 760, for jeg måtte bestille bryter til 760 når jeg skulle handle på Volvo, fant ingen til 940.

Kodja
31/07/10, 20:55
tror jeg har glemt å oppdatert ang forsikringssaken etter påkjørseln. ble utbetalt 6500kr. de anså hos vesta at fangern burde byttes istede for å reparere og da senka prisen seg litt gitt. men dekker masse deler det :-)

er i surnadal nå på treningsleir. møtte på volvogutten for en volvoprat. samt jeg stod parkert og en kar kom inn og hilste på pga han kjente igjen bilen. borman? var det det tro? moro :-) alltid hyggelig det ja!

Holten
01/08/10, 23:35
Så du er her i bygda å sniker ja :) Borstad het han fyren forresten :)

Borstad
02/08/10, 03:03
er i surnadal nå på treningsleir. møtte på volvogutten for en volvoprat. samt jeg stod parkert og en kar kom inn og hilste på pga han kjente igjen bilen. borman? var det det tro? moro :-) alltid hyggelig det ja![/QUOTE]

BORMAN? BOORRMAANN?? var jeg så full at jeg ikke klarte å uttale mitt eget etternavn? :p haha, men borstad som holten sier ja ;) Stiller du på gatebil treff til helgen da? Er jo her i Surnadal det også, hadde vert arti om du stakk innom :)

Kodja
02/08/10, 05:58
deeeet var det ja! huska nesten rett vettu :-P
ja om været er på vår side så skal jeg campe i telt og være med og vise bilen på gatebiltreffet i år ja om jeg orker etter den uka her med hardtrening :-) har med meg plosh og alt for å prøve å få litt liv i lakken også når jeg står uttafor teltet på campen til helga nå ;-)

Langedal
02/08/10, 21:16
Treningsleir? WTF?

Høres jo ut som en avstraffelsescamp foreldrene deres har sendt dere på :p

henrik940
02/08/10, 21:24
Treningsleir? WTF?

Høres jo ut som en avstraffelsescamp foreldrene deres har sendt dere på :p

Konsentrasjonsleir (http://no.wikipedia.org/wiki/Konsentrasjonsleir)

Joakim-G_R
02/08/10, 21:37
Li9vqzZiSu8


Nææ, han er vel på tae-kwon-do-leir (eller hvordan man skriver det.).

Hvordan gikk det med IPD-ordren da?

Kodja
02/08/10, 22:16
er godt å vell blitt 27 nå så er ikke tvunget til noe som helst gitt ;)

men fy fader jeg er gåen etter mange timer med rå fighting å stuff nå :D loving it!!!
liggi på sofa\senga å sett Sherlock Holmes på pcn... det var avslappende gitt.

sendte mail og sjekka ang ipd ordren, og fikk beskjed om at det snart vart klart. så da må jeg fikse det som er der. håper det går kort tid nå så det blir i orden :) fordeler frakt og slikt ut fra hvor mye\stort\tungt det er jevnt fordelt, virka som det skulle gå ganske greit å fordele kostnaden med frakta ut fra det sånn som det ser ut. er jo mange tunge ting som er med her nå.

Kodja
02/08/10, 22:25
jNi5ZI5NzCY

_CBQWcs7ubQ&feature=related
på videon her vises mange av utøverne som er på leiren, som er i verdenstoppen når det gjelder ITF Taekwon-Do :)

TdWau9LTSZ0

og vår alles inspirasjon når det gjelder kickass moves :p
Joe Eigo ;) insane! har vært med å lage movesen i TEKKEN btw...
xjbjVSai0qA


m666zx1lVMk&feature=related
veldig off topic til hva som helst... trodde ikke dette var mulig jeg!!!

henrik940
02/08/10, 22:34
på videon her vises mange av utøverne som er på leiren, som er i verdenstoppen når det gjelder ITF Taekwon-Do :)

Måtte vært enklere med en Glock..

Kodja
02/08/10, 22:36
ja for hvem går rundt med en Glock i norge til daglig? nei her må man kunne slikt hands-on istede, mye mer moro. men er ikke så lett å skjønne for de som ikke har testa det eller liker sånnt.

Joakim-G_R
02/08/10, 22:37
SPAS-12. AA12. Osv.

Joakim-G_R
02/08/10, 22:39
Men det her er fetere.. :D

O07u7KdRVo0

ZX2qn6nrQZs&NR

Men nå går vi vel veldig OT...

Kodja
02/08/10, 22:47
jævlig moro med den siste dær :p
men han første gjør jo akkurat det man ikke skal gjøre... rigge opp til fight. han siste gjør det som skal. prøver i det lengste å avverke og ignorere, men kort prosess etterpå :)
og ingen glock, spas-12 eller noe i nærheten der heller... merkelig... :p

Joakim-G_R
02/08/10, 23:00
Det beste er jo når han i siste videoen snur seg og skal ta noen andre, på andre siden av gata.. haha..

Joe Eigo er syk ja, jævelig fett å se på!

jonass
02/08/10, 23:01
Kunne godt tenkt meg og drevet med kampsport, men slik opplegget er lagt opp så er det slik at alle må være venner også blander de inn slike teite (i mine øyne) organsisasjoner som mot. Og da tåler jeg ikke å være en del av det, hadde det ikke vært slik så hadde jeg sikkert drevet med annen idrett også.

Kodja
02/08/10, 23:12
alle må ikke være venner vettu, men man skal lære og vise en gjensidig respekt og det er en av de viktigste delene av en slik kampsport. hva er galt med MOT da? er jo bare en grei organisasjon det :)

men men. nok off topic! god natt :p

Kodja
07/08/10, 16:27
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/329.jpg
da har jeg endelig kommet hjem fra en heidundranes uke i Surnadal. kjempeherlig. typisk at det skal bli storvær med sol og kjempevarme den dagen vi skulle dra hjem da men...
kommer litt bilder fra uka her etter hvert sånn for interessen sin del. ingen vits i å lage et "reisebrev fra Kodja" på den lille uka der nå som den er ferdig liksom :)

kan nå uansett ta med et par bilder fra turen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/330.jpg
frisert liten utstikker i vannet gitt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/331.jpg
liten rævunge midt i veien :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/332.jpg
sett fra toppen av et av de mange fjella i surnadal, syltnebban var det ikke det dette het tro.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/333.jpg
fine kalkstranda som er i surnadal. herlig plass å bade, godt å varmt var det også gitt!!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/334.jpg
feira 20 års jubileum med treningsleier i surnadal nå i år, og det ble feira med underholdning og en 3meter lang kake :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/335.jpg
avslutta med en god pils eller et antall ukjent...

var på det "gatebil" treffet i surnadal også, tok litt bilder derfra som også blir lagt ut i tråden under treff slik at folk kan se hva som var av div volvo der. sære ting ass...
kommer helt sikkert ikke til å dra\være med neste år på det treffet. var alt for lite action og ting som foregikk. labert synes jeg helt ærlig. volvotreffa i trondheim har jo mere futt å fart ;)

men stod nå parkert bland lydbilene når jeg kom dit og tenkte den bare skulle få stå der i fred og ro og vises bare i dag, men ble da ropt opp når jeg stod langt baki plassen og kikka på andre ting: "kan eiern av en 740 kom å teste anlegget" eller nå i den duren... bynt å gå mot scenen dær dæm testa, scenen va da som vanlig i sånne sammenhenga en lastebil... og igjen ropte de opp eieren av en 740... gud bedre ser de ikke forskjell på en 740 og en 940 da?? :p så ropte det like godt over hele plassen :p da ble det litt moro kommentarer framfra der: var det ikke en ombygd 240 med 4wd da?? hehe

fikk tildelt lydspor å spille og testa det jeg turte i dag med tanke på at jeg har drevet med småkjøring i 1 uke i strekk bare å ikke fått lada noen ting og ikke var innstilt på dette...
meeeen det ble da 138,ettellerannet dB med lukkede dører og 137,ettellerannet dB med begge framdører åpne.

synes ikke det ble så dumt jeg egentlig, men taket hørtes ut som det datt av, Seriøst! så der må det lyddempes en gang ja... før det flyr av under tro og håp. alt for lite stivhet i blekket på så lang bil.

