PDA

Vis full versjon : bytte "bensintank armatur"



robin
28/09/11, 22:09
Hei, jeg har en b230a motor, og har et lite problem med at røret inn mot tankarmaturet (eller hva det kalles) er løst. og lekker litt bensin.

Så jeg lurte på om det går an å ta et tankarmatur fra en b230ft og stappe den i tanken?
litt dårlig forklart, men takk for svar!

robin
29/09/11, 17:56
Edit: med tanke på at bensinpumpen på en ft er trolig sterkere

kennet
30/09/11, 01:12
forgasser motor har vel ikke el pumpe i tanken? en ft motor har jo el pumpe under bilen å i tanken, i hode mitt så vil ikke det fungere med mindre enn at du kobler på strøm på den pumpa som du skal ha i tanken da. hadde en k motor i en 240 en gang som jeg bytta til f motor å da måtte jeg bytte tank pumpe til el pumpe, gasser motor har jo en bensinpumpe som sitter på blokka som blir drat rundt av et drev i motorn?

robin
30/09/11, 06:44
forgasser motor har vel ikke el pumpe i tanken? en ft motor har jo el pumpe under bilen å i tanken, i hode mitt så vil ikke det fungere med mindre enn at du kobler på strøm på den pumpa som du skal ha i tanken da. hadde en k motor i en 240 en gang som jeg bytta til f motor å da måtte jeg bytte tank pumpe til el pumpe, gasser motor har jo en bensinpumpe som sitter på blokka som blir drat rundt av et drev i motorn?

det må jo være pumpe i tanken på b230a, fordi den ligger ikke andre plasser?

gull pilen
30/09/11, 07:08
det må jo være pumpe i tanken på b230a, fordi den ligger ikke andre plasser?

nei står montert på motorblokken, en helt mekanisk enhet...
er hvertfall det på alle b230a jeg har sett i mitt liv...

stan2
30/09/11, 08:21
230 f vet jeg det siter i tanken værtfall:D

jeg brukt ft armatur det funka men da må du ha elektrisk pompe regner jeg med vet ikke åsen 230a er jeg:/

jeg har en delebil i fra en 230 k den er det ikke elktrisk på tror jeg har ikke skjekka vis det passer bedre skrik ut;)

robin
30/09/11, 12:23
nei står montert på motorblokken, en helt mekanisk enhet...
er hvertfall det på alle b230a jeg har sett i mitt liv...

Hvor sitter den da? :)

R.G
30/09/11, 12:49
venstre side midt på blokka. i nærheten av fordeler hvis fordeler sitt plassert i blokka di.

Espen Hveding Nordgård
30/09/11, 13:39
Japp, rett under innsuget igrunn. Hvis du følger fuel-slangen fra gasseren og ned så ser du at den går innom en kladd på blokka. Så forsvinner den under bilen og til tanken ;)

Såvidt jeg veit er det nada bensinpumpe i tanken på den :p

robin
30/09/11, 14:16
gammeldags traktor med med mekanisk pumpe altså. visste ikke at teknologien var så lav på b230a, greit nok at resten på motoren ikke er noe hi-tec altså. menmen, blir turbomotor om ikke alt for lenge, så får jeg iallefall en mer moderne "traktor" og mye mer morsomm også :P

R.G
06/10/11, 10:05
tankarmatur fra ft i 230a tanken kan gi tull med bensinmåler. kommer annpå hvilke instrument man har

stan2
06/10/11, 10:12
jeg har tank armatur uten pompe fra 230 K motor vis du er intrisert:) har tatt den ut nå:) vis den passer:)

robin
06/10/11, 14:51
skal snart ha turbomotor, så ville montere ft armaturet, siden mitt er defekt, om det går ann når man har forgassermotor, visst ikke lever jeg med bensinlukten, til jeg får montert ft'en :)