PDA

Vis full versjon : guldsmedmoen: 740 turbo "prosjekt"



guldsmedmoen
03/10/11, 00:33
Hei!
Jeg har skaffet meg en 740 tic.
Har ikke gjort noe særlig med den enda, men fikk satt i dumpventil for 2 dager siden. Men har ikke stilt noe på turbotrykk, så du hører ikke så veldig mye til den.
Annet en det, så lurer jeg på hvor man kan kjøpe billig styling til 740 eventuelt, tips til hva jeg kan gjøre med bilen, så det skal bli en fin bil, som går godt :)

så var det en som nevnte at man ikke burde stille opp turbotrykker på b23et så mye ellernoe ? Noen som har en forklaring på dette ?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/252.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/253.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/254.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/255.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/256.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/257.jpg

mister-klæbu
03/10/11, 03:15
B23et? er vell B230et vell? svake råder på disse (9mm) kontra FT/FK som har 13mm råder...standard med 182hester i en ET og det er nok bra nok det :-) bcb har add on da det er den eneste stylinga som passer på disse :-) bruk photobucket.com til og legg ut bilder. img koden. lykke til :-)

mister-klæbu
03/10/11, 03:21
Fant jo ut at æ svart dæ på bilforumet å!! hahahaha, jaja :-p

guldsmedmoen
07/10/11, 15:01
Ja, b230et, beklager skrivefeil :)
jaja, 182 er jo ikke galt. Men jeg vill ha mere!
Men det er vell dyrt å kjøpe forsterka råder ellernoe som gjør at de ikke ryker ?
hehe :P
Men blir nok ikke noe mere en 0,8 bar ellernoe sånn :)
Vet du ca hvor mange hk man får når man kjører på 0.8bar?

Kuleberg
07/10/11, 15:10
en chip og opp litt med trykket, så holder det en stund :)

Marius Skau
07/10/11, 15:43
Bare tull og vas at man ikke kan kjør mere en 0.9bar på en Et :) Bare pass opp før tenningsbank ;)

Ellers e det Add on som passer disse best. Enkelt og greit det eineste.

Førsterka råden koster ca 1000lappen st :)

jacobsen
07/10/11, 15:53
Hei!
Jeg har skaffet meg en 740 tic.
Har ikke gjort noe særlig med den enda, men fikk satt i dumpventil for 2 dager siden. Men har ikke stilt noe på turbotrykk, så du hører ikke så veldig mye til den.
Annet en det, så lurer jeg på hvor man kan kjøpe billig styling til 740 eventuelt, tips til hva jeg kan gjøre med bilen, så det skal bli en fin bil, som går godt :)

så var det en som nevnte at man ikke burde stille opp turbotrykker på b23et så mye ellernoe ? Noen som har en forklaring på dette ?

Slenger med etpar bilder..

å kan noen si meg hvordan jeg laster opp bilder her ?

Hvis du vil ha en FIN bil bør du være meeget forsiktig med hvilken styling du kaster på bilen. Prioriter lakk og felger/senk, og nye lamper som ikke er matte eller sprukne, og original add-on.
neon, led og xenon, 140 baums og emblemfri grill er ikke tillatt :p

Bilder laster du opp på www.photobucket.com og kopierer IMG-koden i posten din :) er spent på hvilken stand bilen er i ;)

mister-klæbu
07/10/11, 16:53
billigst er og få tak i FK/FT råder og sett i, 500,- for 4 brukte ca :-) DA, kan en kjøre mer trykk! det har æ gjort, men æ kjøre FT hjerna med ET-blokk og stempel med FT råda :-)

TurboDevil
07/10/11, 16:56
Regner med du fjernet den originale dumpen før du satt på ny?

For å få bilen til å gå rimelig greit bør du ha 3" eksos, åpent filter, chip og en boost controller til å justere litt trykk.

Då kan du gjerne bruke JT eksos selv om de har litt dårlig passform.
Og BSR Optiflow filter kit, BSR Chip og en elektronisk boost controller.

