PDA

Vis full versjon : Hvor skal egentlig LMM stå?



HarryVolvo
02/10/11, 22:52
Hei. Har en original FK som jeg plages med. Når den er blitt varm, og jeg kjører normalt, og trår inn clutchen i lyskryss etc, dør den ut.. Bare stopper, uansett om jeg har pådrag eller ikke..

Har tenkt på at LMM kanskje står feil. Jeg kjører med den originale resirken, og har LMM koblet mellom luftfilter og turbo, men har lest flere plasser her at den bør stå mellom IC og innsug, men før tomgangsreg.

Er det dette som kan være årsaken til mitt irriterende problem??

Torra
02/10/11, 22:59
Hvis du har orginal resirkdump så er ikke plasseringa av lmm problemet (sålenge dumpen fungerer).

Har du sjekka at lmm står rett vei?
Lest ut feilkoder?
Gått over vakuumslanger og sjekka for lekkasjer?
Prøvd å rense tomgangsregulator?

Jan turbo
02/10/11, 23:06
Sjekka om membran er hel på dumplokket på turbo,hvis du har 13 c f.eks.

HarryVolvo
02/10/11, 23:09
Nei, det var det jeg også mente.. Er vel kun ved åpen dump at LMM må flyttes.. Har hatt oppe resirken for å sjekke membranen, og den er hel og iorden, og den lager de typiske dump-lydene hele tiden, så regner med at den funker slik den skal.

Har sjekket alt av slanger/pakninger etc for lekkasje, ingenting der. Får bare opp 1-1-1 på feilkoder, som er 0 feil.. Og LMM står rett vei og fungerer. Motoren stopper når jeg tar ut LMM, og den går ikke fremover for fem flate øre omtrent, så den regner jeg sterkt med funker.

Tomgangsreg. har jeg ikke hatt oppe enda.. Det blir isåfall neste prosjekt..

Men problemet er som sagt kun når motoren blir driftsvarm.. Eller.. Jo varmere den er, jo større sjans er det for at den stopper hele tiden.. :\

Mikmo
05/10/11, 10:49
Nei, det var det jeg også mente.. Er vel kun ved åpen dump at LMM må flyttes.. Har hatt oppe resirken for å sjekke membranen, og den er hel og iorden, og den lager de typiske dump-lydene hele tiden, så regner med at den funker slik den skal.

Har sjekket alt av slanger/pakninger etc for lekkasje, ingenting der. Får bare opp 1-1-1 på feilkoder, som er 0 feil.. Og LMM står rett vei og fungerer. Motoren stopper når jeg tar ut LMM, og den går ikke fremover for fem flate øre omtrent, så den regner jeg sterkt med funker.

Tomgangsreg. har jeg ikke hatt oppe enda.. Det blir isåfall neste prosjekt..

Men problemet er som sagt kun når motoren blir driftsvarm.. Eller.. Jo varmere den er, jo større sjans er det for at den stopper hele tiden.. :\

Er du sikker på at gasspjeldet er riktig justert?

HarryVolvo
05/10/11, 14:53
Er du sikker på at gasspjeldet er riktig justert?

Nei, det er jeg ikke.. Hvordan skal dette justeres?

Krissmp
05/10/11, 17:41
Har samme problemet, men tror den stopper like fint når den er kald og den stopper heller ikke om eg kjøre fint. Har egentlig slått meg til ro med att det kommer av att eg ikkje kjører med dump.