PDA

Vis full versjon : Treig panser-åpning



Tore
18/03/10, 08:39
Når jeg skal åpne panseret på min V70 og drar i spaken ved pedalene hender det stadig oftere at jeg trenger litt ekstra hjelp til å løfte opp panseret for at det skal åpne; Som regel så går det bra, og noen ganger hører jeg klikk og så har det sklidd ned i lås igjen rett før jeg får gått frem og løftet det opp :(

Noen som har noen fiks for dette? Er vel selve "låsene" som sitter på hver side ved lyktene som skal løfte opp panseret? Tipper at enten disse begynner å få litt slappe fjærer eller at wiren til panseråpningen begynner å bli litt slapp og strukket?

4-trekkeren
19/03/10, 21:16
Sliter med det samme selv. Jeg må ta det i to runder. Først dra i spaken - gå ut å løfte litt på panseret - og deretter gå inn å trekke i spaken en gang til. Da er panseret løst fra begge festene :-( kjipe greier. Håper noen kommer med en grei fix her. (ikke meningen å kuppe tåden din Tore, men nå vet du i allefall at du ikke er alene om dette)

Tore
19/03/10, 21:40
Det går greit :-) Flott at du løfter tråden; Vet jeg ikke er alene - har en kompis som har akkurat samme problem også - så jeg hadde egentllig regnet med at noen hadde en grei fiks på dette som jeg trodde var ett alminnelig problem... Sikkert bare noe stramming av wiren eller justering av låsene? Eller noe som typisk må byttes - men hvorfor spekulere på dette om noen haar faciten?

Frank
19/03/10, 22:24
Det går greit :-) Flott at du løfter tråden; Vet jeg ikke er alene - har en kompis som har akkurat samme problem også - så jeg hadde egentllig regnet med at noen hadde en grei fiks på dette som jeg trodde var ett alminnelig problem... Sikkert bare noe stramming av wiren eller justering av låsene? Eller noe som typisk må byttes - men hvorfor spekulere på dette om noen haar faciten?

slipp låsene litt ned så du får litt belastning mot gummianslagene på skjermkant, da er det ok igjen,har gjort dette på min v70.

Tore
19/03/10, 22:43
slipp låsene litt ned så du får litt belastning mot gummianslagene på skjermkant, da er det ok igjen,har gjort dette på min v70.

Høres logisk ut :-) Har også reagert på at panseret sitter litt "løst" i låsene; kan liksom klemmes litt ned selv om det er lukket - i motsetning til damas BMW der panseret sitter "som støpt" når det er lukket.... Da har jeg noe å teste i helga :-) (hvis tid...)

Nero
19/03/10, 22:45
Sleit med å få åpna og lukka panseret på min Volvo 850 jeg, klødde meg fælt i huet før jeg plutslig la hånda direkte på problemet. Hadde lagt batteri "forankringen/holderen" som skal låse batteriet til den plata den står på, i hjørnet på toppen av frontplata da jeg akkurat hadde tatt ut batteriet for å få lada det:p
Synes det var litt godt gjort:rolleyes:

Tore
13/04/10, 15:06
slipp låsene litt ned så du får litt belastning mot gummianslagene på skjermkant, da er det ok igjen,har gjort dette på min v70.

Takk - funket utmerket; da er det enkel match å åpne panseret alene igjen :-)

volvojoachim
14/04/10, 18:12
har samme problemet selv. pleier å trekke 2 ganger i spaken eg. pleier å gjøre susen =)

The Sven
14/04/10, 19:50
Har samme problemet på ene sia på bilen til dama, må justere ned låsen på venstre side en del for at det skal funke skikkelig, men problemet da er jo at panseret blir litt lavt på den siden :( Noen som har en god løsning på dette? Virker som panseret er bittelitt skakt egentlig, spørs om en biloppretter skal få justere dette hvis ingen har noen gode tips...

Tore
15/04/10, 11:21
Prøve å legge under noe slik at panserlåsen står litt i spenn når panseret ligger rett?

Superior
17/04/10, 19:42
Virker for å vere et gjenganger problem på V70 dette - UTEN at eg har noko løysing på det. Hadde det samme på min, prøvde å smøre opp låsane med grease, det hjalp litt, men det løyste ikkje problemet.

The Sven
17/04/10, 19:48
Har prøvd å justere panseret i dag og fikk det relativt bra. Handlet rett og slett om at det var lavere på ene siden enn andre, så justerte hengslene til det ble bra selv om det var like høyt på begge sider foran. Ble litt lavt på ene sida bak derimot. Panseret skal lakkeres uansett pga steinsprut så får få de til å se på det i samme slengen! Hater glipper som ikke er helt rette hehe.

MrX
17/04/10, 20:04
Har samme problem med min. Prøvde og senke låsen, men synes at glippen på panseret ble skjevt. Så da har jeg den heller slik at jeg må åpne panseret 2 ganger.