ChrML
07/08/10, 21:32
Hørtes ut som en fin tur! :)

roffenn
07/08/10, 23:53
Filma du under DB-målinga ??

Kodja
08/08/10, 11:04
Hørtes ut som en fin tur! :)
det var det også :) veldig fint der, men finværet kom jo når vi var ferdige dessverre.


Filma du under DB-målinga ??
nei ble sånn impulsemåling så jeg tenkte ikke noe på det. er ikke så mye å filme når man sitter inni, hadde sikkert vært mer moro å filma utvendig og se taket leke tromme :p

Kodja
03/09/10, 16:38
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/233.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/234.jpg
myntfack... jævlig trangt å fack it :p neida... myntboks er vell ikke mye av. men litt skeptisk om jeg skal ha det eller ikke. skal la det stå der en stund å se om jeg trives med den der eller synes det er finere uten. :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/235.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/236.jpg
ekstra hylle der også. usikker om jeg skal montere den også, synes det er fint å ha det glatt og plant egentlig, samt den er sort og ikke grå, men bedre å handle og selge enn å ikke handle og angre :p hehehe få se hva smaken sier etter hvert nå, kommer i konflikt med instrumentramma også om jeg skal ta ut den av en eller annen grunn...

jonass
03/09/10, 16:42
Wow den hylla skulle jeg hatt, finnes di i grå?

Tonytic
03/09/10, 16:49
Wow den hylla skulle jeg hatt, finnes di i grå?

penne holderen fins vel i alle farger? :) hadde ihvertfall blå i min 740, så velger å tro den finnes i flere farger ;)

Kodja
03/09/10, 16:49
aaaaner ikke :)

jonass
03/09/10, 16:53
Hvertfall snedig å ha, om man setter inn dobbel din spiller.

Volvo-Power
03/09/10, 17:16
disse skal jeg ha, Kodja, det vet du.

Kodja
03/09/10, 18:09
hehe hvorfor er de så mye bedre å ha ved dobbeldinspiller? er da vell ikke noe mer eller mindre brukbart enn nå med enkeldin fliput :-P og 3rader under spillern riktignok :-P

v-p: nja kanskje. får se etter hvert. myntholdern er vell mest sannsynlig det jeg kommer til å montere i alle fall.

tror det er første gangen jeg er i + på hva du og jeg ønsker av hverandres bildeler :p

Luigi
06/09/10, 18:30
penneholdern er genial! greier og låse tlf min mellom luftgittret og holdern, perfekt ^^

Kodja
23/09/10, 16:34
noen som vet om kabelnett og slikt ligger klart for strøm og det til hengerfeste? ev kabelmatte om den er å skaffe enda?

får muligens tak i meg et avtagbart hengerfeste snart... trenger for å dra litt deler hit og dit til tider fant jeg ut :p

A.Finstad
23/09/10, 21:51
skal ligge en kontakt baki der etteller annet sted ja :p

boman
24/09/10, 12:58
Jeg tror alle biler etter 92 har klart til hengerfeste. Det ser du lett ved å løfte opp plata bak i bagasjerommet på venstre side, ligger ved siden av antenneforsterkerkontakta!

eds
26/09/10, 15:13
noen som vet om kabelnett og slikt ligger klart for strøm og det til hengerfeste? ev kabelmatte om den er å skaffe enda?

får muligens tak i meg et avtagbart hengerfeste snart... trenger for å dra litt deler hit og dit til tider fant jeg ut :p

Har monteringsanvisning for kontakten til hengerfeste på PDF hvis du vil ha:)
Har på selve hengerfeste også!

EDS

Kodja
26/09/10, 16:31
gjerne det EDS!
Kilroy skaffet meg et drag med avtagbar krok som var mitt kriterium for å montere drag på bilen her :)

send meg på oystein.troan@yahoo.com :)

Kodja
07/12/10, 13:00
leeenge siden: men takk EDS for mailen med monteringsanvisningen på elnettet til hengerfeste!

har nå måttet ta i bruk bilen her igjen etter 242n stoppa og ikke ville fyre lenger.

bilen her bruker pga vekta og flere faktorer 1,2l mila... og det gidder jeg ikke å ha noe av. har hørt mange har gådd ned i forbruk etter å ha chipa pga man da ikke trenger like friskt pådrag for å få farta opp. og bilen her er jo såpass tung at jeg føler det er full gass hele tiden nesten for å få opp dampen på sjarken... så da er spørsmålet...

for å skru opp trykket til 0,6bar f.eks. og chippe... hvem har beste og billigste chipen for å få litt effektøkning?
Valget jeg har så langt er Viking Ecotrim Chipen. det er kun trykkøkning jeg ønsker å gjøre sammen med en chip. ikke sånn dyser,lmm og slikt nå. bare litt mer futt så jeg kanskje får effektivisert bensinbruken på den nå i vinter.

Volvo-Power
07/12/10, 13:46
Endelig!

Torra
07/12/10, 15:22
Kjøpe ecomaxen min? :)

Kodja
07/12/10, 15:58
Kjøpe ecomaxen min? :)

nei, skal ikke tyne motorn mer enn EcoTRIM nivået.

var det ikke et par svensker også som laget chiper med GOD kvalitet på til en rimelig penge i nivået EcoTRIM?

Torra
07/12/10, 16:41
Forskjellen på Trim og max er jo minimal MTP bensinforbruk på lavere trykk.. Min erfaring iaffal.

The Sven
07/12/10, 18:34
Har ikke opplevd noensinne at en gammel 230 motor blir mer økonomisk når den chippes.

Joakim-G_R
07/12/10, 18:37
Ville heller bytta luftfilter, olje, oljefilter, tenningsdeler og kjørt med et egg under foten. Den bruker garantert ikke mindre bensin med en chip og MER ladetrykk, enn den gjør nå.

Det er ikke nødvendig å ha lyskryssduell i HVERT kryss vet du...

Torra
07/12/10, 19:39
Ville heller bytta luftfilter, olje, oljefilter, tenningsdeler og kjørt med et egg under foten. Den bruker garantert ikke mindre bensin med en chip og MER ladetrykk, enn den gjør nå.

Det er ikke nødvendig å ha lyskryssduell i HVERT kryss vet du...

