PDA

Vis full versjon : Airbagspørsmål 850/x70



mrstfu
22/09/11, 21:44
Det har oppstått en liten diskusjon på swedespeed.com, ang airbags og når disse ble standard. En av brukerne der har akkurat flytta til Sverige, og spurte meg om når airbag på passasjersiden ble standard i 850? Noen som veit?

Jeg har ALDRI vært borti en interiørfacelift 850 uten passasjer-airbag, ikke som jeg har lagt merke til hvertfall, noe som fikk meg til å tro at dette var standard fra og med 95. However, han karen som kontakta meg på swedespeed har hittil funnet nesten utelukkende biler UTEN passasjerairbag, her i Skandinavia, alt fra 94-97 modeller. Noen som vet når/om dette ble standard?

Liknende spørsmål om x70, hvordan utløses airbagen? River den dashbordet i filler, kommer den ut i sprekken mellom dash og hanskerom, eller kommer den ut av hanskerommet? Ettersom det ikke er noe klart felt hvor airbagen felles ut fra, som på 850, begynner man å lure.

Dette har jo en mulig innvirkning på kjøpsguiden her på forumet og:D

Takker for hjelp:D

Folkvord
22/09/11, 22:46
den komer ut i dashbordet altså toppen som du kan ta av, der kommer den, men har og sett og forskert på det og det eg klarte finne ut var ikke noe med årsmodel og slikt men hva bilen blei bestilt med og fra hvilke land den kom fra og hvilket interiør den blei bestilt med, har selv 2 facelift som er 95 mod nå med passasjer airbag, men hadde før en 95 mod facelift som ikke hadde passasjer airbag så tviler på at det har noe med mod og gjer men menner eg fant ud at det vert standar på 96 mod og oppover