PDA

Vis full versjon : [LØST, fått ny] Er det mulig å justere fjæra på rollo til V70 (97-00)



ThePlace
03/10/11, 20:33
Kjøpte meg rollo/innsynsskydd til min V70 for ca 1 år siden, nytt hos Bilia.
Den har hele tiden vært hard å dra ut de siste cm for å feste den, noe jeg trodde var for at den var helt ny.
Men har hele tiden fått den ut slik at jeg har klart og festet den bak.
I det siste har den blitt strammere og strammere, og nå i helgen klarte jeg ikke dra den helt bak.
Det resulterte i at de pluggene til innfestningene vridde seg ut av festehullene.

Er det noen mulighet for å slakke fjærene på rullgardinfunksjonen slik at den kan dras helt bak igjen??

Og er de pluggene på rolloen til innfestingene utskiftbare? Er litt vridde de jeg har nå.

ThePlace
05/10/11, 20:32
Ingen som kan hjelpe meg med dette?!?

Espen-K
05/10/11, 20:50
kjør tilbake til bilia å klag på den, den burde holde mye lenger enn det.

Sagen
06/10/11, 11:42
Har hatt plunder med disse selv. Festene røk helt siste gangen, så jeg fiksa de selv. Kan hende en ikke fullgod løsning, men det funker :) Ikke den beste/mest solide løsningen Volvo har her..

ThePlace
21/11/11, 20:52
Var innom Bilia og snakket med en hyggelig kar på serviceavd for litt over en mnd siden.
De skjønte problemet og tok inn det defekte innsynstrekket for en titt før de skulle bestille en ny en.
Hadde ikke hørt noe mere fra de så jeg svinkte innom der nå på fredag, og kunne gå ut fra der med en ny en under armen :)
Så nå kan jeg dra innsynstrekket helt ut.

Aleks
21/11/11, 21:09
Kan jeg spørre hvor mye en sånn koster ny? Skulle hatt en til min også.

ThePlace
21/11/11, 21:36
Ca 2200,- uten rabatter.

Får de jo billigere brukt rundt forbi.
Jeg valgte nytt for å være sikker på at den er tipp-topp og så trengte jeg borremalene til innfestingen.