Sånn i snitt så brukte min mindre faktisk :p Men mulig jeg kjørte penere da ;p

Kodja
07/12/10, 20:29
Mr. Vikebø skrev godt om Eco trim chipen senket forbruket sitt så er nok den jeg skal gå for.
kjører ikke lyskryssduell med vogna nei. alt for tung for det. 242n får stå for den moroa :) men er mye køkjøring samt lange bakker og langkjøring og da ble den visstnok litt penere på forbruket. samt den er tyngre så må jobbe hardere for å komme opp i fart. med litt mer gamp trenger den ikke jobbe like hardt da den er mer effektiv på lik pedalvandring på gasspedalen.

men er det bare viking ecotrim som er alternativet da? var det ikke noe lost... eller noe i sverige\turboperformanceclub.com som hadde noe tilsvarende\bedre også da?

The Sven
07/12/10, 20:38
Tipper han måtte forsvare chippen av økonomiårsaker for å få innpass hos kjerringa jeg... ;)

Kodja
07/12/10, 20:49
hehehe kanskje det Sven ;) skulle ikke være det dummeste argumentet men... jaja ønsker uansett å få chippa det første steget bare noen har et tips til hvem fler så ;)

jonass
07/12/10, 21:14
en ecomax er da heller ikke så dum, bare at du kan visstnok lade litt mer med den om det trengs

Refinement!
07/12/10, 22:15
Forbruket kommer garantert til å gå ned om du chipper og øker ladetrykket, men det er avhengig at du er bevisst på hvordan du kjører. Kraftigere dreiemoment fører til at en akselerer effektivere opp i fart, mindre gassbruk over kortere tid, samt at man får lagt inn høyere gir fortere. Sistnevte er vesentlig, bruk høyt gir uten å tyne motor på unødig lavt turtall og kjør jevnt med jevne gassbevegelser ved fin/-a til b kjøring. Med svakere motor må en bruke gassen hardere over lengre tid for å komme opp i samme fart.

Kjørte tur/retur Stavanger-Vallåkra med en kompis i sommer, begge med chippa ft med 1+ bar i ladetrykk. Jeg brukte 1-2 dl mindre pr mil nettopp pga jevnere kjøring/gassbruk enn kompisen. Blir noen liter på 200 mil...

Så min anbefaling er å trimme, få en kjekkere motor når du vil utnytte effekten og samtidig en sterkere motor på lavt turtall når en vil kjøre økonomisk. 1 liter pr mil bør være innen rekkevidde.

The Sven
07/12/10, 22:20
Den reduksjonen man får ved å kjøre økonomisk er påtaglig, men det gjelder med en utrimmet bil også. Uansett er det VELDIG mye å spare på kjørestilen på disse bilene.

Joakim-G_R
08/12/10, 00:19
Når man har tatt et valg med 250 kg anlegg, så får man bare krumme nakken... :p

Kodja
08/12/10, 00:32
jaja får høre om de har juletilbud på ecotrim chipen da siden ingen har andre forslag :)

Joakim-G_R
08/12/10, 00:42
KUN 1300 kr. :p

A.Finstad
08/12/10, 21:56
ser du spør om en som heter noe med lost som selger chipper ja det er det thelostarof på turbobricks selger bra chipper

Joakim-G_R
09/12/10, 00:40
Jepp. Men å bruke de med orginale dyser, LMM og 13C på 0.6 bar på de chippene? Hm.

JørnM_940
09/12/10, 22:20
Vet at turbofun selger chipper, men får ikke opp nettsiden deres lenger.. En kompis som har en derfra, fornøyd han hvertfall! Og den ble hvertfall ikke noe tørstere ved normal kjøring..

Børge Vikebø
21/02/11, 21:29
ØYSTEIN!!!!! Har du gjort noe mere med denne da? Eller står den til forfall??

Kodja
22/02/11, 08:28
ØYSTEIN!!!!! Har du gjort noe mere med denne da? Eller står den til forfall??

Hehe bilen her står fint "nyvasket" og koser seg i vinterkulda gitt. er jo ikke noe moro å kjøre stor tung VOGN når det er vinter og har lett og ledig og dønn stiv 242 vettu ;)
blir ikke brukt før 242n leveres til lakkering\ev om vi bruker for lang tid(ei helg :p) på FK ombyggingen :) driver å prøver å få solgt unna stereon baki der så den skal bli litt mer moro å bruke. har jo sorte innredningsdetaljer liggende som skal inn da så den blir enda mer sort original innvendig. og så blir det to SMÅ subber baki der istede for å spare vekt og plass igjen. lei Tordenvær hver gang jeg er ute å kjører :p

men lukter litt på om jeg skal hive på originalfangere og fjerne stereon helt og selge og kjøpe meg noe slikt som en C70 Turbo eller noe. frister veldig, for det er nydelige biler!!! :)

men blir vell egentlig å beholde tenker jeg... å vente på å få gjort nok med 242n til at jeg kan prioritere denne og X90 ombygging av front og dører :)

Børge Vikebø
22/02/11, 09:47
Hehe bilen her står fint "nyvasket" og koser seg i vinterkulda gitt. er jo ikke noe moro å kjøre stor tung VOGN når det er vinter og har lett og ledig og dønn stiv 242 vettu ;)
blir ikke brukt før 242n leveres til lakkering\ev om vi bruker for lang tid(ei helg :p) på FK ombyggingen :) driver å prøver å få solgt unna stereon baki der så den skal bli litt mer moro å bruke. har jo sorte innredningsdetaljer liggende som skal inn da så den blir enda mer sort original innvendig. og så blir det to SMÅ subber baki der istede for å spare vekt og plass igjen. lei Tordenvær hver gang jeg er ute å kjører :p

men lukter litt på om jeg skal hive på originalfangere og fjerne stereon helt og selge og kjøpe meg noe slikt som en C70 Turbo eller noe. frister veldig, for det er nydelige biler!!! :)

men blir vell egentlig å beholde tenker jeg... å vente på å få gjort nok med 242n til at jeg kan prioritere denne og X90 ombygging av front og dører :)

Husk at bilen er praktisk, en C70 er ikke det den dagen du plutselig skulle få behov for plass..

Stemmer for å beholde denne, og gjøre den om til hverdagsbil mens 242en får sommerstatus ;)

Kodja
22/02/11, 11:27
hehe 242n blir nok brukt året rundt foreløpig ja ;) er alt for moro å kjøre til å la den stå å kvile seg 6 mnd av året :p ikke har jeg fri lagerplass\garasje noen steder heller som gjør det mulig :)

joa, den er praktisk, når stereon blir plukka ut :p hehe

gaupe
22/02/11, 11:30
Husk at bilen er praktisk, en C70 er ikke det den dagen du plutselig skulle få behov for plass..

