PDA

Vis full versjon : YOKOHAMA ig20 VS ig30 (piggfritt)



Veronica
18/03/10, 10:11
Før har jeg hatt ett sett med ig20, på min 850 sedan. Stort sett fornøyd med disse, om en ser bort fra å kjøre i svinger, da VAR jeg ikke trygg og kjente den sklei.

Så kom ig30 ifjor, den skulle være "stor forbedring" på disse i forhold til ig20.

Kan ikke si jeg har merka noe forskjell egentlig, kanskje litt bedre ig30, men langt ifra så fantastisk stor forskjell som de skal ha det til. Spesielt på is skulle de være bedre, der merker jeg ikke forskjell.

Neste gang blir det conti...men ender vel med å bli lurt inn på ig40 om den skulle komme :rolleyes:

A.Finstad
18/03/10, 23:02
Kjøp nokian hakka R det er gode piggfrie dekk :D jeg syns dem er fabelaktige å bruke på de bilene jeg har kjørt med sånne dekk på:p

boman
27/03/10, 18:14
Nokian Hakkapelita R syns jeg også er bra. Er veldig fornøyd med mine.

A.Finstad
27/03/10, 18:34
når det gjelder vinter dekk så kjører ikke jeg annet en nokian hakkapelita:p søstra mi kjøpte seg noen bridgestone dekk til denne sesongen og det var pigg dekk og etter en vinter i østerdalen med rundt 40 blå på det kaldeste(som jeg veit om har sikkert vært kaldere der:p) så har de dekka fryst i stykker og dem er ikke brukendes lengere! dem er harde og jævelige å kjøre på og ikke noe feste uansett underlag! rett å slett FARLIG!

Johannes
04/04/10, 10:13
Jeg har hakkapelita Q på min 850,så har jeg hakkkapelita R på V70`n å jeg er kjempefornøyd med de dekka på begge bilene.
Dette er 2 sesongen på 850`n og første sesongen på V70`n

ChrML
04/04/10, 13:06
Vært veldig fornøyd med Continental piggfritt jeg når jeg kjørte piggfritt. Det satt veldig godt på veien. Veldig gode dekk til lav pris!

locked
06/04/10, 21:17
Michelin! :) piggfritt er fantastisk, pigg bråker en del (har ikke prøvt siste gen. pigg)

Michelin X-Ice (piggfritt
Michelin X-Ice North (pigg)

Har kjørt flere vintre på desse nå og er svært godt fornøyd.

Nicklas
07/04/10, 11:52
Michelin! :) piggfritt er fantastisk, pigg bråker en del (har ikke prøvt siste gen. pigg)

Michelin X-Ice (piggfritt
Michelin X-Ice North (pigg)

Har kjørt flere vintre på desse nå og er svært godt fornøyd.

Eg har prøvd nye generation Nokian Hakkepelitta 7 et par ganger ned til Sverige no i vinter, og det er virkeleg ikkje masse dei bråkar. Hade Nokian Hakkepelitta R(piggfritt) innen og dei piggfrie bråker litt mindre, men forskjellen er vel at med pigga kjem eg opp i Garlida.:)

Veronica
09/04/10, 10:15
Hmmm, får vel heller vurdere Nokian R dekka til R'n neste vinter da ;)

Nå i helga kommer det på 19' kumho på min kjære Brum..begynne å emne på litt vask og polering også, påtide at han skinner gamle bilen =)

turb00le
09/04/10, 22:37
Jeg har kjørt conti ett eller annet og vært storfornøyd med de... Blir samme neste gang.