PDA

Vis full versjon : Hvordan få 245'en til å henge med raskt i svingene?



HarryVolvo
21/09/11, 21:04
Hei, har en 245 turbo med ca 200hk, senka 35-40mm med ukappa senkefjærer, poly i hele understellet, røde koni bak med stivheten justert på maks, org framdempere, tårnstag, lamelldiff, 205/50-17" dekk..

Bilen er skikkelig nervøs i litt hastighet i svingene, må bruke mye "krefter" på å holde den på rett spor av veien..

Tips til forbedringer? :)

Batland
21/09/11, 21:11
Hehehe, Koni ja, og justert til maks stivhet bak i tillegg du?
Sjekk Art.nr. 95087240 her i stedet: http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=1024&LANGUAGE=SV#1169

HarryVolvo
21/09/11, 22:00
Ja, må ha den på maks stivhet pga subbing/krenging..

Hva inngår i den satsen der da?

MGP
22/09/11, 20:31
ORG framdempere sier vell sitt? og koni? få av d søppla der og kjøp bilstein racing lr få sellhoml til å spece et par, d gjorde de til meg og få på unibals i styr ledda og 25mm stabbstag fram og bak ;)

Og kansje enn forstillings kontroll? :D

Audun
22/09/11, 20:47
kanskje prøve tjukkere stabbstag hadde hjulpet.

VolvoR-Sport
22/09/11, 20:50
bilstein racing/clubsport, senkefjærer og polyforinger hjalp mye på min 245 hvertfall :)

ot: hvor mye hjelper det med uniballs istedet for endeledd?

KE40155
22/09/11, 20:50
ipdusa.com har tykke stabstag, momentstag, tårnstag og endel andre stag. pedersen selger mye av det samme der, bilstein dempere er også å få kjøpt der.

MGP
22/09/11, 20:57
bilstein racing/clubsport, senkefjærer og polyforinger hjalp mye på min 245 hvertfall :)

ot: hvor mye hjelper det med uniballs istedet for endeledd?

Får mere presis styring, med orginal endeled går rattet noen mm før hjula reagerer, spesielt i hard sving med belastning da d rønner på org ledde, med unibals svinger bilen når du svinger, ikke noe "delay" :)

Batland
22/09/11, 20:58
Ja, må ha den på maks stivhet pga subbing/krenging..

Hva inngår i den satsen der da?
Da er jo absolutt alt helt feil og resultatet ser du jo.
Satsen inneholder det du trenger for å løse alle problemene på en god måte og det eneste du trenger å fokusere på i tillegg er gode hjul som PASSER på bilen.

Først etter at dette er på plass er det tid for å vurdere polyforinger og tykkere stag rundtomkring.

Flateland
26/09/11, 01:16
På min 240t har jeg hjemmelagde bærebruer, bredda den litt ut. og flytt litt fram(firkant rør), måtte skjere vekk litt i framskjermene:) uten stabstag, veit noen rallybiler kjører uten. Røde koni dempere, hjemelaga tårnstag. trutrack sperre. Og 225 40 17" kina dekk(450kr stykke) hehe

Lurer litt på hvordan den vill være i svingene! er ikke ferdig med grenrøre enda så blir morro og se! hehe

Ola Moen
26/09/11, 01:53
På min 240t har jeg hjemmelagde bærebruer, bredda den litt ut. og flytt litt fram(firkant rør), måtte skjere vekk litt i framskjermene:) uten stabstag, veit noen rallybiler kjører uten. Røde koni dempere, hjemelaga tårnstag. trutrack sperre. Og 225 40 17" kina dekk(450kr stykke) hehe

Lurer litt på hvordan den vill være i svingene! er ikke ferdig med grenrøre enda så blir morro og se! hehe
u får jobben med å holde deg på veien i skarpe svinger.
Tviler på om du klarer Vad-svingen i stort mer enn 90-100 km/t :p

Flateland
26/09/11, 13:18
u får jobben med å holde deg på veien i skarpe svinger.
Tviler på om du klarer Vad-svingen i stort mer enn 90-100 km/t :p

Hehe, Ryktes om en lokal "helt" som har klart den svingen i 140km/t me en standar 240 F! ballong hjul! :P Men får ikke helt plassert deg, hvem er du? hehe