PDA

Vis full versjon : tett veivhusventilasjon, alvorlig?



hevih
01/10/11, 17:52
Har nokså tett veivhusventilasjon, slik at oljepåfyllingslokket hopper litt når det skrus opp og bilen sviver. Er dette problem å kjøre med en stund? og hvilke følger kan det få? Aner ikke hvor lenge den har vert slik.

Daniel V
01/10/11, 18:06
Det er absolutt ikke bra å kjøre med det sånn. Det som skjer er jo at det blir høyere trykk fordi åndingen er dårlig, som gjør at diverse pakninger og simringer i bakant av motor går, og lekkasjene kommer. Er jo en unødvendig jobb å kjøre med det så du må ut med motor å gir for å få ordnet det :p

Men hvis du hadde lest bittelitt før du postet denne tråden, hadde du sett at det ligger en helt maken noen få hakk under denne, som heter "Tett veivhusventilasjon, hva vil skje da?" :p

mrstfu
01/10/11, 18:15
Som daniel sier, absolutt ikke bra.

Om du er rimelig kjent med ei skralle, er det ikke noe problem å rense slanger og oljefelle, bare man er litt forsiktig. Gamle slanger er ofte sprø, og sprekker hvis man øver for mye trykk på de, men igjen, gamle slanger kan byttes.

trykk på bildet mitt under her, så kommer du til prosjektloggen min. På de siste par sidene er det litt bilder og beskrivelser på hvordanman demonterer. Hvis ikke, gå til volvoforum.no, trykk på tips&triks, der ligger det og en liten how to;-)

henrik940
01/10/11, 18:21
Har nokså tett veivhusventilasjon, slik at oljepåfyllingslokket hopper litt når det skrus opp og bilen sviver. Er dette problem å kjøre med en stund? og hvilke følger kan det få? Aner ikke hvor lenge den har vert slik.

Bruker den olje?

Erlend
02/10/11, 13:31
Har nokså tett veivhusventilasjon, slik at oljepåfyllingslokket hopper litt når det skrus opp og bilen sviver. Er dette problem å kjøre med en stund? og hvilke følger kan det få? Aner ikke hvor lenge den har vert slik.

Hvis du MÅ kjøre med bilen, så trekk ut peilepinnen litt, da slipper du ut oljetrykket der. Men dette må fikses fort! Jeg blåste nesten simmeringene på motoren min.