PDA

Vis full versjon : F dyser på FK med org. trykk?



Blues
24/09/11, 20:35
Kan ein bruke F dyser på FK med org. trykk utan å lodde inn formotstand?
Var så uheldig å knekke eine FK dysa når eg heisa motoren på plass......:o

ArneR
25/09/11, 15:38
Nei. Det vil ikke bli noe bra, for den gir alt for liten mengde, selv til originalt ladetrykk..

Motorstyringen er programmert til å jobbe med dyser på *~315cc/min, og om du da setter på en dyse med ~220cc/min vil den sylinderen gå alt for magert og du risikerer hull i stempel og det som verre er..

Blues
30/09/11, 00:23
Er vel betre om eg brukar F hjernene også?
Ventar på høgohmdyser og har derfor ikkje montert FK hjernene heller enda.

Andersen00
30/09/11, 08:10
Det funker desverre ikke, bilen vil fuske å kødde nå j'''''''. Den vil bli drukna i bensin.

Blues
30/09/11, 18:08
Fungerer greit bilen, fin co og ingen juksing.
Går vel fint dette når eg brukar både F dyser og hjerner.

JonasS
30/09/11, 19:34
F-hjerne og F-dyser på turbomotor går fint.. Hadde en 940 med FB-motor med ettermontert turbo og IC.. kjørte en 0.7bar tror jeg, gikk klokkerent..

R.G
30/09/11, 20:30
F-hjerne og F-dyser på turbomotor går fint.. Hadde en 940 med FB-motor med ettermontert turbo og IC.. kjørte en 0.7bar tror jeg, gikk klokkerent..

gikk klokkerent ja, men sundt er det ikke

Andersen00
01/10/11, 13:45
Det gjorde ikke min, Motoren fylte seg med bensin min hvertfall :)

JonasS
02/10/11, 00:21
gikk klokkerent ja, men sundt er det ikke

Definisjon.. Dette var ikke noe banebil, ikke ble den tyna, gikk som en org. turbobil skal brukes, og har gått slik i 7-12 år. Ikke noe problem med andre ord.

Flere som har turbokonvertert F-motorer. Motoren vil ikke drukne på noe vis om F-hjerne blir benyttet sammen med F-dyser. Ikke mulig rett og slett, da er det isåfall gjort noe "lurt" en eller annen plass.

Jeg, f.eks. (før jeg hadde det minste peil. på noe som helst) kjørte F-hjernen på en FK, med FK-dyser. Da drukna den litt kan man si.. Kjørte et års tid, 1.7ltr. på finkjøring.. Org. ladetrykk og turbo..

Andersen00
10/10/11, 09:54
Definisjon.. Dette var ikke noe banebil, ikke ble den tyna, gikk som en org. turbobil skal brukes, og har gått slik i 7-12 år. Ikke noe problem med andre ord.

Flere som har turbokonvertert F-motorer. Motoren vil ikke drukne på noe vis om F-hjerne blir benyttet sammen med F-dyser. Ikke mulig rett og slett, da er det isåfall gjort noe "lurt" en eller annen plass.

Jeg, f.eks. (før jeg hadde det minste peil. på noe som helst) kjørte F-hjernen på en FK, med FK-dyser. Da drukna den litt kan man si.. Kjørte et års tid, 1.7ltr. på finkjøring.. Org. ladetrykk og turbo..

Der har du det, jeg kjørte også med f hjerner på fk dyser, det funka ræva.