Kjører du det på ca 0.9-1Bar så har du vel rundt 230-250hk og det virker helt greit.

guldsmedmoen
09/10/11, 00:06
Regner med du fjernet den originale dumpen før du satt på ny?

For å få bilen til å gå rimelig greit bør du ha 3" eksos, åpent filter, chip og en boost controller til å justere litt trykk.

Då kan du gjerne bruke JT eksos selv om de har litt dårlig passform.
Og BSR Optiflow filter kit, BSR Chip og en elektronisk boost controller.

Kjører du det på ca 0.9-1Bar så har du vel rundt 230-250hk og det virker helt greit.

Har ikke fjerna noe dumpventil nei, hvor ligger den ? Er det noe vits å ta den av ?
Har tenkt veldig på 3" eksos ja, å sports filter, å chip. Hva gjør boostcontroll ? Justerer turbotrykk ellernoe sånn ? :)

guldsmedmoen
09/10/11, 00:11
Hvis du vil ha en FIN bil bør du være meeget forsiktig med hvilken styling du kaster på bilen. Prioriter lakk og felger/senk, og nye lamper som ikke er matte eller sprukne, og original add-on.
neon, led og xenon, 140 baums og emblemfri grill er ikke tillatt :p

Bilder laster du opp på www.photobucket.com og kopierer IMG-koden i posten din :) er spent på hvilken stand bilen er i ;)

Vurderer hel eller del lakkering, men er så dyyrt..
Felgene er forsåvidt greie syns jeg, men altfor små..
Lyktene bak er vertfall fine, men skal ha hvite blink foran.
Har vurdert emblem fri grill, men får se.. :)

Da var bilder lastet opp, bare å si hva du mener :))
Takk for tips!

guldsmedmoen
09/10/11, 00:12
Bare tull og vas at man ikke kan kjør mere en 0.9bar på en Et :) Bare pass opp før tenningsbank ;)

Ellers e det Add on som passer disse best. Enkelt og greit det eineste.

Førsterka råden koster ca 1000lappen st :)

Takk for tips! :)
1000 lappen ja, får se da..
Ryker det, så ryker det ;)

guldsmedmoen
09/10/11, 00:12
en chip og opp litt med trykket, så holder det en stund :)

hehe :)
Tips til hvor jeg kjøper chip?
Vanskelig å montere ?

divad
09/10/11, 00:27
Felgene er ikke for små, det er bilen som er for høy :)

Ellers: IKKE STYLING(med unntak av orginal add-on)

guldsmedmoen
09/10/11, 00:53
Felgene er ikke for små, det er bilen som er for høy :)

Ellers: IKKE STYLING(med unntak av orginal add-on)

Tror bare det er 15" eller 16", men er jo sykt mye dekk på felgene, så blir nok lavprofil neste gang :)
Eller hva tror du ?
Men bilen skal senkes uten tvil :)

TurboDevil
09/10/11, 01:12
Den originale dumpen står fremme på hjørnet av motoren på turbo siden.
Med en slange fra hver side av kompressor delen av turboen.
Den bør fjernes så lenge du har montert en annen..

TurboDevil
09/10/11, 01:14
Ser att på bilde 2 i første posten ligger veivhus slangen oppå original dumpen og på bilde 3 ligger den bak..

divad
09/10/11, 02:00
Tror bare det er 15" eller 16", men er jo sykt mye dekk på felgene, så blir nok lavprofil neste gang :)
Eller hva tror du ?
Men bilen skal senkes uten tvil :)

Lavprofil og mye senk så blir det flott :)

guldsmedmoen
09/10/11, 13:02
Ser att på bilde 2 i første posten ligger veivhus slangen oppå original dumpen og på bilde 3 ligger den bak..

