PDA

Vis full versjon : Kupetemperatur med parkvarmer



Robert_AWD
23/09/11, 20:51
Driver og kjøerer dieselvarmeren i ny og ne, slik at denne skall være opprativ til vinteren.

Denne funker helt topp, kansje litt for godt.
Når denne har brent i 15min koker det inne i kupen, når bilen startes fyrer AC opp på maks blås med kulde, for og ta tempen ned til 24grader, som varmeamaparatet er innstilt på.

Motortemp holder seg på normal, og jeg hører at dieselvarmeren roer ned av og til. Men tempen i kuppen er meget varm.

Lurer derfor på om dieselvarmeren kun er temp styrt ut fra motortemp, og ikke har noen innstilling for tempen i kupen? Det er jo ikke kaldt ute, så det skall jo ikke rare varmen til for og varme opp bilen.

Det er ubehaglig og holde handa foran luftdysene når varmeren går.

Er dette riktig?

roar oppi
05/10/11, 01:40
Hei..
Jeg tror nok den er styrt fra varmen på motoren.. Ihvertfall til du setter i nøklen og starter opp... men detta skal jeg ta og teste på min..

aarnes
05/10/11, 08:22
Jeg testet min for første gang idag, og det virka som tempen var styrt av klimapanelet. var vel rundt 20grader i kupeen, akkurat som den sto på

Robert_AWD
11/10/11, 10:10
Slengte en tempmåler inn i bilen i dag.
Stilte ac på 22grader.
Etter 20min hadde jeg 32 varmegrader inne i kupen.
Og webastoen høres ut som en jetmotor. :)

aarnes
11/10/11, 10:52
har du webasto eller volvo original parkvarmer?

Robert_AWD
11/10/11, 16:38
har du webasto eller volvo original parkvarmer?

Jeg går ut fra at det er orginalt.

eab
22/10/11, 18:01
Jeg har bitt meg merke i at det ikke er så kjempevarmt inne i bilen min etter at parkeringsvarmeren har stått og gått. Stiller jeg den inn så bilen skal være varm til jeg kjører på jobb så har motoren driftstemp, men kupetempen er ikke noe å skryte av. Uansett hva jeg setter temperaturen til inne i kupeen.

Hvis jeg f.eks setter begge vribryterne på 24 grader så begynner det å blåse full storm inne i bilen når jeg starter opp. Så det er tydelig at det ikke er 24 grader i kupeen når bare varmeren går.