PDA

Vis full versjon : kjøpe stempel,hvor?



Team Tynner
24/09/11, 09:31
hvor får jeg kjøpt nye smidde stempel i orginal dim?eller lønner det seg å kjøpe overdim og borre opp blokka?

MGP
24/09/11, 09:44
www.cylmo.no har :)

Om trenger og borre kommer helt ann på hvor mye den er slitt, men bassert på min erfaring så ja, 99% av alle FK blokker er slitt nok til at de bør borres.

Spesielt når du skal bytte til smidde stempler, da de er mindre enn org FK stempel fordi de skal ha mer klaring, Om du tenker ei ny FK blokk med org stempel har den Borr mål på 96.01mm og stempel mål på 95.99, altså 2/100mm klaring på org FK/FT

Setter du nedi et wiseco stempel vil d måle 95.91mm og på org borr på 96.01mm får du da 0.1mm klaring altså en tiendel.

Men du ha jo ikke ei ny blokk, sikkert godt 200.000+km og da er dem slitt alt fra 5/100mm til en tiendel, så hvis vi da sier den er slitt 0.1mm og du bare honer blokka og setter nedi smidd stempel så har du plutselig 0.2mm klaring altså dobbelt så mye som d skal være, å da kan du selv tenke deg hvor mye blowby du får i sylindrene.

Mye tall og skit her nå, men du skjønner tegninga

så JA for gudskyll borr blokka :)

mvh

Team Tynner
24/09/11, 10:12
takk for godt svar:)da blir det boring!koster slikt da?

MGP
26/09/11, 12:13
Ring cylmo og høre, husker ikke prisene i farta, mellom 2-3k enn plass tror jeg :)