Stemmer for å beholde denne, og gjøre den om til hverdagsbil mens 242en får sommerstatus ;)

Drit i den dagen, bilar kan byttast :)

gull pilen
22/02/11, 12:23
men er jo litt råflott å kjøre bra 242 på salte norske vinterveier....:rolleyes:

Kodja
22/02/11, 12:30
hehe ja gidder ikke å ha en bil for å vente på den og den dagen nei :-)

tja råflott å råflott. er nå en bil. skal jeg bruke så mye tid og penger vil jeg ha igjen bruksglede for det samme i retur :-)
slitasje kan jo alltids utbedres. og så lenge man har to biler kan man la den grommeste stå de verste slapsdagene. det er tanken min. når 242n er ferdig så kjører jeg den de fine tørre vinterdagene der det er godt med snø og ikke slaps :-) daaaa er det kos med todørsen :-D

A.Finstad
22/02/11, 12:31
godt sakt roy :p

Kodja
11/04/11, 13:51
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1051.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1052.jpg
ny originalt oljetrykksgiver er nå erstattet med autogauge sin... misstenker fælt at den splitten jeg hadde på blokka for å få både oljetrykkslampa og givern var synderen til en del oljesøl og forbruk... så håper det her blir en del bedre nå.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1053.jpg
old crap.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1054.jpg
new hottnes

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1055.jpg
var tilbud på olje på torshov. får teste hvordan denne oljen blir å kjøre med. olje er olje til en viss grad. kosta meg ca 700kr for 10L :p billig!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1056.jpg
monterte selvfølgelig også nytt originalfilter og en magnetisk bunnplugg fra IPDusa.com :)

that's it...

ellers kan jeg "glede" alle tullinger som hater stylingen min at sideskjørtene er knekt og falt av under vinteren. noe skit de sideskjørta pga de har så stor kant under at snøen legger seg og tynger de til å knekke. frontfangeren fikk et lite ugjestmildt møte med en kantstein under en snuopperasjon på en barndåp... så nå skal jeg montere når jeg gidder en originalfanger + original addonleppa jeg har liggende + ev få tak i noe se sideskjørt... bare sånn midlertidig til x90 ombyggingen skjer en gang i lang framtid...

EDIT: PGA AUTOGAUGE OLJETRYKKSMÅLEREN IKKE GÅR OVERENS MED ORIGINAL OLJETRYKKSGIVER MED TANKE PÅ AVLESINGSVERDI SKAL JEG BYGGE MEG NY MÅLERPOD MED ORIGINALE INSTRUMNENTER ISTEDE ETTER HVERT HER NÅ...
NOEN SOM ØNSKER Å KJØPE FERDIG MÅLERPOD TIL 940 I CENTER LUFTEDYSE MED TURBOTRYKK, OLJETRYKK, OLJETEMP OG VOLTMETER TRUKKET I SORT SKAI\SKINN?SER UT SOM ORIGINALTILBEHØR I FØLGE ENKELTE FOLK ;) HEHE SELVLAGET SELVFØLGELIG!! Byneset Customs all over....

henrik940
11/04/11, 13:57
ellers kan jeg "glede" alle tullinger som hater stylingen min at sideskjørtene er knekt og falt av under vinteren. Noe skit de sideskjørta pga de har så stor kant under at snøen legger seg og tynger de til å knekke. Frontfangeren fikk et lite ugjestmildt møte med en kantstein under en snuopperasjon på en barndåp... Så nå skal jeg montere når jeg gidder en originalfanger + original addonleppa jeg har liggende + ev få tak i noe se sideskjørt... Bare sånn midlertidig til x90 ombyggingen skjer en gang i lang framtid...


:D Så bra :p

Kodja
11/04/11, 14:14
hehe regna nesten med at du var en første til å glede deg ja ;p hehe

nesten så jeg skulle sparkla å plasta den sammen bare for å pine deg litt til ang det her ;) :p

T90
11/04/11, 14:23
Hvordan er denne på vinteren?
Med tanke på understellet?
Framkommelighet og stødighet i svinger på vintern?

henrik940
11/04/11, 14:26
hehe regna nesten med at du var en første til å glede deg ja ;p hehe

nesten så jeg skulle sparkla å plasta den sammen bare for å pine deg litt til ang det her ;) :p

Haha :p

Kodja
16/04/11, 09:41
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1526.jpg
tok en kompresjonstest på fk motorn i bilen... Volvo-Power den alltid like glade hjelper ;)

målte fra front til bakkant av motor:
sylinder 1: 9
sylinder 2: 9,1
sylinder 3: 9,1
sylinder 4: 9,1

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1527.jpg
burde kanskje ha skifta dette litt tidligere? :p
når vi skrudde ut den fremste pluggen så fikk vi ikke den ut hel for å si det sånn... den sprakk bare...

justerte også opp trykket på bilen. det ble en litt annen verden gitt selv om det ikke var store greiene :)
merker godt etter å ha kjørt litt forskjellen på draget i motorn fra knappe 0,35bar til nå 0,49-0,50 bar! satte kun på et t-stykk fra spylerveska på 240n :p Volvo-Power sitt fantastiske triks....... men det fungerer veldig bra fakisk. holder seg dønn stabilt på kun 0,5bar!! har turbo+ satsen koblet opp og skjøta mellom slangene der bare, så om det blir ustabilt så setter jeg bare slangene tilbake dit. men så lang så bra! mye mer moro å gi bånn fjøl :D

The Sven
16/04/11, 09:53
Har du kjørt med originalt ladetrykk? Crazy man! Bør jo minst øke med 1 bar skal det gå noe særlig. 5 sylindra den bilen din forresten?

boman
16/04/11, 10:15
Bilen går ikke bedre fordi du skrudde opp trykket så lite.. Den går bedre fordi du bytta tennplugger og fordi den corona-korken kom seg vekk fra systemet.. Øl(korker) og bil har ingen ting med hverandre å gjøre ;)

Agrostar
16/04/11, 11:06
Du burde byte pakninga som sit på oljepåfyllingsloket ;)

henrik940
16/04/11, 11:16
Du burde byte pakninga som sit på oljepåfyllingsloket ;)

Eller snu den :)

Kodja
16/04/11, 12:07
Har du kjørt med originalt ladetrykk? Crazy man! Bør jo minst øke med 1 bar skal det gå noe særlig. 5 sylindra den bilen din forresten?
har i all min tid med bilen ikke skrudd opp noe over originaltrykke nei før nå, så a vell kjørt gode 2-3 år nå med 0,35bar :p gud så godt det var å merke litt forskjell :p skulle gjort det for leeeenge siden kjenner jeg!!!


Bilen går ikke bedre fordi du skrudde opp trykket så lite.. Den går bedre fordi du bytta tennplugger og fordi den corona-korken kom seg vekk fra systemet.. Øl(korker) og bil har ingen ting med hverandre å gjøre ;)
skifta ikke ;) bare sjekka de og kontrollerte kompresjon. corona korken var Volvo-Power sin tidlige start på fredagsfylla. kosta faktisk rundt 60kr for en 6pac i sverige mot sikkert 180kr i norge :p
bilen gikk nok betydelig friskere med den pittelille økningen av ladetrykket ja. merkes godt forskjell bare det lille der på den tunge vogna mi :)


Du burde byte pakninga som sit på oljepåfyllingsloket ;)
den er ny... men tar jo 1-2 mnd før den blir slik igjen. og ja, oljefella er rengjort for under 6mnd siden eller noe og da var den like gæli sånn der før og etterpå også :)

The Sven
16/04/11, 13:08
Kan være lekkasje i lokket også, bytta hele lokket på V70en min for å få det bra... Ellers kan du prøve med 2 pakninger og stramme fjørene litt.

