PDA

Vis full versjon : Kjøpt et "prosjekt", så må spørre de lærde om en ting eller 2!



General Lee
25/09/11, 11:16
Heisan, var her i sommer og fikk med meg en 88 mod 244 gl fra Søtabror! den skal få ende sine dager på en bilcrossbane.
Men, og som alltids med gamle biler blir det men, sikkert bare en bagateller,

Men problem nr 1: etter en times kjøretur med svampete bremsepedal, så var bremseveskebeholderen tom, så har noen tips for og finne lekasjen? typiske plasser som bruker og svikte?

nr 2 er vell et drømmeproblem her inne: Under panseret finner jeg en B230F, og ut fra hva jeg finner på nett er det 2 motorer som har dette navnet, en usa og en europeisk? for har en fin boks helt forran på passasjersiden, som synes og ha noe uorginal innfesting, som det står "volvo USA" på, noen som er klokere enn meg på dette ;) ?

Mitt siste problem er vell også en bagatell, spyleveskepumpa har tatt kveld, hvor begynner jeg og lete feil? (sikkringa er ok :P )

Og helt tilslutt, sitter jeg igjen med front og baklykter som bare ligger og tar plass, samt en grill og nesten komplett interiør. så er det noen som har interesse for dette, ta kontakt!

KE40155
25/09/11, 11:25
sjekk etter lekkasjer fra rør og koblinger, pakninger til hoved pumpa, calipere kom bare på dette i farta.

prøv med et mulitimeter eller en prøvelampe mellom spylermotor og kontakt å slå på tenninga og bruk spylern.

andersg
25/09/11, 11:47
Legg noe under de vitale bremsedelene under bilen, f.eks papp under hvert hjul. Ta bilde av den "boksen" så er det sikkert noen som kan svare. :)

Jan turbo
25/09/11, 12:47
Tipper det er masterpumpa som har tatt kvelden,alltså den som sitter på vakumforsterkeren.
Hvis du har ei kontakt med 3 punkter el no på fordeleren din,alltså hallgiver til tenning i fordeler har du 230 f med lh 2,2 styring. Kom i Norge kun i 88 så vidt jeg veit. Ingen deler er vel likt som lh 2,4 som kom året etter.

ben24o
25/09/11, 13:42
æ kan ta og kom oppover og hjelp dæ leif, uti uka vess vil?

General Lee
25/09/11, 14:15
Tipper det er masterpumpa som har tatt kvelden,alltså den som sitter på vakumforsterkeren.
Hvis du har ei kontakt med 3 punkter el no på fordeleren din,alltså hallgiver til tenning i fordeler har du 230 f med lh 2,2 styring. Kom i Norge kun i 88 så vidt jeg veit. Ingen deler er vel likt som lh 2,4 som kom året etter.

Er en byttemotor som står i, har nemelig en 5 trins kasse imontert også for selger sa at det var en annen motor en orginalen som sto i. Forresten ikke en norsk bil, og ingen ting feil med motoren, var bare ute etter litt mer info om den.
Men skal ut å sjekke etter kontakten som du sier, samt få tatt et bilde av hur det ser ut under paneret.

General Lee
25/09/11, 14:19
æ kan ta og kom oppover og hjelp dæ leif, uti uka vess vil?
Hær e væll nok ufaglærte hender på den hær biln fra før:P`? men det er bedre med 2 repratører enn med ingen repratører!

patte
25/09/11, 15:48
vis du har den boksen foran som det står volvo usa så er det LH2.2 nett du har ;) har det selv ;) og da har du ikke no feil søkings box.

General Lee
25/09/11, 16:20
Forresten , var det i 88 det ble påbudt me katalysator?

Frigstad Racing
25/09/11, 16:37
Du må se på skiltet i motorrommet rett ved dempertårn passasjerside hva som står på avgasskrav, om bilen din kom orginalt med katalysator så må du ha det.

Jeg har en 88 modell som ikke kom med kat orginalt, men fins noen 88 modeller som gjorde det.. Virker som det var midt i 1988 at kravet om katalysator kom.

Dan Bay-Johansen
25/09/11, 17:14
Du må se på skiltet i motorrommet rett ved dempertårn passasjerside hva som står på avgasskrav, om bilen din kom orginalt med katalysator så må du ha det.

Jeg har en 88 modell som ikke kom med kat orginalt, men fins noen 88 modeller som gjorde det.. Virker som det var midt i 1988 at kravet om katalysator kom.

Det stemmer ganske bra det, kom vel sent i 88 - fra 89 har alle...

patte
25/09/11, 19:06
må ikke spørs hvor du tar eu kontroll det ;) fikk i gjennom min uten og det e ren 89 mod ;)
pluss at jeg var hos bt og godkjente senkesette og dem sa heller ikke noe :D^^

ArneR
26/09/11, 01:59
Vel, man kan ha flaks, men i prinsippet skal alle bensindrevne biler reg. etter 1.1.89 ha katalysator montert.

General Lee
26/09/11, 20:25
blir vell ikke plaget med eu kontroll når bilen skal brukes til bilcross da:p var nå under å så såvidt, å jau dæven var der ikke en luring på røret! men den blir fan ikke gammel dær!

fikk forresten fikset spyleveskepumpa, løs kontakt å refill på tanken så ble det spylt utahelvete!

ben24o
27/09/11, 21:55
ska du ha hjelp tel bremsen? så har æ tid imårra(onsdag)
send PM me nr;P