Okay, men hvorfor burde jeg fjerne den ? å hva gjør boostcontroll ? Justerer turbotrykk ellernoe sånn ?

guldsmedmoen
09/10/11, 13:05
Lavprofil og mye senk så blir det flott :)

Blir nok til det da :)
Mye senk burde jeg ha ? 60 eller 40 ?

mister-klæbu
09/10/11, 14:11
60 foran og 40 bak, perfekt!! ;-)

jacobsen
09/10/11, 17:23
Personlig syns jeg du bør beholde gule blinkers foran. og hvertfall emblemet i grillen! :)
men det er nå min mening ;)

guldsmedmoen
09/10/11, 21:33
60 foran og 40 bak, perfekt!! ;-)

Har du det på din ? :)
hvor kan jeg få tak i det til en grei pris ?
Burde jeg ha dempere å fjører i så fall ?

guldsmedmoen
09/10/11, 21:33
Personlig syns jeg du bør beholde gule blinkers foran. og hvertfall emblemet i grillen! :)
men det er nå min mening ;)

Guleblinkers foran skal byttes ut med hvite uansett :)
Emblemet i grillen får vi se på :)
Kan være det bare blir på..

TurboDevil
09/10/11, 22:30
Okay, men hvorfor burde jeg fjerne den ? å hva gjør boostcontroll ? Justerer turbotrykk ellernoe sånn ?

Fordi att du får ikke skikkelig effekt i den ettermonterte når den originale er der.
Også tømmer du intercooleren fra begge sider siden du har en på innsug siden og en på turbo siden.
Det vil si att det tar lengre tid å bygge opp nytt ladetrykk når du girer.
Boost controller er ladetrykks justering ja...

divad
09/10/11, 22:41
Blinklys er pent både i sølv og oransj, men emblemet må ikke fjernes!!

TurboDevil
09/10/11, 23:55
Guleblinkers foran skal byttes ut med hvite uansett :)
Emblemet i grillen får vi se på :)
Kan være det bare blir på..

Jeg har hvite blinkers foran og på sidene.. Bytte??

mister-klæbu
10/10/11, 00:55
kjøpte 40/40 og kappa 2 runder foran :-p

guldsmedmoen
10/10/11, 07:07
Fordi att du får ikke skikkelig effekt i den ettermonterte når den originale er der.
Også tømmer du intercooleren fra begge sider siden du har en på innsug siden og en på turbo siden.
Det vil si att det tar lengre tid å bygge opp nytt ladetrykk når du girer.
Boost controller er ladetrykks justering ja...

Okay, takk for tips :)
Må se om jeg må få bestillt noe av det snackset du nevnte i stad da ;)

guldsmedmoen
10/10/11, 07:08
Blinklys er pent både i sølv og oransj, men emblemet må ikke fjernes!!

hehe, får se :)

guldsmedmoen
10/10/11, 07:08
Jeg har hvite blinkers foran og på sidene.. Bytte??

Har du lyst på gule alså ?
Hvor bor du ?

guldsmedmoen
10/10/11, 07:09
kjøpte 40/40 og kappa 2 runder foran :-p

åja, okay :p
hvordan er det å få gjennom eu da ? :p

Vik93
10/10/11, 07:15
Fin bil ;)
kom dere dere hjem fra parken den dagen med merca eller? :P

guldsmedmoen
10/10/11, 07:27
Fin bil ;)
kom dere dere hjem fra parken den dagen med merca eller? :P

Hehe, ja. Kom oss hjem til slutt! :p
Men måtte jo få en kompis til å komme fra eiken, så til byglandsfjord, åsså til parken :p
Tok jo en stund kan du si :D

Vik93
10/10/11, 07:30
Haha :P hadde dere sagt det kom til og ta så lang tid kunne dere fått låne to dekk :P
syns om 740n min da? :P

guldsmedmoen
10/10/11, 07:34
Haha :P hadde dere sagt det kom til og ta så lang tid kunne dere fått låne to dekk :P
syns om 740n min da? :P

Ahh, men han var vell allerede på vei da men :p
Du som kjørte den som var sedan ? med turbointercooler emblem på trunken ? :p

I så fall så så an jo fin ut den :) Spant greit å :D

Vik93
10/10/11, 07:38
Jepp var oppe der når bare dere stod der :P
ja spinner sånn tålig.. bytta no deler og no sånt kos nå så enda bedre nå :D

fortsatt selge denne?

guldsmedmoen
10/10/11, 08:10
Jepp var oppe der når bare dere stod der :P
ja spinner sånn tålig.. bytta no deler og no sånt kos nå så enda bedre nå :D

fortsatt selge denne?

okay :)
Ja, så jo grei ut den =D
Ah, men det er digg :p har du sperre?

