PDA

Vis full versjon : opphav til motor



paal-andre
03/10/11, 14:46
Hei. Jeg har en fk motor jeg gjerne skulle vist opphavet til. mtp. godkjenning hos BT.

har snakket med volvo og de kan ikke finne det ut med motornr. de kan bare finne motornr ved å søke opp chassisnr.. merkelig at det ikke går ann å reversere den og søke motsatt?

noen tips til hvordan jeg kan finne ut hvilken bil denne kommer fra og vite at den ikke er stjålet f.eks.?

R.G
03/10/11, 14:58
finner ikke ut. pga mange av rødblokker har samme motornr.


hadde to 940, en 96 og en 97 modell med 230fk motor. og motornr som står inngravert på på blokkkanten under termostathus var helt likt.

hadde nyere 940 igjen med fk motor. denne hadde anna motornr igjen. pga denne het da 230ft5 hos volvo. fortsatt en 230fk

paal-andre
03/10/11, 15:29
finner ikke ut. pga mange av rødblokker har samme motornr.


hadde to 940, en 96 og en 97 modell med 230fk motor. og motornr som står inngravert på på blokkkanten under termostathus var helt likt.

hadde nyere 940 igjen med fk motor. denne hadde anna motornr igjen. pga denne het da 230ft5 hos volvo. fortsatt en 230fk

okei. det er jo litt håpløst :P da kan jo din motor som er kjøpt legetimt et sted stå som stjålet fordi en annen har det nummeret? =P

så prøve å få en hugger til å skrive ut en kvitering er kanskje det letteste da. så BT har noe papirer å glane på..