PDA

Vis full versjon : Volvo 850R Strømtom :O help !



Steelseries850
02/10/11, 19:20
Jeg har ikke brukte bilen for noen uker tilbake ! det er nytt batteri på denne ! går litt over en uke s¨å er den tom ! :O har lada den 1 gange etter første gangen dette skjedde ! jeg har koblet ut anlegget ! det funker ikke den er tom nå :O. Jeg har koblet fra sikkringer osv på lamper ! det funka ikke ! . Kan det være at noe annet spiser litt strøm ?

Noen som har hatt dette problemmet ? :E

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30792:mad:

cossykiller
02/10/11, 19:29
du vet at dynamoen virker da ? mål frem hvor mye den lader, så setter du evnt på en ampereklypetang eller hva det heter, med tenning av for og sjekke hvor mye som forsvinner, gå over ledninger fra dynamo til starter og batteri, og sjekk for irring, brudd på isolasjon.

Steelseries850
02/10/11, 19:31
du vet at dynamoen virker da ? mål frem hvor mye den lader, så setter du evnt på en ampereklypetang eller hva det heter, med tenning av for og sjekke hvor mye som forsvinner, gå over ledninger fra dynamo til starter og batteri, og sjekk for irring, brudd på isolasjon.

Jeg glemte å skrive dette :D har gjordt dette :)

Espen69
02/10/11, 19:32
Lån deg et multimeter som kan måle strøm(A)! Sett ledningene riktig i meteret, still det inn på 10A, skru av minuspolen og koble deretter mulimeteret mellom polen og polskoen. Du bør ikke måle mere enn 0,05A (50mA). Gjør du det, ta så ut sikring etter sikring. Er du heldig, finner du kretsen hvor strømtyven ligger. Det kan også være kortsluttet +diode i dynamoen (koble av b+ på dynamo). Eller en aller annen tidligere eier som har lekt elektriker.. Batteriet kan også ha en medfødt defekt, men det forekommer ikke særlig ofte.

Steelseries850
02/10/11, 19:38
Faren min har gjordt dette :) han sa at dynamoen funka ! jeg holder på med sikkringene osv ! ! Jeg tror feilen ligger i cd spillern ! til anlegget ! det virker som den kukken har lekt seg med avbitern der :O