PDA

Vis full versjon : bytte blinklyspære, skru ut frontlykta?



morrun
22/09/11, 11:13
Hei. Blinklyspæra(foran, passasjerside) har gått og jeg har nå flådd hånda i et forsøk på å bytte den etter instruksjonsboka:mad: : "vrid moturs og dra ur pærans sokkel" eller noe liknende står det. Det er så trangt og flere skarpe kanter, kommer ikke til.
Er det enklere å ta ut lampa? Hva har dere gjort og hvordan? Dette gjelder S60`en.

Steen
22/09/11, 12:01
Går an og bytte pæra mens lyka står i bilen, men er trangt å litt vanskelig som du sier. Men mener at du skal demontere påfyllings røret til spylervesken for bedre tilkomst, er en stk torx skrue bare, er T25 eller T27.
Så må pæreholderen vris ut ja :)

morrun
22/09/11, 12:49
Ja, det ville hjulpet, sitter den like vanskelig til som pæra denne torxskruen?

Steen
22/09/11, 13:31
Nei, skruen er en enkel sak of ta vekk, så drar du bare påfyllingsrøret opp mens du vrir på det.
Og den lille svate slangen som henger på røret er bare lufting til spylerveske tanken.

morrun
22/09/11, 13:35
takk og takk.

GMV
22/09/11, 16:03
Hvis jeg ikke tar feil så skal pære sokklene på passasjersiden vris MEDURS for å få de av.

GLTOslo
22/09/11, 20:41
Jeg knotet også første gangen. Årsaken så jeg etterpå var at det er en vinkel nedover på sokkelen. Dersom man ser for seg at sokkelen er helt rett og man vrir deretter, må man ha skikkelig kraft i klypa for å vri den rundt.

Man trenger ikke demontere mer enn påfyllingsslangen på den siden.

morrun
22/09/11, 23:29
Stemmer, måtte vri medurs for å få den av (passasjerside). Gikk greit å bytte når jeg først kom til, men man bør nok være obs på det GMV og GLTOslo skriver, kan se for meg at det å vri såvel feil vei, som med feil vinkel, kan bli for mye for gammel plast.