Visst jeg får det jeg vill ha, så ryker den nok. Men visst ikke pusser jeg den bare opp, så det blir en tilnærmet perfekt 740 ungdomsbil. :)

TurboDevil
10/10/11, 16:05
Har du lyst på gule alså ?
Hvor bor du ?


Bor i bergen...

mister-klæbu
10/10/11, 16:34
åja, okay :p
hvordan er det å få gjennom eu da ? :p

hehe, veit itj, har itj prøvd enda, men trengs væll litt bekjentskap ja :rolleyes:


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)

guldsmedmoen
11/10/11, 07:02
Bor i bergen...

Tror jeg likegodt bare bestiller nye da eegentlig. :p

guldsmedmoen
11/10/11, 07:03
hehe, veit itj, har itj prøvd enda, men trengs væll litt bekjentskap ja :rolleyes:


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)

hehe, okay :p
Da sliter vell jeg litt ja :rolleyes:
Blir 60mm for mye ? Subber man mye osv da ?

guldsmedmoen
11/10/11, 15:58
Kan noen si meg hvordan jeg måler turbotrykk ?
Må jeg ha trubotrykk måler med tall på da ?
Eller er det noen andre måter jeg kan måle på ?
Hvordan stiller jeg opp turbotrykket ?

Vik93
11/10/11, 16:04
du må ha en sånn måler den kobler du til innsuget også trykket kan du stille ved og endre på wastegate staget eller ved og bruke en sånn turbotrykks ventil

Batland
11/10/11, 16:25
Regner med du fjernet den originale dumpen før du satt på ny?

For å få bilen til å gå rimelig greit bør du ha 3" eksos, åpent filter, chip og en boost controller til å justere litt trykk.

Då kan du gjerne bruke JT eksos selv om de har litt dårlig passform.
Og BSR Optiflow filter kit, BSR Chip og en elektronisk boost controller.

Kjører du det på ca 0.9-1Bar så har du vel rundt 230-250hk og det virker helt greit.
Uenig med du der.
En original B23ET er oppgitt til 182 hk på svinghjul ved 0,55 BAR ladetrykk. Dette blir maks 165 hk på bakdekkene.
Når man øker ladetrykket på disse motorene så må man også montere ett chip som senker tenningen for å unngå tenningbank og dette gjør motoren mindre effektive. Dette betyr at den %-vise effektøkning blir mindre enn den % vise økningen i ladetrykk.
Oppjustering av ladetrykk fra 0,55 til 0,8 BAR øker potansialet fra 165 hk bakdekk til 190 hk.
For å klare 250 hk på svinghjul så trenger man 220 + hk på bakdekkene og dette er endel over det som er realistisk på ett originaloppsett da det meste begynner å sabotere luftflødet.
Se her: http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm
Les gjerne post #17 og #18 her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31283&highlight=%2A235%2A

TurboDevil
11/10/11, 18:40
Uenig med du der.
En original B23ET er oppgitt til 182 hk på svinghjul ved 0,55 BAR ladetrykk. Dette blir maks 165 hk på bakdekkene.
Når man øker ladetrykket på disse motorene så må man også montere ett chip som senker tenningen for å unngå tenningbank og dette gjør motoren mindre effektive. Dette betyr at den %-vise effektøkning blir mindre enn den % vise økningen i ladetrykk.
Oppjustering av ladetrykk fra 0,55 til 0,8 BAR øker potansialet fra 165 hk bakdekk til 190 hk.
For å klare 250 hk på svinghjul så trenger man 220 + hk på bakdekkene og dette er endel over det som er realistisk på ett originaloppsett da det meste begynner å sabotere luftflødet.
Se her: http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm
Les gjerne post #17 og #18 her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31283&highlight=%2A235%2A

