Vis full versjon : Hvordan få 245'en til å henge med raskt i svingene?
HarryVolvo
21/09/11, 21:04
Hei, har en 245 turbo med ca 200hk, senka 35-40mm med ukappa senkefjærer, poly i hele understellet, røde koni bak med stivheten justert på maks, org framdempere, tårnstag, lamelldiff, 205/50-17" dekk..
Bilen er skikkelig nervøs i litt hastighet i svingene, må bruke mye "krefter" på å holde den på rett spor av veien..
Tips til forbedringer? :)
Hehehe, Koni ja, og justert til maks stivhet bak i tillegg du?
Sjekk Art.nr. 95087240 her i stedet: http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=1024&LANGUAGE=SV#1169
HarryVolvo
21/09/11, 22:00
Ja, må ha den på maks stivhet pga subbing/krenging..
Hva inngår i den satsen der da?
ORG framdempere sier vell sitt? og koni? få av d søppla der og kjøp bilstein racing lr få sellhoml til å spece et par, d gjorde de til meg og få på unibals i styr ledda og 25mm stabbstag fram og bak ;)
Og kansje enn forstillings kontroll? :D
kanskje prøve tjukkere stabbstag hadde hjulpet.
VolvoR-Sport
22/09/11, 20:50
bilstein racing/clubsport, senkefjærer og polyforinger hjalp mye på min 245 hvertfall :)
ot: hvor mye hjelper det med uniballs istedet for endeledd?
ipdusa.com har tykke stabstag, momentstag, tårnstag og endel andre stag. pedersen selger mye av det samme der, bilstein dempere er også å få kjøpt der.
bilstein racing/clubsport, senkefjærer og polyforinger hjalp mye på min 245 hvertfall :)
ot: hvor mye hjelper det med uniballs istedet for endeledd?
Får mere presis styring, med orginal endeled går rattet noen mm før hjula reagerer, spesielt i hard sving med belastning da d rønner på org ledde, med unibals svinger bilen når du svinger, ikke noe "delay" :)
Ja, må ha den på maks stivhet pga subbing/krenging..
Hva inngår i den satsen der da?
Da er jo absolutt alt helt feil og resultatet ser du jo.
Satsen inneholder det du trenger for å løse alle problemene på en god måte og det eneste du trenger å fokusere på i tillegg er gode hjul som PASSER på bilen.
Først etter at dette er på plass er det tid for å vurdere polyforinger og tykkere stag rundtomkring.
På min 240t har jeg hjemmelagde bærebruer, bredda den litt ut. og flytt litt fram(firkant rør), måtte skjere vekk litt i framskjermene:) uten stabstag, veit noen rallybiler kjører uten. Røde koni dempere, hjemelaga tårnstag. trutrack sperre. Og 225 40 17" kina dekk(450kr stykke) hehe
Lurer litt på hvordan den vill være i svingene! er ikke ferdig med grenrøre enda så blir morro og se! hehe
På min 240t har jeg hjemmelagde bærebruer, bredda den litt ut. og flytt litt fram(firkant rør), måtte skjere vekk litt i framskjermene:) uten stabstag, veit noen rallybiler kjører uten. Røde koni dempere, hjemelaga tårnstag. trutrack sperre. Og 225 40 17" kina dekk(450kr stykke) hehe
Lurer litt på hvordan den vill være i svingene! er ikke ferdig med grenrøre enda så blir morro og se! hehe
u får jobben med å holde deg på veien i skarpe svinger.
Tviler på om du klarer Vad-svingen i stort mer enn 90-100 km/t :p
u får jobben med å holde deg på veien i skarpe svinger.
Tviler på om du klarer Vad-svingen i stort mer enn 90-100 km/t :p
Hehe, Ryktes om en lokal "helt" som har klart den svingen i 140km/t me en standar 240 F! ballong hjul! :P Men får ikke helt plassert deg, hvem er du? hehe
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.