PDA

Vis full versjon : Volvo 940 turbo+



Go40
23/09/11, 05:59
Heisann!

Har en volvo 940 turbo me såkalt turbo+.. Har hørt at det skal være ca. 190hk, men jeg syns ikke det er noe særlig futt i den. :(
Har lest litt rund på forumet her og sett at det er 0,95 i ladetrykk, men er det konstant eller er det bare en liten stund så roer det seg igjen og går ned..?
Fikk høre fra noen kompiser at jeg måtte kjøpe meg nytt wastegate stag som er justert til 0,8 i ladetrykk, men hvis jeg gjør det og bilen har 0,95 med turbo+ orginalt vil det jo si at den vil gå dårligere..
Er det noen som har et godt råd anngående dette, eventuelt om det hjelper med et nytt wastegate stag som er justert til 0,8 bar..? :)

Sånn det er nå er Turbo+, 3" eksos fra turbo og konfilter..

kjellt
23/09/11, 06:22
Heisann!

Sånn det er nå er Turbo+, 3" eksos fra turbo og konfilter..

Hjelper ingen ting :) Bare for lyden sin skyld

Refinement!
23/09/11, 17:27
Turbo+ er en elektronisk pysventil som øker turbotrykket over 4000rpm ved full gass, forøvrig er den standard. Fjern dette systemet og monter wastegateaktuator med 1 bar trykk og du får en helt annen bil

Go40
24/09/11, 07:27
Turbo+ er en elektronisk pysventil som øker turbotrykket over 4000rpm ved full gass, forøvrig er den standard. Fjern dette systemet og monter wastegateaktuator med 1 bar trykk og du får en helt annen bil

Da får jeg prøve det.

Tusen takk! :)