Jeg må ærlig innrømme att jeg driter i om du er enig eller ikke..
Her er det snakk om å få bilen til å gå greit.. ikke å få 250hk!!!
En bsr chip er oppgitt til å øke original effekten med 60hk så du ender på 240hk (i motor).
For å kunne oppnå det må du selvfølgelig ha ett åpent filter og få mye kald luft, En effektiv 3" eller større eksos og justert trykk.
Og hvis bilen er gått langt og blitt kjørt hardt så må du nok ha en liten overhaling av motor i tillegg for å oppnå oppgitt effekt (i motor)..
Men som sakt er dette bare rettningslinjer for å få en bil som går godt!!
Med dette oppsettet har du nesten garantert 200 drivhjulshester.
Og du kan ha det mye gøy og kjøre fra mangen lokale helter med 200hk på hjulene..

mister-klæbu
11/10/11, 18:56
hehe, okay :p
Da sliter vell jeg litt ja :rolleyes:
Blir 60mm for mye ? Subber man mye osv da ?


trodde trøndersk var greit her! hehe, men oki, subber litt bak eneste, pga V70 felger med 30mm spacere...ordner seg med valsing sikkert men :-) går meeget fint foran ja! :)

Bolten91
11/10/11, 20:09
hvis du vill ha senkesett har jeg ett komplett sett liggendes du kan få kjøpt billig:)
hvor holder du til?:)

Bolten91
11/10/11, 20:12
burde kanskje flytte tråden til Prosjekter/worklogs? :p

Batland
11/10/11, 20:12
Jeg må ærlig innrømme att jeg driter i om du er enig eller ikke..
Her er det snakk om å få bilen til å gå greit.. ikke å få 250hk!!!
En bsr chip er oppgitt til å øke original effekten med 60hk så du ender på 240hk (i motor).
For å kunne oppnå det må du selvfølgelig ha ett åpent filter og få mye kald luft, En effektiv 3" eller større eksos og justert trykk.
Og hvis bilen er gått langt og blitt kjørt hardt så må du nok ha en liten overhaling av motor i tillegg for å oppnå oppgitt effekt (i motor)..
Men som sakt er dette bare rettningslinjer for å få en bil som går godt!!
Med dette oppsettet har du nesten garantert 200 drivhjulshester.
Og du kan ha det mye gøy og kjøre fra mangen lokale helter med 200hk på hjulene..
Akkurat.
Jeg forvekslet deg med en seriøs som mente det han postet og ikke bare slengt rundt seg med tall. My bad, men det skjer ikke igjen.

guldsmedmoen
11/10/11, 20:32
hvis du vill ha senkesett har jeg ett komplett sett liggendes du kan få kjøpt billig:)
hvor holder du til?:)

Hvor mange mm senker det ? :)
Mye skal du ha ?
ca 1 time nord for kristiansand visst du holder fartsgrensa :)

guldsmedmoen
11/10/11, 20:33
du må ha en sånn måler den kobler du til innsuget også trykket kan du stille ved og endre på wastegate staget eller ved og bruke en sånn turbotrykks ventil

okay, takk for svar :)

Bolten91
11/10/11, 20:41
Hvor mange mm senker det ? :)
Mye skal du ha ?
ca 1 time nord for kristiansand visst du holder fartsgrensa :)

når du snakker om å holde fartsgrensa eier jeg ikke tidt/distanse perspektiv men blir det ca høvåg da eller?:P eller, det er vell heller en drøy halvtime..:p

det er det standard senkesettet til lesfjørs eller hva de nå enn heter :p er ikke det 40? er ikke sikker..:P
anbefaler kapp av 2 ringer foran ;)

hvor mye jeg skal ha vet jeg ikke :p vill du ha kun fjører, eller fremfjørene ferdig montert på fjærben med dempere? (Plug,n,play) :p

