PDA

Vis full versjon : Hvilke vinter dekk på V70



Ole B.
03/10/11, 20:35
Skal nå kjøpe meg nye vinter dekk, hvilket merke bør jeg ha, skal ha 205,55,16 dekk bør jeg vurdere pigg, står det på de gamle felgen ?
:confused:

Sjakalen
03/10/11, 21:22
ContiVikingContact 5 i piggfritt. Det blir vel ikke bedre enn det.

Basse
03/10/11, 21:41
Ja blir vel piggfritt på deg som bor sørpå.. :)
Eller du kan gjøre som meg å kjøpe Nokian Hakkapeliitta 7..

HansM
03/10/11, 21:46
Noe fasit svar på hva som er det beste vinterdekket, tror jeg man neppe finner. Det kan man lese ut fra dekktestene til Motor. Der kan et dekk være vinner et år og nummer tre et annet år. Anbefaler å lese kommentarene til hvert enkelt dekk og gjøre seg opp en mening. Noen er bedre på is enn andre, men da igjen dårlig på våt asfalt f.eks....

Om man skal kjøre på pigg eller piggfritt må jo føle på hva man føler seg trygg på og hva man liker. Men med det salte nivået her til lands så er det ikke mye is på hovedveiene. For min del fungerer piggfritt helt fint på fjellet også. :)

Selv kommer jeg til å kjøre på nye Nokian Hakka R(piggfritt) 205/55R16 i år.

Sjakalen
04/10/11, 06:53
Min far har kjørt Conti på sin Volvo og er helfrelst. Det er klart at på is fungerer jo piggfritt dårlig. Men hvor ofte er det slike forhold med blankis sørpå?

Nick V70N
04/10/11, 11:35
Har kjørt Nokian Hakka R 205/55R16 i et par sesonger og er meget fornøyd! Har ingen problem med å anbefale de dersom man ønsker å kjøre piggfritt.

gull pilen
04/10/11, 14:13
akkurat dette med vinterdekk har litt med smak å gjøre, men sålenge du velger et kjent merke(nokian,michelin,conti,goodyear eller vredestein) er du stortsett safe og godt fornøyd...