PDA

Vis full versjon : kapping av innerkant 240!



lonsethagen
25/09/11, 22:48
jeg har ocean mk18 felger, som jeg har hørt av flere så subber d på innerkanten? lurer på om noen vet vor mye som burde kappes av innerkanten for att det ikke skal subbe, felgene er 8,5" brei, om et6 innpress, skal kjøre med 215/40/ 18".

takk for svar på forhånd :)

Refinement!
26/09/11, 17:26
Kapper du 10mm i bakkant bør det gå bra, men du bør også justere panhardstaget for å sentrere akselen

rogern
01/10/11, 12:46
kapp med luftsag for og minimere varme. med vinkelsliper brenner du vekk grunning mellom platene. pass på og ikke kapp vekk sveisepunktene. regner med du har på noe god grunning etterpå. dette stedet er meget utsatt for rustangrep.

mannjern
03/10/11, 09:57
hvorfor ikke bare valse?? jeg har samme felgene på min 945! subba NOE HELT JÆVLIG, men så valset jeg hjulbuene så ble det god som gull!!

andersg
03/10/11, 20:16
Mannjern, du fikk vel hjelp av valsespesialisten? Hva tok han av pris? :) Valsa han bak for deg og? Hørt det er harde hjulbuer bak, så jeg vurderer å kappe.

volvoRsport
03/10/11, 20:21
Mannjern, du fikk vel hjelp av valsespesialisten? Hva tok han av pris? :) Valsa han bak for deg og? Hørt det er harde hjulbuer bak, så jeg vurderer å kappe.

Jævelig harde, så hvis du ikke har tenkt til å lakke opp bakskjermene så bør du kappe. Du får såklart valset opp innerkanten inn til sveisepunktene, men det er langt fra nok hvis du ikke kjører med Lesjøfors ;)
(Gjelder da 940)

lonsethagen
04/10/11, 05:45
subber det forran også eller bare bak?

gleid
04/10/11, 08:01
Jeg tok i min tid bare et passe stort stålrør, la det i klem på dekket mens en rygget frem og tilbake. Valset så fint så! Trengernte no valsespesialist! Er Volvo detta her :p

mannjern
05/10/11, 09:59
Mannjern, du fikk vel hjelp av valsespesialisten? Hva tok han av pris? :) Valsa han bak for deg og? Hørt det er harde hjulbuer bak, så jeg vurderer å kappe.

Valsespesialisten valset bilen min.
VELDIG flink og ble veldig fornøyd med arbeidet hans!
Han valset hele bilen for 3000,- (750,- pr hjulbue)
Det var harde hjulbuer ja, men hanbrukte varmepistol og lakken sprakk ikke en eneste plass, bortsett fra inni kanten på hjulbuene da, men det vises ikke en gang! :) der kan man jo bare pusse og legge på tokomponent lakk!
Jeg anbefaler Valsespesialisten til alle som kanskje ikke er heeelt stødig på
faget der sjøl :) Må legge til at han er utdannet bilopprettet da, så han har rimelig peiling på karosseri!

volvoRsport
05/10/11, 11:47
Det var harde hjulbuer ja, men hanbrukte varmepistol og lakken sprakk ikke en eneste plass, bortsett fra inni kanten på hjulbuene da, men det vises ikke en gang! :) der kan man jo bare pusse og legge på tokomponent lakk!

Men da har du bare valset opp innerkanten, ikke dratt bua ut? Innerkanten er ikke noe problem å valse opp, men det er ikke nok hvis du har felger som bygger langt ut i kombinasjon med mye senk ;)

mannjern
11/10/11, 22:44
Men da har du bare valset opp innerkanten, ikke dratt bua ut? Innerkanten er ikke noe problem å valse opp, men det er ikke nok hvis du har felger som bygger langt ut i kombinasjon med mye senk ;)

Riktig! Jeg valset innerkanten! Kjører no med ocean felger og er sikker på det at om jeg tar ut innerskjermene så kan jeg senke ganske bra uten problem. Etter
at jeg valset kunne jeg kjøre med grei fart uten i det heletatt kjenne noe subbing når jeg testa! Har ikke mer enn 40mm senk, men lell så burde det tatt oppi når jeg kjørte på fartsdump i kurrant fart..!

Vegardb92
12/10/11, 19:37
Jeg tok i min tid bare et passe stort stålrør, la det i klem på dekket mens en rygget frem og tilbake. Valset så fint så! Trengernte no valsespesialist! Er Volvo detta her :p

Skal prøves!!! Når jeg får meg noen breiere felger enn eiker møkka :)

lonsethagen
13/10/11, 07:49
Jeg tok i min tid bare et passe stort stålrør, la det i klem på dekket mens en rygget frem og tilbake. Valset så fint så! Trengernte no valsespesialist! Er Volvo detta her :p

haha, sant så sant! men skjønte ikke helt hvordan du gjor det :) kan du forklare litt neremere? :)

Vegardb92
13/10/11, 21:19
Bak på toførti e det litt større plass slik at du får inn et passe stort rør og rygg bak, ha en kompis til å holde og vær forsiktig :)

lonsethagen
13/10/11, 23:58
så du legger bare midten på stålrøret på dekket, å holder press nede så den ligger i press mot innerkanten?

smygen
14/10/11, 08:59
Jeg har 225/40 profil på Ocean felgene, har senket med lesjofors og clubsport fremme, å den subber også fremme. Har ikke senket bak ennå, men subber der også når eg jeg har litt folk i bilen. Og jeg har kappet omtrent så mye det går bak.

lonsethagen
14/10/11, 09:22
tenkte jeg skulle kjøre med 215/ 40 jeg, hjulvinkelen blir vell litt anneledes når du får på senk bak så da skal d vell gå fint? :)

volvoRsport
14/10/11, 09:27
tenkte jeg skulle kjøre med 215/ 40 jeg, hjulvinkelen blir vell litt anneledes når du får på senk bak så da skal d vell gå fint? :)

Hvis du tenker på mer negativ camber, så vil du ikke få det på en bil med stiv aksel.

gleid
14/10/11, 11:43
så du legger bare midten på stålrøret på dekket, å holder press nede så den ligger i press mot innerkanten?

Jepp, så pressa en kompis det nedover slik at enden blir presset opp mot den kanten mens jeg trilla bilen frem og tilbake. Er egentlig ganske selfex når man ser det.

Blir jo ikke så profft som at en ekspert gjør det, men fjerna hvertfall subbing for min del. Trikset er å prøve seg litt frem så man ikke ødelegger noe. :)

Som sagt, ville kanskje ikke gjort dette på et av de gullprosjekta her inne, men til alle oss andre vanlige dødlige holder det i massevis etter min mening ;)

lonsethagen
14/10/11, 12:14
hørst bra ut :D dette må prøves!
la du inn kanten fremme og eller bare bak? :)

gleid
14/10/11, 13:39
Bare bak. Foran gikk det greit. Nå hadde ikke jeg så brede dekker på den gangen da...

Vegardb92
14/10/11, 15:17
Ville brukt original felger da de ikke er så brei

Hassel
11/01/12, 00:57
Ville brukt original felger da de ikke er så brei

Turbofelga mine subber med spacere ;)