Edit: så du skrev Nord for kr.sand..:P da blir det noe annet..:P oppi øvrebø/iveland området da?:p

guldsmedmoen
11/10/11, 20:42
Uenig med du der.
En original B23ET er oppgitt til 182 hk på svinghjul ved 0,55 BAR ladetrykk. Dette blir maks 165 hk på bakdekkene.
Når man øker ladetrykket på disse motorene så må man også montere ett chip som senker tenningen for å unngå tenningbank og dette gjør motoren mindre effektive. Dette betyr at den %-vise effektøkning blir mindre enn den % vise økningen i ladetrykk.
Oppjustering av ladetrykk fra 0,55 til 0,8 BAR øker potansialet fra 165 hk bakdekk til 190 hk.
For å klare 250 hk på svinghjul så trenger man 220 + hk på bakdekkene og dette er endel over det som er realistisk på ett originaloppsett da det meste begynner å sabotere luftflødet.
Se her: http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm
Les gjerne post #17 og #18 her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31283&highlight=%2A235%2A

er det 0,55 bar ladetrykk som er orginalt ?

guldsmedmoen
11/10/11, 20:44
når du snakker om å holde fartsgrensa eier jeg ikke tidt/distanse perspektiv men blir det ca høvåg da eller?:P eller, det er vell heller en drøy halvtime..:p

det er det standard senkesettet til lesfjørs eller hva de nå enn heter :p er ikke det 40? er ikke sikker..:P
anbefaler kapp av 2 ringer foran ;)

hvor mye jeg skal ha vet jeg ikke :p vill du ha kun fjører, eller fremfjørene ferdig montert på fjærben med dempere? (Plug,n,play) :p

Edit: så du skrev Nord for kr.sand..:P da blir det noe annet..:P oppi øvrebø/iveland området da?:p

Bor litt oppfordbi evje, så ikke såå langt unna ;)
Er det bare de orginale demperene du har ?
Har du bilder av dette ? :p

Hvor bor du ?

Bolten91
11/10/11, 20:47
Jeg bor i vennesla:)

har ikke kikka nerme på de demperene, men TROR det er bilstein, men dette må skjekkes opp i før jeg sier noe sikkert ;)

Skal få ordna noe bilder..:p

guldsmedmoen
11/10/11, 20:50
Jeg bor i vennesla:)

har ikke kikka nerme på de demperene, men TROR det er bilstein, men dette må skjekkes opp i før jeg sier noe sikkert ;)

Skal få ordna noe bilder..:p


Ahh, men det var jo ikke lange biten :)
Okay, mye skal du ha for 4 fjører, å dempere da ?

Har du hatt det på din selv ? :p

Bolten91
11/10/11, 20:57
Plukka det fra en delebil jeg kjøpte:p
Skal ta en titt på de å se litt ann hva jeg vill ha;) men hvor mye vill du eventuelt gi?:)

Batland
11/10/11, 21:11
er det 0,55 bar ladetrykk som er orginalt ?
De er oppgitt til 0,55 BAR ja.
Teoretisk sett gir B230ET motoren 117 hk med 0 ladetrykk og vi ser at dette stemmer meget godt med F-motoren som er oppgitt til 116 hk. ;)
Du får altså 11,7 hk ekstra hver gang du øker ladetrykket med 0,1 BAR - helt opp til bensinen ikke tåler mer og tenningsbanker. Da må tenningen retarderes ekstra mye og dette saboterer effektgevinsten.

guldsmedmoen
11/10/11, 21:23
Plukka det fra en delebil jeg kjøpte:p
Skal ta en titt på de å se litt ann hva jeg vill ha;) men hvor mye vill du eventuelt gi?:)

jeg har ikke peiling :p
Må nesten se hvilken stand de er i å sånn først ;p
Ikke att jeg har så veldig peiling på priser på senkesett, men vill værtfall se de før jeg setter noen bud :)

Bolten91
12/10/11, 05:41
Jepp;) jeg skal opp i dag å kikke litt så skal du få en pris du kan vurdere;)

guldsmedmoen
12/10/11, 08:38
Jepp;) jeg skal opp i dag å kikke litt så skal du få en pris du kan vurdere;)