Kodja
16/04/11, 13:26
tja kanskje jeg skal prøve det :)

Kodja
07/06/11, 13:40
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/966.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/967.jpg
sorry ass... men 940 fronten er så sabla stygg... selv med original Add-on leppe.... at den må "pyntes" på før jeg orker å se på den... og ja... jeg hater 940 fronten akkurat nå... :p skal bli godt når denne bilen skal påbegynnes karrosseriarbeid og x90 konvertering med tiden... men framtil det må det gjøres noe drastisk så ikke halve dekket vises på kanten av fangern :p
love it (or more probably hate it!!) men dette må på så fort jeg har tid...

Volvo-Power
07/06/11, 13:51
Fin blåfarge på framfangeren gutt:) sikkert 410-21:) ellers ok med så lav add-on på hevet bil. Men for guds skyll, fjern de forbanna stygge catkillersene!! Det er da ikke noe bmw mann!! Regner med 95% er enige i meg om det! 5% harryrånere finnes desverre;s ellers nye bedre nå enn før:)

Kodja
07/06/11, 13:53
not gonna happen! sier som hovmestern jeg... "i'm gonna kill that Cat" så enkelt er det.
mye finere bilen da dynamic fangern var hel og fin før lastebilen kjørte på den i vinter...

gull pilen
07/06/11, 13:57
Fin blåfarge på framfangeren gutt:) sikkert 410-21:) ellers ok med så lav add-on på hevet bil. Men for guds skyll, fjern de forbanna stygge catkillersene!! Det er da ikke noe bmw mann!! Regner med 95% er enige i meg om det! 5% harryrånere finnes desverre;s ellers nye bedre nå enn før:)

enig... burde senke den istedenfor å putte på sånn jall.....

Kodja
07/06/11, 14:00
svar: bilen er senket med lesjø og bilstein sprint foran. er ikke lovlig å senke mer enn det som er gjort. PUNKTUM! :p

lyngen
10/06/11, 21:51
lite mønster på frammdekkene dine :P
sjer slikt ut ivertfall :D

Joakim-G_R
11/06/11, 09:52
Problemet til 940-fronten er at den er så jævelig anorektisk. Eller, egentlig mer lik form som en bælfeit kjærring som bare sitter på rævva og eter poptarts.

850R-fanger kler 940'n godt. De catkillerne der får den tidligere forespeilede kjærringa til å se ut som hu har dratt på seg sko som fylliker, campingturister og spesielt interesserte går med. (Les: Crocs)

BlåFare
11/06/11, 09:58
Crocs eller mener du klompa? :p
Hahaha Kodja :p

Joakim-G_R
11/06/11, 10:05
"klompa" er vel tresko? Crocs er disse ufyselige plastikkskoene.

Vet ikke hva som er værst av Crocs og Uggs, egentlig.

Deluxio
11/06/11, 10:40
Crocs er jo digg :O

Lithander
28/06/11, 16:36
Crocs er jo digg :O

Jaa, ikke no er bedre enn når man må en liten tur utafor huset og man kan slenge på seg sånne enn tunge tresko :D

Trond D.
28/06/11, 21:27
juster opp til 1,3 i trykk og kapp de fjærene dine "maaann" ;)

Kodja
29/06/11, 15:08
hehe neeever! kappa fjærer er det værste jeg vet. skal aldri kappe ei fjær på mine biler. den ER senka foran ;) ferdig ferdig ;) skal skifte motor før det blir noe mer ladetrykk her gitt... bruker 1 liter olje++ i mnd. så skal parkeres godt når 242n er i drift igjen :D

Kodja
29/06/11, 21:38
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3294.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3295.jpg
testet med Evolve\ Elevate luftinntakene for S60R på bilen her for å se hvordan det blir... disse skal monteres på 242n, men vurderer sterkt å skaffe til denne også ja!!! :)

henrik940
29/06/11, 23:30
Det der blir skikkelig stygt :D

Kodja
29/06/11, 23:53
takk for konstruktiv kritikk...

Deluxio
29/06/11, 23:59
Synst du legg mykje tid i bilane dine, for å få di fine, men akkurat den der detaljen likte eg ikkje heilt, det samme med stylingfangerene dine. Men, det er din bil og ikkje min, så det er du som bestemmer :)

Ka plana har du for denne bilen framover då?

Kodja
30/06/11, 00:10
kan sikkert kappe ut hele blekket i panseret og sette inn hønsenetting for de som synes det er finere... :)

dette er vell det cleaneste luftinntaket som er å skaffe til veie... og det blir jo som regel varmt nedi motorrommet så greit å få lufta ut litt og mer luft = jevn luftstrøm = bedre\kaldere luft til motorn og mer kjøling = mer moro ;)

denne bilen skal stå og råttne til jeg har jobb igjen og er totalt ferdig med 242n :) altså ren bruksbil som jeg skal få lakka opp org fanger og org addon leppa foran etter hvert nå + SE sideskjørt må jeg få tak i etter hvert så den blir litt finere :) men til slutt så blir den enten solgt i den tilstand eller brukt som bruksbil og bygd om til x90 med dører og front. driver også å dealer med en svenske ang en original 16V turbo motor... da denne er sliten nå virker det som... ellers kan det være bare en simlring eller turbon som er sliten\defekt snart. komp er jo grei og alt fungerer fint ellers. men synes den bruker mye bensin(1.2l\mila) og mye olje så den skal få en runde tlc når den tid kommer.

men har lyst å få solgt anlegget baki da så jeg kan sette inn org bagasjeromspaneler og få litt lettere bil... lei stereon nå... dundrer for mye.

Deluxio
30/06/11, 00:16
Nei du gjer som du sjøl synst! :) Eg har aldri vert fan av nåke utskjeringa på panseret, men kan vera da e berre meg :P

Høyres ut som du har fine plana klar for denne bilen :) Sjøl om du synst den er kjedelig med "berre" addon, så trur eg du ettekvart vil bli meir fornøyd med da, og sjå kor cleant da e :)
Ang. bensinforbruket så trur eg ikkje da va så altfor gale, min FB-motor på 131hk bruke nåke da samma so din, og du kan gjetta kem so får mest morro ut av da ;)
Stå på! :D

henrik940
30/06/11, 00:21
Har du flaks får du kanskje ned tempen 1 grad der :p

Kjøp sånt svært da vel?

http://www.newcarscoop.com/wp-content/uploads/2008/12/0807_01z2009_dodge_challenger_drag_race_packagefro nt_three_quarter_view_white_and_black_car.jpg

Kodja
30/06/11, 00:31
deluxio: joda aldri vært noe fan av åpent panser sånn sett jeg heller. men til sitt bruk på en ren sommer\banebil så fungerer det sikkert greit. men bilen min er helårsbil og trenger noe cleant som fungerer alle 4 årstider :) sånn i verste fall :)

Henrik: takk til deg.

Joakim-G_R
07/07/11, 13:13
Du vil få bedre utnyttelse om du løfter panseret i bakkant, da vil du få et vakuum og suge ut den varme lufta.

Luftinntaket der vil neppe gjøre noen stor forskjell.

Om det er kaldluft til luftfilteret du vil ha, så vil det være mer effektivt (og mye penere imo) med et luftinntak i skjermen, slik som det er på noen Mercedes'er o.l .

