PDA

Vis full versjon : civinco datasprut



Mr.Soteru
22/09/11, 20:09
Er det noen som har greie på dette sprutet i området rundt bø i telemark ?

Mr.Soteru
08/10/11, 19:15
ingen?

Truckdriver
08/10/11, 20:11
Tydeligvis er det få som har god kjennskap til det i det store og det hele, uten at man snevrer det inn til Bø i Telemark og ett bilmerke.
Men jeg vet at det finns folk med kunnskap om datasprut deromkring, eller kjørbar avstand derifra.

Mr.Soteru
09/10/11, 16:12
Tydeligvis er det få som har god kjennskap til det i det store og det hele, uten at man snevrer det inn til Bø i Telemark og ett bilmerke.
Men jeg vet at det finns folk med kunnskap om datasprut deromkring, eller kjørbar avstand derifra.Vem er dette da, for jeg snakker mye med de civinco folka i sverige og de mener jeg har ett annet svinghjul enn 60-2 men dette har jeg sjekket så jeg har riktig svinghjul, og den skulle tent forde.
Har startet motoren med orginal hjernene, men så fort jeg kobler inn civinco sprutet så får jeg ikke gnist.

Truckdriver
09/10/11, 16:33
Motronic 60-2 signalet som brukes når man har triggerhjul på svinghjul kan være vrient å lese for enkelte datasprut, pga signalet fra de manglende tennene vises på en litt spesiell måte. Er du sikker på at sprutet leser signalet rett vei? Kan det hende at du har koplet polene fra trigger feil?
Har du noen diagnosemuligheter i sprutet?

Mr.Soteru
09/10/11, 17:29
Motronic 60-2 signalet som brukes når man har triggerhjul på svinghjul kan være vrient å lese for enkelte datasprut, pga signalet fra de manglende tennene vises på en litt spesiell måte. Er du sikker på at sprutet leser signalet rett vei? Kan det hende at du har koplet polene fra trigger feil?
Har du noen diagnosemuligheter i sprutet?Hmm, javell. Vet ikke om det er noen måte og lese feilkoder på, har ikke lest noe om det.
Men på settings på sprutet går det ann å snu polariteten på crank sensoren, for jeg bruker enkelmasse svinghjul, og orginal svinghjulssensor

Mr.Soteru
09/10/11, 17:35
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/13.png

Her er den loggen jeg fikk, viss dere skjønner noe da

Det er jo ikke 60 - 2 ifølge loggen

Truckdriver
09/10/11, 19:55
Teller bare 20 sammenhengende der ja. har du noe mulighet for å justere signalstyrken i sprutet? Gain innstilling eller noe sånt? For meg kan det se ut som at de lange åpenrommene som vises her kan være under ei kompresjonstakt, når rotasjonshastigheten på motor er på det laveste. Det kan være at signalet akkurat da blir for svakt til at sprutet oppfatter det, og dermed tolker det som ei manglende tann. En slik variasjon i hastiget skal det være, og om du har mulighet for å logge selve spenningen på signalet så ser man enda tydeligere hastigheten. Derfor er også de manglende tennene plassert på en strategisk plass der hastigheten på veiva skal være jevnest mulig. Du ser antydning til variasjon i hastigheten utifra loggen du viser når du ser på forskjellen i bredden på bølgedalene og toppene.

Truckdriver
09/10/11, 20:56
Har tatt en titt på tuningsoftware til det jeg tror er likt sprut som du har. Og ja om jeg ser på rett sprut så har du noen valgmuligheter som kan ha innvirkning på signalet.
Regner med du har krysset av for induktiv giver?
Det er også mulighet for pullup og støy filtrering. Pullup kan hjelpe om det induseres støy i signalledningene.

Mr.Soteru
10/10/11, 15:30
Har tatt en titt på tuningsoftware til det jeg tror er likt sprut som du har. Og ja om jeg ser på rett sprut så har du noen valgmuligheter som kan ha innvirkning på signalet.
Regner med du har krysset av for induktiv giver?
Det er også mulighet for pullup og støy filtrering. Pullup kan hjelpe om det induseres støy i signalledningene.Sprutet mitt heter civinco SA500_1000G3..

Men skal sjekke i kveld om jeg har krysset av for induktiv giver, men hvor er det pullup pg støy filtering a?
Betyr dette det samme på svensk?

Mr.Soteru
10/10/11, 19:35
fant feilen om det hvertfall, var att de sprutet stod att det va til volvo s40, så tok jeg og stillte jeg inn på volvo 740 88 og senere og da ble loggen 60-2, men får fortsatt ikke gnist :(

Truckdriver
10/10/11, 20:47
Mulig å få tatt en titt på oppstartmappen du bruker?

Mr.Soteru
11/10/11, 08:42
Mulig å få tatt en titt på oppstartmappen du bruker?Ja, men er det mapping greiene jeg ikke kan :S

Mr.Soteru
11/10/11, 08:48
Var visst akkuratt samma nå, var jeg som kikket feil, så skjønner ingenting nå

Truckdriver
11/10/11, 21:31
Ja, men er det mapping greiene jeg ikke kan :S

Jeg tror du missforsto litt. Jeg lurer på om jeg får lov å ta en titt på mappen din. Noen ekspert er jeg ikke på sprutet ditt, men jeg har vært borti litt forkjellige sprut.

Mr.Soteru
12/10/11, 17:25
Fant nok hele feilen, er svinghjulet som er feil :p

Så trenger nå ett 60-2 svinghjul =)