Men den er grei :)

guldsmedmoen
12/10/11, 08:52
Noen som har nen powerfilter å annbefale ? :)
evnt vet størrelse jeg må ha ?
takker for svar :)

TurboDevil
13/10/11, 00:02
http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900700/

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1054.jpg

Karl
13/10/11, 09:06
Følg oppskriften til TurboDevil så får du en bil som går bra. En alucooler og justerbar btr er ikke så dumt heller. Som Jacobsen sier er det også fint med originale blinklys, virker som om det er i vinden nå. Om de som sitter der ikke er fine så bytt dem ut med nye friske, det gjelder i grunn alle lyktene. Friske og hele lykter på bilen gjør utrolig mye for utseendet. Til sist: La merket sitte i grillen! Om du klarer å bevare bilen hel og fin så vil den stige i verdi med årene og spesielt etter at den runder 30år :)

Angående diskusjonen mellom Batland og Turbodevil; dette blir utrolig teoretiske greier. Har kjørt på bane i flere år med chippet b230et, kjørt mot biler med mye mer, (både teoretiske og målte), hester, datasprut osv osv. Kan ikke si det er mye forskjell på rundetidene i forhold til innsatsen som blir lagt ned i enkelte maskiner. Et-motoren er i grunn like frisk original som mye av andre motorer er etter en god del trimming. De tallene Turbodevil kommer med er jo slikt som folk flest forholder seg til. Man trenger jo ikke noe doktorgrad for å trimme litt og ha det gøy. Det Batland sier er sikkert rett men har det egentlig så mye å si? Er vel ikke mange vanlige dødelige som sitter og regner på ditt og datt. Blir motoren varm så kjøler man osv. Man får god effektgevinst av feks å hive ut de tunge originalstolene og sette inn noen lettere, det er kanskje noe flere tuningeksperter burde anbefale oss ;)

guldsmedmoen
13/10/11, 16:12
http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900700/

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1054.jpg

Da blir det sikkert det, når jeg får penger, som jeg kan bruke på bilen :)
takk for svar :))

guldsmedmoen
13/10/11, 16:13
Følg oppskriften til TurboDevil så får du en bil som går bra. En alucooler og justerbar btr er ikke så dumt heller. Som Jacobsen sier er det også fint med originale blinklys, virker som om det er i vinden nå. Om de som sitter der ikke er fine så bytt dem ut med nye friske, det gjelder i grunn alle lyktene. Friske og hele lykter på bilen gjør utrolig mye for utseendet. Til sist: La merket sitte i grillen! Om du klarer å bevare bilen hel og fin så vil den stige i verdi med årene og spesielt etter at den runder 30år :)

Angående diskusjonen mellom Batland og Turbodevil; dette blir utrolig teoretiske greier. Har kjørt på bane i flere år med chippet b230et, kjørt mot biler med mye mer, (både teoretiske og målte), hester, datasprut osv osv. Kan ikke si det er mye forskjell på rundetidene i forhold til innsatsen som blir lagt ned i enkelte maskiner. Et-motoren er i grunn like frisk original som mye av andre motorer er etter en god del trimming. De tallene Turbodevil kommer med er jo slikt som folk flest forholder seg til. Man trenger jo ikke noe doktorgrad for å trimme litt og ha det gøy. Det Batland sier er sikkert rett men har det egentlig så mye å si? Er vel ikke mange vanlige dødelige som sitter og regner på ditt og datt. Blir motoren varm så kjøler man osv. Man får god effektgevinst av feks å hive ut de tunge originalstolene og sette inn noen lettere, det er kanskje noe flere tuningeksperter burde anbefale oss ;)

Okay, skal gjøre det så fort jeg får penger å sånn til dette :)
Virker jo forsåvidt som en veldig god plan =D

Takk for svar!
Angående diskusjonen, så skal jeg ærlig inrømme at jeg ikke har peiling ;D

guldsmedmoen
15/10/11, 15:30
Da var det en bitteliten update!
har ikke gjort noe annet en å polere bilen, å flytta den litt.
Ble greit med poleringa, men ser at det hadde gjort seg med hellakkering!

slenger med etpar bilder.
Måtte ha start hjelp til bmw'n min også ^.-

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1242.jpg
Taket ferdig polert!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1243.jpg
Hele bilen ferdig!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1244.jpg
Og bmw'n også!

