PDA

Vis full versjon : Tungstartet D5 , varm motor



apollo
25/09/11, 21:13
Hei , har letet og sett litt om startproblemer på D5 men ikke mye å finne så vil gjerne høre om det er noen som har noen tips.
Bilen er en v70 med D5 2003 mod .
Når motoren er kald starter den helt uten problem , men når den er varm vil den ikke starte med det samme , er nesten som den stopper opp når jeg prøver å starte , men etter noen forsøk så starter den . Noen som har erfaring med dette og har noen tips om hva dette kan være ?

Stig-Arne
25/09/11, 21:21
Beste er å få lest ut feilkoder.
Men tipper at det er en temperaturgiver som fusker.
Som sier at motoren er kald når den egentlig er varm, og dermed gir feil drivstoffblanding og derav fusker den.

Har også lest om dyser som drypper diesel og gjør at bilen blir tungstartet når den er varm.

apollo
25/09/11, 21:30
ok , men har ingen feilkoder som jeg får fram , men om det er dyser som drypper hvordan kan en finne det ut , ? bare å få bilen på verksted da ?

gunnargt
26/09/11, 18:03
Tipper du har for stor returmengde på en/flere av dysene,da blir bilen tungstartet

aarnes
26/09/11, 19:34
Tipper du har for stor returmengde på en/flere av dysene,da blir bilen tungstartet

Hvordan løser man dette?
Bytte dyser?

gunnargt
26/09/11, 19:56
Ja det måles med et målebeger også må de byttes den/de som er over tillatt mengde retur.

apollo
27/09/11, 07:11
Takk for svarene , ja får bestille time og få sjekket dette . Er vel bare volvoverksted som gjør en slik sjekk ?

apollo
03/10/11, 15:11
Hei , var på volvo i Sarpsborg i dag for å få sjekket regnsensoren og fikk de samtidig til å høre på starteren . Jeg fikk ikke noe fint svar , dette sa han , uff . uff du må bytte startkrans og sikkert starter også . Var inne og fikk et overslag for bytte av startkrans og dette skulle de ha Nok. 16000.- for og om starteren også måtte byttes så kom det på nok. 6000 i tillegg , kr. 22000,.
Dro hjem og ringte til HK bilar i Strømstad og de mente dette skulle komme på max svk. 10000.- bytte av startkrans og bytte av drev på starteren , men de trodde ikke det var det som var feil , ville at jeg kom så de fikk " lysna" på bilen . Ringte også til Turesson bil i Årjeng , og de skulle sende over kostnadsoverslag til meg , men ble nok ikke før i morgen , Er det noen som har hatt noe lignene rep . så vil jeg gjerne høre

aarnes
03/10/11, 19:10
Ja hva kan man si;

Volvo i Sarpsborg slår til igjen med løsninger som ikke er relatert til problemet.
Dette har vært diskutert i andre tråer, og jeg tror konklusjonen er at volvo i sarpsborg ikke burde jobbet med biler.

Har du lest ut feilkoder med VIDA, eller et annet verktøy?

Jeg nekter å dro at 8 av 10 dieselbiler må bytte krans og starter.

apollo
03/10/11, 19:19
Ja har jop sett at det har vært diskusjoner før om dette verkstedt , de fikk iallefall ikke i gang regnsensoren så de bestilte ny , men er i forbindelse med bytte av ruta. ,
Er ikke tengt på å ha bilen inn her . og var litt av en pris når en hører hva svenskene sier , men skal iallefall fortelle hva resultatet blir når jeg får undersøkt litt nærmere

apollo
05/10/11, 22:18
I dag var jeg i Strømstad på HK bilar og der kunne de konstantere at det var feil på starteren , og han sa at det var slik bytteordning på overhalte startere og var snart og bytte denne , skal ringe i morgen og få time hadde ikke tid i dag å gå inn igjen , forde jeg skulle på jobb og var sen. Er det noen som har byttet startmotor selv og er det vanskelig ?

aarnes
06/10/11, 06:59
Søkefunksjonen er ikke helt ute av drift:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30939&highlight=startmotor

;)

apollo
10/10/11, 19:11
Takk Aarnes , ja skulle søkt litt , men kansje litt fort bare å spørre , skal bytte starter på tirsdag den 18. så håper det blir bra da :)

apollo
23/10/11, 09:51
Hei , igjen , var i Strømstad på HK bilar og byttet starter og alt bare bra nå , svk. 4835.- :)

Steen
24/10/11, 08:09
Flott det ordna seg til en mye bedre pris en du fikk i sarpsborg :)