Kodja
07/07/11, 13:20
det kan være ja :) skal når bilen er startet nå måle varmen\temperaturen under huven både før og etter montering av inntakene så man har en peiling på om\hvor mye de ev senker temperaturen i drift :) får man det svart på hvitt istede :)

jacobsen
04/09/11, 17:16
skjedd no mer med bilen eller er det 242n som er 1. pri i gården? :)

Kodja
04/09/11, 19:12
242 pri nr 1!!! :)

skal bestille SE sideskjørt utover høsten når jeg dessverre må begynne å kjøre denne igjen!!! gleder meg ikke til å sitte i sort skrynkelskinn og AC med svært anlegg i høst.........

thune
04/09/11, 19:19
ser veldigt bra ut denna her.

Kodja
05/10/11, 22:41
VURDERES SOLGT TIL FORDEL FOR LYSTEN PÅ C70, LEI UBRUKBARE MANGE DØRER Å DRASSE RUNDT MED + 242 TURBON GÅR SOM EI KULE I FORHOLD, noget pga den er trimma opp + 500kg lettere.... SÅ HER ER DE ÜBERKJAPPE FAKTA OM BILEN:

98 MODELL
FK MOTOR
OMBYGD FRA AUTOMAT TIL M90 KASSE. NULL PROBLEMER MED DENNE SIDEN MONTERING.
KUN BRUKT ORIGINALE SLITEDELER, NYE BREMSER RUNDT OM FOR 1 ÅR SIDEN.
AC
ELVINDUER RUNDT OM.
TREPANELER ALL OVER
4X EKSTRAINSTRUMENTER I DASH.
780 MIDTKONSOLLRAMME FOR EV DOBBELDIN SPILLER ELLER 1DIN SPILLER + MÅLERE UNDER.
CUSTOM STEREO, ALT FØLGER MED UNNTATT SPILLER OG FORSTERKERE...
HAR ORIGINALE SORTE PANELER TIL BAGASJEROM OG BAGASJEROMSGULV OM DU VIL BYTTE UT STEREOBYGGET MED VANLIG STUFF...
2x54# RF strømkabel lagt fra dynamo og bak med to gel batterier. 2x100A automatsikkringer også på plass.
ORIGINAL ADDONLEPPE
DYNAMIC BAKFANGER MED TWINPIPE, FERRITA POTTE FØLGER MED OM DU VIL VÆRE MAINSTREAM OG KJEDELIG!
BLACKBERRY PEARL METALLIC LAKK.
960 HÅNDTAK PÅ LUKA BAK OG V70N VINGE.
SNOWCAP
IPD STAG ALL OVER UNDER,
BILSTEIN SPRINT FORAN, KONI JUSTERBARE BAK + LESJØFORS.
16" hYDRA MED CONTI VINTERDEKK PIGGFRI GÅTT EN SESONG.
3" EKSOS MED 3" SPORTCAT.
960 BAKLYKTER OG HVITE BLINK ALL OVER.
km stand: ca 270 000

trenger litt shine og care for å bli strøken, men ikke noe spes alvårlig feiler den.

skal om ikke solgt slik den er montere SE sideskjørt etter hvert nå... og lakkere opp frontfanger da jeg har fjernet stylingfangeren og montert på original kjedelig fanger i blått...

ta kontakt på PM for budgivning! ikke her i tråden!!! capiche?
dekksparkere og testpiloter for fun bes holde seg unna, de har jeg ikke tid til i min hverdag! :)

oystein.troan krøllllllleeeee yahoo.com eller 41409403

alecxz
05/10/11, 23:51
svar: bilen er senket med lesjø og bilstein sprint foran. er ikke lovlig å senke mer enn det som er gjort. PUNKTUM! :p

Da burde du også forholde deg til orginale fangere, uten noe jall :)

Torra
06/10/11, 11:24
Skru av CapsLock så kanskje jeg gidder å lese da koddebassen :p

henrik940
06/10/11, 17:21
Det er ikke vits å skrike!!!!!! Dette er ingen auksjon!!

kjellt
06/10/11, 18:49
Solgt!!!!

Kodja
06/10/11, 22:22
gå å hopp i havet! les teksten å gi bud om det er interesse for bilen, ellers drit å dra :) mvh Øystein...

lei skitprat til ingen nytte i trådene mine nå uten noe konstruktivt\ svar på forespørsler, derfor jeg ikke gidder å oppdatere så ofte lenger! bare mainnskit på godt norsk som kommer som det her! dere kan alle å lese norsk gjør dere ikke? altså LES og ev se hva som står...

og selvfølgelig er det lov å spørre om det er noe du lurer på, helst på pm... for jeg får ikke updates på mail om at det er kommet svar på tråden her...

jacobsen
06/10/11, 23:04
Følger d ikke med sommerhjul?

Kodja
07/10/11, 05:16
nei, de er solgt.

Christian
07/10/11, 07:54
Er nok ikke så lettsolgt hvis det ikke går ann å åpne dørene...

Kodja
07/10/11, 08:13
Er nok ikke så lettsolgt hvis det ikke går ann å åpne dørene...

?
dørene går fint å åpne de. det er bare 3 dører FOR MYE for meg ;)

Anders Dybvadsskog
07/10/11, 08:37
gå å hopp i havet! les teksten å gi bud om det er interesse for bilen, ellers drit å dra :) mvh Øystein...

lei skitprat til ingen nytte i trådene mine nå uten noe konstruktivt\ svar på forespørsler, derfor jeg ikke gidder å oppdatere så ofte lenger! bare mainnskit på godt norsk som kommer som det her! dere kan alle å lese norsk gjør dere ikke? altså LES og ev se hva som står...

og selvfølgelig er det lov å spørre om det er noe du lurer på, helst på pm... for jeg får ikke updates på mail om at det er kommet svar på tråden her...

enig.

Kodja
07/10/11, 12:19
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31355

salgstråden på bilen med mer utfyllende info. liste lenger enn lengst! let lenge etter en lengre liste?! :p :D

Torra
07/10/11, 18:23
Å be deg skrive uten capslock er ganske konstruktiv kritikk vil jeg si.

solan
08/10/11, 11:47
Hvor får man kjøpt slike aluringer til speedometeret?

Erlend Dystland
08/10/11, 11:58
Å be deg skrive uten capslock er ganske konstruktiv kritikk vil jeg si.

.. og pointet er?
Hvorfor i huleste hamperæva gidde å kverrulere om teksten er skrevet med caps lock?!
Om du er intressert i bilen så gidder du vel ikke å irritere deg over at teksta er skrevet på en slik måte?
Virker som om det er om å gjøre å irritere Kodja her. Uansett hva slags nytenking han er ute med, kommer det ALLTID noen som skal bare "vælve" ut; " Stygt som faan xD"
Hvorfor gidde?`Kjenner at jeg selv blir noe forferdelig irritert når jeg leser slike kommentarer. For de som har vært her en stund, kjenner kanskje igjen litt av de tendensene som vi var borti i "Rockern" sin tråd om sin svarte 740 tic.