Karl
16/10/11, 07:50
Den BMW`en er det bare å få levert inn nå mens vrakpanten er forhøyet! ;)

guldsmedmoen
16/10/11, 14:03
Den BMW`en er det bare å få levert inn nå mens vrakpanten er forhøyet! ;)

hehe, mye får jeg for den på skroten nå da ? :p

guldsmedmoen
16/10/11, 14:08
Tror det blir til at jeg lakker bilen etter vinteren!
Noen som har noe forslag til farge ? :D
evnt andre felger ? :)

Karl
16/10/11, 16:34
hehe, mye får jeg for den på skroten nå da ? :p

2500:)

Sånn fargemessig er mitt forslag å beholde den tidløse fargen du har nå.

Bolten91
16/10/11, 16:38
min mening om stasjonsvogner er at de må egentlig være mørke i fargen... mørk koksgrå?:)

guldsmedmoen
17/10/11, 07:38
min mening om stasjonsvogner er at de må egentlig være mørke i fargen... mørk koksgrå?:)

Helt enig, de bær være litt mørkere. Tenkte på svart med hvitefelger, eller mørk koksgrå ellernoe sånn :)
Takk for tips :)

guldsmedmoen
17/10/11, 07:39
2500:)

Sånn fargemessig er mitt forslag å beholde den tidløse fargen du har nå.

hehe, ok :)
Har lagt den ut for salg, så er åpen for bud :D

Tror nok den blir i litt mørkere farger ja..
Men takk for forslag :))

volvoRsport
17/10/11, 09:18
Flyttet til prosjekter/worklogs.

guldsmedmoen
20/10/11, 20:12
Her skjer det ikke mye for tiden!
Vurderer veldig å lakkere hele bilen svart.
Noen som har erfaring med lakking, som vet om dette blir dyrt/vanskelig om jeg skal gjøre alt selv ? Vill helst ha motorrom og sånn da..
Men må vell ha ut motor å styr da ?

Hadde vært gøy om noen kunne redigert etparbilder kansje, med andre felger, svart lakk, hvite blink osv :)
Takker på forhånd!

Blir egentlig ikke gjort noe på bilen før jeg får penger til å bruke på denne..

Noen som er intrissert i trommesett btw ? :D

Klør forresten i fingrene etter å gjøre noe!

guldsmedmoen
27/10/11, 20:23
Heihei!
Må jo si det skjer lite her, i det hele tatt. Noe som forsåvidt er min feil.
Siste update på denne siden på en stund!

Volvoen er nå solgt! fikk 27 000 uten anlegget :)

Bmw'n er også til salgs, så visst noen er intrisserte, ta kontakt! vill ha 5-6 for den ca..

The Bear
27/10/11, 21:30
Hvorfor solgte du bilen? :(

Bolten91
28/10/11, 13:12
Er det skilter på bimmeren?

guldsmedmoen
29/10/11, 17:02
Hvorfor solgte du bilen? :(

Fordi jeg skal ha en billigere bil snart, som jeg skal drive å pusse på :)
Mere prosjekt.
å fordi jeg fikk 27 for an :)

guldsmedmoen
29/10/11, 17:03
Er det skilter på bimmeren?

Er ikke skilter nei, men tror ikke det skal være vanskelig å få.
Må bare sveise noe eksos, å få den til å svive greit. :)
Vet ikke om det er mye jobb eller ikke..

stianu
01/11/11, 19:23
Det er meg som har handla bilen, og jeg er fornøyd! Selvom jeg kommer til å gjøre litt diverse. Jeg kommer sikkert til å mekke en "worklog" jeg også ettehvert :)