PDA

Vis full versjon : Vann i gulvet på førerside



Nedkvit'n
26/09/11, 19:51
Hei,

merka plutselig idag at det var MYKJE vatn i gulvet på førarsida i V70'n min.
Har tatt ut førarstolen å sett alt til tørk. Fann ut at det var mykje vatn rundt sikringsboksen, så var nok tett drenering der slik at det rann inn under sikringsbokse. Nokon som veit om det er andre plassar det kan komme inn? Takkar for svar!

Nedkvit'n

OlavS.
26/09/11, 20:09
kjølevann eller vanlig vann? er ikke uvanlig at varmeaparatregisteret ryker på disse. hendte hos meg for 14 dager sia. da var det mykje vatn i gulvseksjonen. pass på å få tørka godt ut, så det ikke mugler. skumgummiisolasjonen i under gulvmatta holder på MYE vann. min er ikke tørr enda. jeg skal også kjøre med avispapir i dørken i noen uker, for å ta opp eventuelle dråper som kommer sigende ut av isolasjonen.

Nedkvit'n
26/09/11, 20:15
Er vanlig vann, står med to varmeovner på full guffe no!

Nero
26/09/11, 20:47
Min gjorde også dette for ei stund sida, har ikke skjedd siden i regn eller ved vasking. Prøvde å finne ut hva som var feil eller tett, lokket på sikringsboksen var oppe på gløtt men så ikke tegn til vann oppi der heldigvis. Men renner muligens litt sakte unna fra dreneringsplata eller hva det kalles, ligger ofte vann på mye av garasjegulvet etter at jeg har kjørt inn bilen etter en vaskerunde.
Så har konkludert med samme som deg, vannet fant veien inn under sikringsboksen eller liggnende fordi det renner sakte unna.
What to do?

850GLTsilver
26/09/11, 21:10
Trykkluft rett ned dreneringshullet.
Stikk blåsepistolen så langt ned du kommer og la luften strømme.
Åpner som regel det meste.

Hjelper det ikke må du nesten stake opp med en ledningsende.
2,5mm PN er fin til dette.

OlavS.
26/09/11, 21:11
pn er litt slapp. prøv ei trekkefjør du. det er saker på slikt.

Nedkvit'n
26/09/11, 21:12
Har eigentlig funne ut at det må vere under sikringsboksen. Har blåst med trykkluft å virker til å vere bra no.
No gjennstår det berre å tørka, so håpar eg at det blir tørt :)

850GLTsilver
26/09/11, 21:15
pn er litt slapp. prøv ei trekkefjør du. det er saker på slikt.

Er dumt å dra til med for mye kraft der.

Er så fort gjort å dra av den "ventilen" i bunn av drensslangen.

OlavS.
27/09/11, 06:42
kan godt være det ja. brøv ei slik 0,8mm fjær da. slappe greier, men bedre enn 2,5.

Steelseries850
27/09/11, 20:22
Det virker som det er varme registeret som er ødlagt ! O ringene er dårlige ! bytte :) Du kjenner forsjell på vann ! dette tørker ikke :O

Nedkvit'n
27/09/11, 21:56
Er ikkje kjølevann :) 100 % sikker..

Steelseries850
28/09/11, 22:15
vinduet som lekker da ? nederst til hjørne :P

Nedkvit'n
01/10/11, 13:00
Tvilar på det eigentlig. Har konkludert med at det kjem inn under sikringsboksen. No er bilen tørr og fin, so får me sjå korleis da går ;)

kenneth850
02/09/15, 11:42
Forble det tørt nedviken? Skal sjekke under sikringsboksen om det kommer inn der hos meg også. Alle dreneringene er åpne men det fløyt av regnvann på golvet igjen nå etter en tur. Skal ut å sjekke nå.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

kenneth850
02/09/15, 11:43
Nedkvit'n mener jeg☺

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk