PDA

Vis full versjon : 740 gle 87model, hvordan ledning er turteller?



kennet
30/09/11, 18:22
jeg er nå nesten ferdig med å koble opp dataspruten min, men så var det turteller da, hvordan farge er det på ledningen til turtellern som skal inn på instrumente?

Team Tynner
30/09/11, 18:27
rød/hvit

kennet
30/09/11, 18:33
helt sikker på det? skal ikke turteller ledningen gå til coil for å få turtall til å funke i instrumente? på coilen hadde jeg en blå ledning som kom fra tenninga elelr hvor den kommer ifra, å en hvit en som kom ut fra motronic hjernen

Team Tynner
30/09/11, 18:59
sikker ja.ska gå fra minus på coil

kennet
30/09/11, 19:18
hadde ingen rød/kvit ledning, men hadde en blå en å jeg hadde en blå en på coilen å, så sikker på at det ikke er den blå ledningen da?

R.G
30/09/11, 20:45
skal være rød/hvit. og går fra coil. er det på all coil på volvo rødblokker.

da må du evt rivd den bort.

kennet
30/09/11, 22:32
da jeg hadde motronic nette så var den en kvitledning fra hjernen som er - også en blå ledning som var +, å siden jeg har en blå ledning bak på instrumene som sitt i en av de kontaktene så ville jeg neste tro at det var den.

den røde/kvite ledningen, er det en ledning som er 2 delt farge? eller er det en kvit å en rød en? men den ledningen sitter den i kontaktstykke med flere ledninger eller sitt den for seg selv?

kennet
01/10/11, 00:04
tror jeg kanskje har funnet ut av det, men ledningen tor jeg at jeg har rivd bort, men på den ledningen skal det være en kabelsko? i såfall på den kontakta, er det 2 stikker der man kan feste kabelskoen, en stikke nede å en oppe så kan jeg bare velge hvem av dem jeg vil stikke den inn på?

R.G
01/10/11, 00:39
en ledning med to farger ja.

usikker på om er kabelsko stikk på denne. hmm mener å huske den er i samma felles kontakt som med andre komponenter som plugges i instrument. kabelsko utganga på 740 instrument er pluss utganger/ signal for cruice og abs

Frigstad Racing
01/10/11, 00:44
På motronic er det en hvit ledning på minus på coil, er denne du skal koble deg til.
Den går inn gjennom torpedovegg ned til hjernen, riktig det, men hvis du ser litt lenger oppe på ledningen så deler den seg i to å går ut i enda en hvit ledning som forsvinner opp i dashbordet, den går til turtelleren :) hvertfall på 86 modell 740 turbo gjør den det 100% sikkert.

EDIT: på nyere 740 er minusen på coil og ledningen til turteller hvit/rød, så kan godt være den er det på din siden den er 87 modell..

kennet
01/10/11, 02:18
satt en b230e orginalt i bilen min, bytte til ft motor å reiv ut ledningsnette til 230e motorn, kobla opp motronicen, men ville ikke starte men starta når det satt i delebilen, så da bestemte jeg meg for datasprut, mangler kun triggen så srarter den, men vil jo ha turteller.

som du sier frigstad, fra motronic hjernen går det en - til coil å den deler seg mellom coil å hjernen å går inn på en eller anna ledning, så den ledningen den delteledningen går inn på er turteller? litt dårlig forklart av meg kanskje, men tror jeg er 90 % sikker på hva du mente. takk for svar

Frigstad Racing
02/10/11, 01:42
Ja den hvite som deler seg, en til hjerne og en til coil, så går det en fra skjøtepunktet videre til turteller ;)

kennet
02/10/11, 04:33
var det jeg mente ja, men han som har laga dataspruten til meg han har kobla det opp i noen 740 før, han sa at jeg kunne bruke en av de runde kabelskoene bak på instrumene som man bruker skruer på, for er noen av de som er givere til turteller, så har nok funnet ut løsningen på det.

om noen få timer nå så blir det å time oppat registere å sette på triggen å legge inn grov justeringa også justere litt etter veien før den blir fin justert i benken