PDA

Vis full versjon : problemer med kald start



alf 2
29/09/11, 18:37
Har et spørsmål, håper noen kan hjelpe meg her inne :confused:
Har problemer med å starte min volvo 740 turbo når den er kald. Har skiftet bensinpumpa, bensinrele, alle følere i toppen osv. Men når jeg prøver å starte bilen, så dreger den bare runt motoren, men den starter ikke. Men når jeg tar på og av teninga på hakk nr 2, enn 5/6 ganger, da starter den..?? har skifta motor i bilen, sto en 230 et motor før, men nå er det en 230 fk. Har bytta over svinghjul og svinghjuls sensorene og bruker fremdeles det gamle et systemet. så hva kan være feil? Har skifta plugger, pluggledning, coilledning, rotor og fordeler, alt orginalt fra Volvo. Har hatt bilen inne på elektisk sjekk og det slo bare ut feilkoder fra bensinpumpa, men den er jo byttet.

Håper noen har noen lure ideer, for jeg er tom! :(

Espen Hveding Nordgård
29/09/11, 18:47
slett feilkoder og les av på nytt, se om du får samme feilkoden da..
Iallfall en start..

Kontrollert om du får bensin fram på fuelrailen?
Åpner dysene?
Har du gnist på plugga?

Jan turbo
29/09/11, 19:24
Hvis du har elektrisk kutting så kan det komme av dårlig kontakt inne i bakstykket på tenningslåsen din,isåfall bare å bytte.Det finnes ett par versjoner av denne delen.
Hadde ett problem med dette på min 90 mod 740 Turbo.

alf 2
29/09/11, 19:41
har god gnist på pluggan. ja, den får bensin, alt d virker som d skal.
okey, kordan finn æ ut av d med teninga? :confused:

Espen Hveding Nordgård
29/09/11, 20:16
Hvis du har god gnist så har du tenning, så da er jo delen med kontakta på tenningslåsen eliminert.

Sjekka at dysene åpner også?

Hvilke feilkoder får du etter sletting av feilkoder?

alf 2
29/09/11, 20:29
kan d være kaldstart dysa som e ødelagt?????

alf 2
29/09/11, 20:31
så ikke at du hadde svart :/ har ikke fått prøvd å fått slætta feilkode på biln. ska gjør d å se ka di finn ut :)