PDA

Vis full versjon : D5 Motor i 850?...



Lord_Hatlem
24/09/11, 14:10
Er det noken her som har montert\erfaringer med om det er mulig å sette D5 motoren til v70 i ein 850?, vurdere å gå til innkjøp av 850, men er ikkje intresert i bensinslukar, har ein fra før (V70n 2,0t)
skal ha meg bil til ein ikkje alt for stor penge, som går ann å bruke og gjerne fikse litt etter kvart, og hadde vell vert spennande med D5 i 850?
eller blir det problem heile veien? Drivakslinger mm?

mrstfu
24/09/11, 15:20
Trur ingen har gjort dette før, men som du sier, det hadde vært spennende. D5motoren er ei perle av rang, og forbruket er genialt iforhold til ytelse.

Kan ikke tenke meg det er bolt on på noen måte, du må nok tilpasse alt av motorfester, ledningsnett, aksler, osv....

Men jeg har tatt feil før:D

ola normann
24/09/11, 18:11
Satte ikke kilroy inn en s60r motor i sin v70? Nå vet ikke jeg om s60 kom med noen d5 motor men (eller om jeg er helt på bærtur)...

Kilroy sin tråd:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=281

M.Engelsen
24/09/11, 20:20
Må nok bytte mye, om ikke alt eletrisk også.
Motorstyringen på d5 er vel nokså sær.

Man får jo slike vagdritprodukt. De går visst greit inn i det meste. Den som første gen v70 kom med :)

Lord_Hatlem
24/09/11, 21:02
Ja sant nok er temmelig handy men er litt redd for at eg kjem til å gå på ein smell vist eg ska begi meg ut på ledningsnette, men som sagt hadde vert spennande, d5 en e jo ein grom motor, med lavt forbruk, og etter siste mnd, bensinrging har eg seriøst vurdert ny bil, sjølv om eg ikkje har veldig lyst å selge godbiln, bensin v70 e ikkje billig som pendlebil :(

so e da jo ditta med drivlinja... der e veldig masse eg ikkje kan... hadde håpt å sleppe unna me ca 120 000 for ny bil

Braathen142
24/09/11, 21:36
Satte ikke kilroy inn en s60r motor i sin v70? Nå vet ikke jeg om s60 kom med noen d5 motor men (eller om jeg er helt på bærtur)...

Kilroy sin tråd:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=281

jo men han satt inn S60R motor alltså ikke noe Diesel motor som D5 er, nå vet jeg ikke om de er like men skal ikke väre noe stort problem trur jeg og få den i 850 :p

Kalsn
24/09/11, 21:43
D5 er nå vell veldi lik resten av hvitblokkene, Er vell veldi mye forskjell.. Regner med at girkasse ect burde passe uten at mye må gjøres, da boltplasseringe er lik på alle hvitmotorene(?) uten å si det helt sikkert virker det som en lettere jobb enn hva dere har sagt til nå. Vet om flere d5'er i rwd volvoer i sverige, og da er d blitt brukt samme framgangsmåte som med t5 rettstiling:)

Lord_Hatlem
25/09/11, 00:23
hmm ja kansje, så var det å skaffe seg eit godt emne 850, og ein d5 motor, beste e vell kansje ein komplett delebil

PyrionZ
25/09/11, 01:25
Faktisk vurdert noe sånt no i v70'n. Si ifra i tråden her om du finner ut noe!

Slettmyr
25/09/11, 08:33
Ledningsnett blir vel fort vrient da motorstyringen til D5'en er basert på CAN bus, letteste da må vel bli og bruke datasprut :)

M.Engelsen
25/09/11, 10:46
Man får vel ikke så vetige datasprut til og styre nyere dieselmotorer?
Evt kan man vel gjøre som i den svenske 242n med xc90 v8, og bruke hele can bus systemet. Can busen styrer jo alt så det kan jo fort bli litt vrient :D

Lord_Hatlem
25/09/11, 12:04
e da ikkje mulig å "kopiere" ledninsnette frå ein D5 over til 850 da? ein er vell avhengig av å ha ein heil delebil da men då e da vell kansje mulig...

mrstfu
25/09/11, 12:12
blir jo som slettmyr snakker om, må nesten ha med deg hele nettet, ettersom alt henger sammen. det meste kan vel på en eller annen måte konverteres, men det er en koblingsjobb av rang, antageligvis.

nordan27
25/09/11, 15:50
Hadde ikke tenkt på¨å gjøre det en gang!! hvor myer koster det ekstra å montere inn en D5????? koster det deg 20000.- (minimum) og jobben, bare for å ta et eksempel kan du jo regne mellomlegget og hvor mange år du må kjøre før du begynner å gå i pluss , kan kjøre mange mil på 20000.- kan tenke meg at en d5 bruker ca 0,6 i snitt pr mil , orginale bensin motoren bruker ca 1 liter , mellomlegget er da i pris ca 0,5 liter bensin , regner du 6kr mila og 20000.- kommer du ganske langt :-)
bedre å kjøpe en ferdig med Diesel .

Folkvord
25/09/11, 15:54
etter mine erfaringer og slikt så skal det ikke vere noe problem og få en d5 oppi en 850 da alle hvitblokker har like fester og slikt uten om det på toppen men det er ingen porblem og bygge om heller,
med el nett så står det vel meir på kva du har kunskap til og tid til, alt går visst du bare vil;-) men er litt tidskrevende:P
men du får jo 850 diesel og og den er det 140hk i orginalt visst eg ikke tar feil og etter en chip så er det 170-180 eller hva det er da di egentli orginalt kom med det men er nedblombert, så har jo eit alternativ der og;-)
men du må vel bytte til ein dieseltank og slikt og da?? eller er det pumpe i tanken på diesel og??

Lord_Hatlem
30/09/11, 23:30
ja vist ein skal tenke som "vanlige" folk lønner det seg nok absolutt å berre kjøpe ein diesel, blir sikkert det til slutt, men litt artig med diskusjonen og, jau ein har jo 2,5 tdi en, det er vell ikkje den lataste motoren det heller nei... men får sjå litt rundt, har ikkje noke nød om å selge bilen min no når eg eiger heile... kan vell bare vere tolmodig so dukkar det vell opp noke eg vil har, har vell funne ut at eg e litt kresen når det gjelder bil, vil ikkje bli sett i kva som helst ;)