PDA

Vis full versjon : Linselykter til 850?



Scania143
25/09/11, 19:03
Jeg har planer om og bytte lykter på T5'en..

Vil ha linselyker, da jeg syns det er penest OM man skal montere xenon. tenkte og ha xenon i hovedlyktene kun..

Men finnes det linselykter til 850, som ikke er angellights?

og om ikke jeg finner noen brukbare lykter, tenkte jeg og bytte til USA blink, men er det flere typer, eller er det bare en? Og er det da 2pola, slik at det blir orasje park, også oransje blink?
Hvor eventuelt er det greiest og handle dette?

Og med det samme jeg lager en tråd, det er blå frostvæske som skal på T5'n? Og det er tappeskrue i bånn av radiatoren ?

Andreas

850GLTsilver
26/09/11, 21:20
Rød/Rosa frostvæske på hvitmotorer.
Tappeskruen for kjølesystemet sitter bak på blokka, under vannpumpa omtrent.
USA-blink på den ender med mangellapp.
Med "linselykt", tenker du da på disse som sitter på de nyeste Volvoer? Er vel ingen godkjente ombygginger til slikt nei.

mrstfu
27/09/11, 10:07
Som GLT sier, du får ikke godkjent xenon i 850. Dvs, det kan kanskje være fysisk mulig, men da må du selv stå for typegodkjenning av det, og dte vil i tilfelle gjelde kun den lykta, og kun det xenonkittet, osv... Trang fødsel på det prosjektet:D

Men du får E-merka linselykter, som i og for seg er lov å kjøre med. Jeg har bare sett to forskjellige lyktetyper til 850, de jeg har (se signatur) i svart og krom, og de med diodeparklyset mellom fjern og nærlys. Sistnevnte får du med linser i nærlys, og reflektor i fjernlys.

Erlend
27/09/11, 12:13
på 5`erne skal det grønn væske egentlig. slå opp på castrol.no så ser du at dette er det beste på de. du kan fint bruke rødt på de. men for all del, ikke bruk blå. helst grønn, men rød går fint :)

Scania143
27/09/11, 20:20
mrstfu driter i om det er godkjent eller ikke, men ser mye bedre ut med xenon i linselykter(ser ikke ut i vanlige lamper) da det blir så rart spredt lysbilde da..

Dem du har, dem er vel angel lights i? vil ikke ha det..:p

Har du link til dem andre typen du snakker om? (hvis det er linselykter)?

Diodene går det vel og koble av? Hater hvite dioder på gammal bil...:p

Erlend
Finner ingen sted det står det på Castrol.no men visste ikke at det var forskjell på grønn og blå?:)

Bare og dra og kjøpe Grønn kjølevæske da, type castrol på mekonomen?:)

Takker for svar :D

mrstfu
27/09/11, 20:35
mrstfu driter i om det er godkjent eller ikke, men ser mye bedre ut med xenon i linselykter(ser ikke ut i vanlige lamper) da det blir så rart spredt lysbilde da..

Dem du har, dem er vel angel lights i? vil ikke ha det..:p

Har du link til dem andre typen du snakker om? (hvis det er linselykter)?

Diodene går det vel og koble av? Hater hvite dioder på gammal bil...:p



De jeg har er angeleyes ja, men jeg bruker ikke lysringene. Synes og det er møkk, og du kan heldigvis velge å ikke bruke dem.

De andre stylinglyktene (http://www.scstyling.no/95-stralkastare-svart-med-dioder-p-1582-c-6156.aspx) ser slik ut, men du får tak i dem med linser og, husker ikke helt hvorfra. Spør Morgis her på forumet, han veit hvor dem kommer fra, trur jeg. De fem hvite punktene mellom reflektorene er parklys, forskjellen melllom disse lyktene og mine, er at disse kun er hovedlykta, mine har blinkers i e enhet. Med andre ord, du må enten bruke de du allerede har, eller kjøpe nye stylingblinkere, med parklys i.

Erlend
27/09/11, 22:00
mrstfu driter i om det er godkjent eller ikke, men ser mye bedre ut med xenon i linselykter(ser ikke ut i vanlige lamper) da det blir så rart spredt lysbilde da..

Dem du har, dem er vel angel lights i? vil ikke ha det..:p

Har du link til dem andre typen du snakker om? (hvis det er linselykter)?

