PDA

Vis full versjon : Montere el-vinduer på Volvo 940



white_volvo
28/09/11, 19:40
Hei. Lurer på om det er mye jobb å montere el-vinduer på Volvo 940?
Er det enkleste å få tak i dører som har dette originalt eller er det en enkel jobb å montere el-motorer i originaldørene?
Er det opplagt strøm som bare er å plugge i eller?
Det er snakk om en 97 model 940 turbo

Popp
28/09/11, 19:44
Lagt opp strøm både forran å bak i denne, bare å røske ut den orginale heisemekanismen og ledningsnettet for å sette inn nytt.. Eneste jeg kan komme på du vil ha bruk for er en spisstang(for å ta ut splintene på ruta), teip for å henge ruta i øverste posisjon, borremaskin for å fjærne gamle popnagler og popnagler for å sette inn den nye mekanismen :)

Du trenger vel også to størrelser med torx når du skal av med dørtrekket(husker ikker størrelser)

s4nd3r
28/09/11, 19:46
eg brukte en kveld og monterte alt.. men hadde gjort klart elnette i forkant, så alt var shmokk shmokk... brukte 2 kvelder på og gre opp elnette... :-S klipte av ei jording for mye, så det tok litt tid og finne ut hvilken..

white_volvo
29/09/11, 11:15
Takk for svar :) Da blir det el-ruter etterhvert da:P

Popp
29/09/11, 14:32
Bare husk modellforskjellen, fra 93 og før passer ikke på 94 og senere ;)

white_volvo
29/09/11, 22:28
Bare husk modellforskjellen, fra 93 og før passer ikke på 94 og senere ;)

Ok, det skal jeg passe på :)

Popp
30/09/11, 21:27
Ok, det skal jeg passe på :)

Føler jeg må utdype litt mer egentlig, 93 og tidligere har festehullene plassert litt anderledes, så det passer om man bare gidder å borre opp nye hull, tar litt ekstra tid. Personlig ser jeg ikke vitsen i å begynne med slikt da el-ruter som passer går for 1000-1500 kroner med ledningsnett og alle rele..

Hvis du trenger "Auto-ned rele" for førervinduet så er det bare å si ifra, mulig jeg har ett liggende i alt rotet i verkstedet..