Skjønner godt at Kodja tenker seg nøye om hver gang han legger ut en oppdatering. Han må jo hele tiden ta hensyn til at folk ikke skal "vælve" ut negative kommentarer. La da for pokker han selv velge hva som er pent eller stygt da? Greit nok, man skal få lov til å si sin egen mening, men et sted går vel grensen??!

Takk for meg!

jacobsen
08/10/11, 13:08
Hvor får man kjøpt slike aluringer til speedometeret?

lurer jeg også på. syns faktisk hele interiøret fikk et mega løft pga dem. gjorde seg veldig bra :)

Torra
08/10/11, 14:11
.. og pointet er?
Hvorfor i huleste hamperæva gidde å kverrulere om teksten er skrevet med caps lock?!
Om du er intressert i bilen så gidder du vel ikke å irritere deg over at teksta er skrevet på en slik måte?
Virker som om det er om å gjøre å irritere Kodja her. Uansett hva slags nytenking han er ute med, kommer det ALLTID noen som skal bare "vælve" ut; " Stygt som faan xD"
Hvorfor gidde?`Kjenner at jeg selv blir noe forferdelig irritert når jeg leser slike kommentarer. For de som har vært her en stund, kjenner kanskje igjen litt av de tendensene som vi var borti i "Rockern" sin tråd om sin svarte 740 tic.

Skjønner godt at Kodja tenker seg nøye om hver gang han legger ut en oppdatering. Han må jo hele tiden ta hensyn til at folk ikke skal "vælve" ut negative kommentarer. La da for pokker han selv velge hva som er pent eller stygt da? Greit nok, man skal få lov til å si sin egen mening, men et sted går vel grensen??!

Takk for meg!

Pointet er vel at en salgsannonse ser mye bedre ut hvis den er ryddig og pent skrevet, ikke noen som helst baktanke med å irritere Øystein. Jeg vet iallefall at jeg ikke orker lese annonser som er skrevet med store bokstaver, og hvis du titter i "Godbiter fra annonsesidene"- tråden så er det tydeligvis ikke bare jeg som finner dette som et irritasjonsmoment. Men du om det :)

Anyways, lykke til med salget Øystein! Tipper det blir trist når/om den drar!

Kodja
09/10/11, 15:02
Å be deg skrive uten capslock er ganske konstruktiv kritikk vil jeg si.
Tenkte ikke på deg Torra :) men de under som ALLTID er ute med slurva si samme hva pga de er inkompetente til nytenkning... og bare måååå kommentere negaivt om de kan og evner. useless! og ang savnet\tristheten med at den forsvinner... selvfølgelig blir det kjipt. er noen\les: utrolig mange arbeidstimer på denne bilen igjennom tiden jeg har had den. og det er brukt god tid til å planelgge innkjøpet og monteringen av de riktige delen :) menmen får jeg tak i en C70 i riktig type så er savnet fort glemt tenker jeg når jeg uansett de gangene jeg trenger stv har biler på jobben å bruke :)


Hvor får man kjøpt slike aluringer til speedometeret?
Jahn på SCSTYLING.no har :) koster ikke så veldig mye og hever standarden på interiøret MANGE hakk :) blir litt "nybil ich" av de! anbefales på det sterkeste! kan ev få tak i å montere på om du trenger :) bruker bare ei lita skei for å klemme inn kanten på aluringene bakfra så det sitter. må regne med litt svinn på blodsida pga skarpe kanter :p hehe


.. og pointet er?
Hvorfor i huleste hamperæva gidde å kverrulere om teksten er skrevet med caps lock?!
Om du er intressert i bilen så gidder du vel ikke å irritere deg over at teksta er skrevet på en slik måte?
Virker som om det er om å gjøre å irritere Kodja her. Uansett hva slags nytenking han er ute med, kommer det ALLTID noen som skal bare "vælve" ut; " Stygt som faan xD"
Hvorfor gidde?`Kjenner at jeg selv blir noe forferdelig irritert når jeg leser slike kommentarer. For de som har vært her en stund, kjenner kanskje igjen litt av de tendensene som vi var borti i "Rockern" sin tråd om sin svarte 740 tic.

Skjønner godt at Kodja tenker seg nøye om hver gang han legger ut en oppdatering. Han må jo hele tiden ta hensyn til at folk ikke skal "vælve" ut negative kommentarer. La da for pokker han selv velge hva som er pent eller stygt da? Greit nok, man skal få lov til å si sin egen mening, men et sted går vel grensen??!

Takk for meg!
i say thank you! :) sant som du sier! noen måååå bare ut med slurva, men de får tilbake med null hjelp når det kommer til stykke fra min side så de kan nå vell bare holde på :)

jeg er en enkel sjel. de som behandler meg med respekt og god oppførsel får det samme tilbake! :)


BTW: har fått tak på en spiller ny originalfanger som er lakkert i ritkig farge til bilen. så den originale addon leppa skal leveres til lakkering på jobb og monteres + skaffe SE skjørt før salg, har ikke sjel til å selge før dette er ordnet! :)

jacobsen
09/10/11, 16:46
skal ikke lage annonse på finn.no elns da? er jo maaaaange flere som ser bilen da :)

Kodja
09/10/11, 22:28
joda det skal dit også, men nå annonserer jeg i første omgang her til folk som har kjennskap til bilen og så legger jeg ut bilder og annonse der når ny framfanger og sideskjørt er på så bilen er litt penere å se til :) og ikke minst litt mer HEL med tanke på farge og slikt :) blå framfanger er ikke noe å legge ut til salg nå... men om litt når addonleppa er på så blir det vell flott, for de som liker original 940 front...

The Sven
09/10/11, 23:25
Bytter du til original bakfanger og? Ser vel litt rart ut med den voldsomme bakfangern og originalt ellers ;)

Jan-Einar Jenssen
10/10/11, 02:44
salg?? hmh, den som bare hadde penger.. liker denna jeg :)

Vegardb92
12/10/11, 18:46
Hvordan er 960 setene å sitte i iforhold til 850 seter? Har lyst å ha enten 850 eller 960 skinnstoler foran i 240'en :)

Kodja
27/12/11, 22:55
da blir muligens Stereobygget solgt for 4000 med subber om ingen byr høyere enn 4000 for stereobygget baki uten 6x9"erene???? selges i løpet av uka for 4000 mest sannsynlig om ingen høyere bud!?

bilen er forøvrig enda til salgs... og venter ENDA på nye sideskjørt fra LMR..... tatt over en mnd nå snart å vente på...

general-aasen
27/12/11, 23:16
da blir muligens Stereobygget solgt for 4000 med subber om ingen byr høyere enn 4000 for stereobygget baki uten 6x9"erene???? selges i løpet av uka for 4000 mest sannsynlig om ingen høyere bud!?

bilen er forøvrig enda til salgs... og venter ENDA på nye sideskjørt fra LMR..... tatt over en mnd nå snart å vente på...

må til tide purre på LMR sist eg bestilte skjørter tok det over 4 uker, så purret eg på å då hadde han oversett innbettalingen, kom der etter innen ein uke..