Diodene går det vel og koble av? Hater hvite dioder på gammal bil...:p

Erlend
Finner ingen sted det står det på Castrol.no men visste ikke at det var forskjell på grønn og blå?:)

Bare og dra og kjøpe Grønn kjølevæske da, type castrol på mekonomen?:)

Takker for svar :D

Unnskyld:p glemte å forklare, hvis du går inn på castrol.no og på smøretabell for verksted ( tror det er det heter) så kan du taste inn skiltnr eller velge type, så får du opp alle anbefalte væsker, olje, gir olje, diff. Kjølevæske og hvor mye som skal oppi :)

Det er forskjell på fargene, den blå er på gamle biler, og noen japser har jeg sett, denne er dårlig. Orker ikke utdype mer nå:P
Men det har med avleitinger og tilsetninger.
Rød er veldig god på aluminiumstopper( MYE brukt i VAG) og grønn har bl.a volvo og saab brukt mye av. Da grønn gjerne blir brukt på større kjøleanlegg.

Du kan trygt bruke rød, men jeg ville hvis du har mulighet til det, brukt grønn:)
Den kan du fint kjøpe på bl.a mekonomen :) tror den heter castrol coolant sf :)

850GLTsilver
27/09/11, 22:09
Var ikke meningen å være bastant, men jeg ble anbefalt den røde et sted.

Har tittet på den grønne, og JA.
Den er faktisk å anbefale over den røde.
(Bedre varmeoverføringsegenskaper, særlig i lave temperaturer/høye konsentrasjoner)

Er så mye man lærer her inne altså. TAKK skal du i allefall ha.

Erlend
28/09/11, 06:31
Var ikke meningen å være bastant, men jeg ble anbefalt den røde et sted.

Har tittet på den grønne, og JA.
Den er faktisk å anbefale over den røde.
(Bedre varmeoverføringsegenskaper, særlig i lave temperaturer/høye konsentrasjoner)

Er så mye man lærer her inne altså. TAKK skal du i allefall ha.

håper jeg ikke hadde en sinna tone da jeg skreiv det :P var litt stressa :P hehe.
ja, den grønne er å anbefale her i norden faktisk. men som du skreiv, rødt funker også veldig godt her:)

850GLTsilver
28/09/11, 12:04
Neida Erlend. Ingen sinna tone ble registrert her.

Godt å få masse info om så mye som mulig.

Jeg deler av hva jeg kan/vet, og du gjør det samme.
Resultatet kan fort bli at flere her inne blir klokere, spesielt vi to. hehe..

Så stå på du.
Blir aldri for mye god informasjon.

hgnubel
28/09/11, 21:02
Originale kjølevæsken jeg fikk fra Volvo mener jeg var rød... Rart de pusher rød hvis grønn er bedre?

Erlend
28/09/11, 21:19
original kjølevæske fra volvo til disse motorene er grønn.
så er nok hukommelsen din som spiller deg ett puss :P

hgnubel
28/09/11, 21:27
original kjølevæske fra volvo til disse motorene er grønn.
så er nok hukommelsen din som spiller deg ett puss :P

Håper jeg ikke har fått feil da... Har fremdeles en kanne i bilen så kan dobbeltsjekke i morgen :) Du har ikke tilfeldigvis partnr til denne grønne siden du tydeligvis vet hva du snakker om?

PyrionZ
29/09/11, 01:20
Låner tråden litt:
Det har blitt brukt blå kjølevæske på v70n min sålenge jeg kan huske. Burde jeg gå over til grønn? I tilfelle, er det bare å tappe av og "flushe" systemet litt før man fyller grønn?

Morgis
29/09/11, 07:20
Anbefaler ikke å bestille noe herifra. Jeg avbestilte etter 1mnd venting, uten at varene var blitt sendt.
Linselyktene er også av noe ymse kvalitet når jeg omsider fikk dem. Helt feiljusterte iforhold til fjernlysene o.l.

Uansett. : http://www.depoautolights.com/ <--- ser dem har skiftet navn ;-)

http://jdmautolights.com/images/20090404006.jpg
http://jdmautolights.com/images/20090404004.jpg
http://jdmautolights.com/images/20090404005.jpg

Scania143
29/09/11, 10:13
Er angellights det der, eller?

Og hva er dem diodene imellom der til?

Vet ikke om Usablink passer ved siden av lyktene, eller hva som vil passe best?

Vet en ting, og det er at klare glass og linselykter passer best til xenon, syns jeg..

Og Angellights bare passer på BMW..

mrstfu
29/09/11, 10:46
Både angeleyes-ringene oog diodene mellom linsene er parklys, valgfrie som sådan.

Erlend
29/09/11, 13:25
Håper jeg ikke har fått feil da... Har fremdeles en kanne i bilen så kan dobbeltsjekke i morgen :) Du har ikke tilfeldigvis partnr til denne grønne siden du tydeligvis vet hva du snakker om?

partnr. hos volvo er 9437650 for 1l konsentrert kjølevæske :)
nå veit jeg ikke hvor ny din bil er da, men de sa hvertfall på volvo da jeg sjekka nå at de anbefalte den helt opp til hvertfall 2000(2.gen v70). han kjente til at det ble brukt rød på noen på 2000+ tallet, men det var også mange med grønn :)