PDA

Vis full versjon : Bensin regulator



Ply
26/09/11, 08:10
Hei, 940'n min stoppet her for en kort stund siden, og feilen virker som at den ikke får bensin. Dette stemmer nokk fordi det høres ikke ut som at bensinpumpen i tanken starter når jeg vrir på tenninga. (etter litt feilsøking fant jeg ut at den heller ikke får strøm) så jeg misstenker bensinpumpe regulatoren.

er det noen som kan forklare meg hvor denne sitter. evt, hva annet som kan være feil? :)

på forhånd takk :)

Jan turbo
26/09/11, 09:55
Er nok det hvite rele som styrer hjerner og bensinpumper som er problemet,sitter i sikringsboksen. Sjekk dette du.

Ply
26/09/11, 09:58
har kjent at relét starter når jeg vrir på tenniga, så regner ikke med at det er den.

vølvo
26/09/11, 20:07
har kjent at relét starter når jeg vrir på tenniga, så regner ikke med at det er den.

Og bensinpumpa går når rele slår inn :D ?

Ply
26/09/11, 22:13
det virker ikke som at relé slår inn.. tror kanskje jeg har sjekket feil rele, noen som ar en oversikt over disse relé'ne? det kommer ikke strøm te pumpa what so ever... trodde det var den store grønne.

Jan turbo
26/09/11, 22:18
Hvis du leser innlegget mitt over her så ser du at jeg skrev HVITT rele.

Ply
27/09/11, 08:43
Kan igrunn ikke si at jeg fant noe hvitt rele.. finnes det en oversikt over disse relé'ne?

R.G
27/09/11, 09:13
kan hende rele ditt er blått lite ett. er det på noen 940, rundt 92-93-94. og da sitter det på framre raden, da nærmest girspaken

R.G
27/09/11, 09:18
på side 3 her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13453&highlight=bensinpumpe+rele&page=3

bilde av ditt mulige bensinpumperele. blått lite med rød ring rundt. detta er pumperele ditt hvis du ikke har ett stort hvit stående foran den grønne kladden på venstre sida inni der.

går pumpe når du drar bil på starter? sett på tenning og kjenn om klikker i detta rele hvis du ikke har det store hvite rele:) har du kun tankpumpe (ikke pumpe under bil) kan det hende du ikke hører pumpa.


ville også sjekket svinghjulsføler. den gjør også slik att det ikke kommer bensin/gnist hvis den har tatt kvelden


edit: på min 94 940 jeg hadde med suge motor så hadde jeg det blå rele, og på den gikk ikke pumpe en liten gang når jeg satte på tenning før start. begynte å gå når jeg dro den på starter.

du har mest sannsyneligvis en lufte nippel på fuelrail (røret som går over dysene) skru av lokket og trykk inn nippel og se om det kommer ut en liten skur med bensin?

kan å ta av dyse kontakt og måle volten når du prøver å starte bil

Ply
27/09/11, 09:28
tror jeg fant det selv

http://www.davebarton.com/pdf/700-900relaylocations.pdf

Jan turbo
27/09/11, 14:07
Og det hadde hvilken farge og utseende ??????????

Ply
27/09/11, 20:11
wtf, jeg skjønner ikke et pøkk.. det rele som sto i den tegninga jeg fant har jeg ikke.. :S men har fortsatt ingen hvite relé så det må være blått.. har du nr på dette relé?

R.G
27/09/11, 20:15
se på det jeg skrev lenger opp. der lenka jeg til en tråd hvor det er bilde av din type sikringsboks. da ser du rele ditt. ett blått ett, nr to fra høyre på raden nærmest girspaken din. trykk på detta her: og bla nedover til du ser bilde.http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13453&highlight=bensinpumpe+rele&page=3

Ply
27/09/11, 21:51
dette er flaut men nå har sikringenmin begynt å gå også xD så fort jeg vrir på tenninga.