PDA

Vis full versjon : Kan noen hjelpe meg me 850 min?????



Papasan
25/09/11, 19:00
Min volvo har begynt å trekke veldig dårlig,tror d ligger i girkassen men ikkje sikker .....
d skjedde heilt plutselig så hva d liksom som at den bare halverte hk :(
Dette er jo seff ein automatkasse å når eg trør gassen i bånn får eg ikkje kickstarten ein gang går bare veldig rolig oppover i fart ....
Hadde også litt problemer med at når eg kjørte i 120kmt å slapp gassen å venta litt me å gi gass igjen var d liksom at motoren "stagnerte" å så kom d masse masse røyk ut bak :eek: Noen som har vert borti d samme her????
Er en 96 mod 850 tdi som e chip trimma hehehe:)

Marius Skau
25/09/11, 20:05
Vil tipp at girkassa slurer?
Prøv og skifte olje på girkassa og i samme slengen motorn :)

Papasan
25/09/11, 20:28
*Ja kassen slurer skikkelig er d det som er problemet altså hmm ja har lest litt her inne å andre og skrive d ...bukke å takke marius

Marius Skau
25/09/11, 20:34
Da er det bare og skift olje og prøv :)

Viss ikke så kan du blir nøtt til og skift girkasse. Rimeli enkel og kjapp jobb

Papasan
25/09/11, 20:40
Folk skrive om å "flusha" girkassen ka innebere d ? å koss gjør eg d ???? å bytte girkasse e jo ein DYRE jobb ;)

Marius Skau
25/09/11, 20:49
Å flushe girkasse er vell på en måte og skylle den rein. Allså og kjøre olje igenom sånn at alle kanalerne åpner seg og all smuss kommer ut. (Ikke heilt sikker på dette)

villa anbefalt og lat et verksted flush girkassa. Mekonomen i Bodø foreksempel ville ha 400kr + olje før denne jobben :)

Girkassebytte er egentli ikke dyre jobben. Du får brukte automatkasser til rundt 2000kr og er byttet på en kveld viss man er 2 pers :)

Papasan
25/09/11, 21:06
Hmmm okey nei då e d bare å få 850 på verksted ;) kor får du tak i så billige kasse henne? lyst å komme å bytte ??? ;) hehehe

Marius Skau
25/09/11, 21:07
julen her på forumet har girkasse :)

Viss ikke kan du bare sjekke tilsalgstrådene på forumet :)

Du klarer fint og skifte sjelv :P

Papasan
25/09/11, 21:31
takk takk er helt ny her inne ...takk for all info :D

850GLTsilver
26/09/11, 16:12
Høres ut som om du har en aktiv feilkode på kassa di.
Da starter den i 3. Gir og veksler kun mellom 3. og 4.

Du får lese ut feilkodene og se hva som ligger der.
Se på instrumentet ditt om ikke ei gul pil blinker der, sammen med lysdioden i winter/sport/economy-bryteren nede på midtkonsollen.

Jan
26/09/11, 21:20
"flushe" kassa.
God bruksanvisning i Haynes hos Biltema og en tråd der på forumet.

Bør kansje ha en pakning eller to og nye låseklips til oljekjøleren i radiatoren.
Tappe ut litt i bunnpluggen, står så i boka.
En slange som passer på oljeslangen fra kassa.
Liten trakt eller noe så du får olja ned i peilepinnehullet på kassa.
Så er det ganske så enkelt.
En kopis og en 1/2 time så skulle det meste være i boks.

lyngen
27/09/11, 22:46
kan også vært tett kat. da sliter motoren med å få opp farta/turtallet! bare et tips :D

Papasan
04/10/11, 21:42
Hva i dag på verksted me 850en ....d viste seg faktisk at katalysatoren hva rusta sondt inni å d stoppa opp ALT vippet til sides eksosen fra motoren hadde før et ladetrykk på 0,1 bar ska ligge på 0,8-0,9 .... etter me vippa d vekk så hadde eg 1,0 i ladetrykk å alt hva iorden så nå e d bare å fiksa eksosen :D :D