Kodja
28/12/11, 00:07
har purra og spurt men de får ikke skjørta laga før over nyttår\i jula liksom... lei ventetida... skulle gå 1 uke når jeg først betalte...

lyngen
30/12/11, 01:40
4000kr bare :o
domt at jeg nettopp har kjøpt meg :P

Kodja
30/12/11, 01:51
ja selger for langt under kostpris bare for bygginga av de... men igjen.. jeg er lei stort å tungt anlegg... å en kollega som kan hjelpe meg senere tilbake i tillegg er verdt litt i seg selv når jeg selger til han om ingen slenger inn et høyere bud Nåh og casher ut!
får ikke plass til 12" T1 i noen av bilenene mine uansett nå framover pga skal ha lette biler å kjøre med og plass. det tar litt vell mye ekstra vekt og skit dette så.

Kodja
01/01/12, 20:54
da er stereon borte fra bilen. strømkabler og alt demontert... spiller er ute. endeliiiiig! nå skal man begynne å planlegge monteringen i C70n istede...

originalt sort bagasjeromspaneler og gulvplater i sort er montert inn. så bilen er standard stv til ny eier! ellers gjennstår det å trekke strømkabeler helt ut samt fjerne siste signalkablene for ipoden... begynner å bli lovlig kjedelig nå gitt :p menmen mer salgbar sikkert da som standard stv...

Kodja
26/03/12, 17:51
da skal addon og SE skjørt leveres til lakkering i morgen nå på jobb...spent på å se hvor mye finere bilen blir med lik farge på fronten + nye SE sideskjørt altså!!!

btw... alle har vell fått med seg at denne selges nå?! legger den ut til mellom 60-70 000 på finn.no så fort skjørta har kommet på! prutbart! men håper å få solgt fort så jeg kan finansiere litt lakkering av 242n igjen snart... og ikke minst slipper å ha 3 biler stående i gården her... knallgod å kjøre. brukt liiite i vinter pga 2 andre gromvogner ;)

anbefaler å komme å se på om man er interessert asap! stereo er borte. men alt annet er her :) følger med ekstra panser, ac kompressor (kjøpte for 2 år siden nesten ny en for å ha i backup :p) Rails følger med... hm var det mer da... jo en ekstra 13C fra 242n jeg bytta på følger med med justerbar WG.
trepaneler rundt om alt. generelt... alt jeg har av 900 deler skal følge med til bilen da jeg har mistet interessen for 7\900 serien og heller satser fult ut på 242 og C70! :)
har også skiboks som man får med på kjøpet om man vil som ligger og tar plass på gården her :p aldri vært montert på mine biler, men har liggi her en stund nå til ingen nytte...

kort fortalt og oppsummerer. Drivverk, understell og eksos er oppgradert for mye effekt og krefter! kun motor jeg ikke har tukla noe med pga dette var bruksvogna mi og det var stereo som var fokuset her.
780\dobbeldin midtkonsollenhet. 960 skrynkelskinnseter i sort med midtarmlene. chromringer i instrumentet. 3" DP og Racekat og 2,5 videre ut enten med Ferrita potte som følger med eller twinpipe som står på. sort interiør. grått dash og dørsider med sort plysh i. custom dørpanel på framdørene for komponent sett. IDP stag, Bilsteindempere og poly i forstilling. jjusterbare koni bak + fjærer var nye for 3 år siden. nye foringer i momentstag bak. 16" hydra på vinter med bra piggfri hakka dekk. 19" R felger følger med bilen til sommern. må ha spacere! takskjerm følger med. må bare koble til en spiller og strøm så har man underholdning baki også. grå plyshpaneler i taket. custom instrumentpod med volt, oljetrykk og temp + turbotrykk i midtre luftedyse. kan plukkes bort på 5 minutter og monteres standard lufteventiler om man heller vil ha det. ingen fysiske inngrep gjort for å ha dette på plass. bolt on utstyr som jeg selv har laget\designet og solgt flere av! fjærbeintårnstag fra SAM står også montert. har AC. kun originale deler brukt av meg underveis i mitt eie. 965 baklykter(uten innsvinget nederst på baklyktene og da med originalt hvitt felt på blinklyset) 4 kjørelys bak. 2 på hver side med andre ord for v70 look i lyset. hvite blink foran og på sidene også. nye lykteglass og frontryte foran for 1 år siden :) Eco måler i turtelleren (såkalt turbotrykksmåler)
noe kosmetisk på bilen er det, men ingenting som ikke kan utbedres lett! kun snakk om tlc og litt garasjekos :) perfekt for X90 ombygging da den har alt! og det var også det som var plana mi med bilen før jeg endte opp med de to grommeste Cupe'ene volvo har levert... 242 turbo og c70 turbo :)

selges da asap :) bilder kommer når jeg får på SE skjørta og nylakka addon-leppe. original sådan leppe ja!!! spiller ny ubrukt frontfanger blir også montert!

absolutt en bil som fint kan oppgraderes til v90 med rette kosen. har jo alt man kan tenke seg og du slipper å bruke penger og tid på annet enn motoroppgraderingen. for alt annet ER oppgradert og påkostet av meg! :)

Kodja
22/04/12, 19:26
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2522.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2523.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2524.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2525.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2526.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2527.jpg

siste bilder med skjørt og ny frontfanger og org addon... selges asap. må bort så jeg får opp cash til 242n igjen :) bud ønskes!!! 41409403

leveres med ekstra 13C turbo med justerbar wg, rails og div småtteri ekstra...
litt småplukk på lakk og slikt er det jo på en gammel bil. men stiv som en påle på veien\understellet. så dette er suverent å skli rundt med!

Oddwar
25/04/12, 20:48
selge addon leppa? :D

Kodja
29/06/12, 15:31
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35738307

bilen er nå lagt ut til salgs!

diskusjoner rundt bilen skal ikke foregå her what so ever...! interesserta tar kontakt på PM eller tlf 41409403. ring ikke sms. har mer enn nok å gjøre om jeg ikke må taste meg ihjæl! :)
pruting foregår PÅ stedet og ikke over tlf med bil usett! :)

ander123
27/07/12, 14:10
det var alt som kommer på engelsk her :) fikk tillatelse til å COPY PASTE fra turbobricks sine sider der jeg laga tråden på nytt etter VF sin servercrasj sist :)
videre blir det oppdatert både på Turbobricks og her, dog på norsk her da :)
må bare legge ut denne! litt fornøyd med at mr. VOLVETTE synes bila mi er feit :D fy fader for noe bakfelger han har selv!!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/1420.jpg

da går det ann å kommentere de som lyster det. oppdateringen er ferdig for i dag! :) båndvidden sprengt sier dere? eh ja det tror jeg på!!! sorry men jeg er bildekåt sånn er det bare men det vet dere alle her!!

hvor kjøpte du v70 vingen?

Kodja
30/07/12, 12:04
scstyling.no

ingen interesserte i bilen? reiser på ferie nå... men selges så fort som mulig pga plassmangel og lyst til å få litt fortgang på 242n...

R-israelsen
30/07/12, 12:42
Hadde jeg bare hatt penger til å cashe ut så skulle jeg hentet bilen på dagen.. : (

Kodja
24/09/12, 19:15
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37167181
ny annonse på bilen. senket prisen 12000kr... løp og kjøp! må bort fort så jeg får flytta og gjort ferdig 242n! :)
ev pruting ut over den allerede senka prisen gjøres kun etter man har vært og sett på den...

Kodja
12/11/12, 18:05
tråd kan stenges. bilen er solgt.