PDA

Vis full versjon : Byttet ut HU- 803, speiljustering virker ikke



Volvo Roger
27/09/11, 19:26
Byttet idag ut orginalspillern med en pioneer avic enhet og etter på ser eg at eljusteringen til speilene ikke virker.Lurer på om det kan være en sammenheng med byttet , med tanke på canbus.

Noen som har tips til feilsøking ,kontakter som kan skjekkes evt hvor disse ligger??

trenger jo ikke ha noe med byttet og men heller være tilfeldig at det skjer nå!

HansM
27/09/11, 19:37
Byttet idag ut orginalspillern med en pioneer avic enhet og etter på ser eg at eljusteringen til speilene ikke virker.Lurer på om det kan være en sammenheng med byttet , med tanke på canbus.

Noen som har tips til feilsøking ,kontakter som kan skjekkes evt hvor disse ligger??

trenger jo ikke ha noe med byttet og men heller være tilfeldig at det skjer nå!

Prøvd å bytte tilbake? Ingen feilmeldinger du fikk? Sjekket sikringen? Evt. lese ut feilkoder.

aarnes
27/09/11, 20:36
Såvidt meg bekjent er det ingen sammenheng som kan påvirke det slik.
Har selv byttet stereo flere ganger, aldri hatt problemer med det.
forsøk å koble av batteriet i 10min, se om det hjelper.

Tennes dioden i knappen som du trykker på for å velge side når du skal justere speilet?

Volvo Roger
27/09/11, 20:53
Den blir det lyser grønt som bare det men ska det ikke være bakgrunnsbelysning i bokstavene L og R

HansM
27/09/11, 20:59
Den blir det lyser grønt som bare det men ska det ikke være bakgrunnsbelysning i bokstavene L og R

Samme hos meg. Men tror det skal være lys. Men ting fungerer fortsatt med justeringa :)

Vatnehol
28/09/11, 14:30
jeg har el.innfelbare speil, og hver gang noen går på de i ett parkeringshus, så slutter den funksjonen og justeringen av speilene å fungere, må ta ut & inn sikringen til dette for å få det til å fungere igjen.

aarnes
28/09/11, 14:36
jeg har innfelbare speil, og hver gang noen går på de i ett parkeringshus, så slutter den funksjonen og justeringen av speilene å fungere, må ta ut & inn sikringen til dette for å få det til å fungere igjen.

OT, men jeg må bare:
Er det ikke nettopp derfor du har innfellbare speil, for at folk skal slippe å gå på de, smelle opp døra etc? :p

Edit: alle speil er innfellbare :p

Vatnehol
28/09/11, 14:41
joda, er vel det, men blir aldri brukt. alltid en idiot som kommer borti likevel selv om de er innlagte.

alle har ikke det, måtte bytte det ene etter en elg fikk høgre speile mitt i tygga, bestillte brukt fra sverige, og der var flere uten denne funksjonen.

aarnes
28/09/11, 14:52
Alle speil er vel innfellbare? noen er elektriske , andre ikke.
men alle er mulige å felle inn.

nekter å tro at volvo har laget speil som ikke er mulig å klappe inn dersom det er nødvendig

Vatnehol
28/09/11, 16:48
smarting ;)
tenkte så klart på el.innfellbare! var kanskje litt kjapp med å tenke på det var en given, og siden jeg nevnte sikringen, og siden det er så nye biler :P