PDA

Vis full versjon : Hvordan skal svinghjulet stå? HJELP



H.Flote
21/09/11, 05:56
Da motoren tok kvelden i 760en så var jeg av sted å kjøpte meg ny motor.. da måtte jeg plukke over svinghjulet, og glup som jeg er glemte jeg å merke opp hvordan det sto på gamle motoren..

er det noen her som kan fortelle meg hvordan svinghjulet skal stå når veiva står i 0?? evt. bilder? finner ingen pil eller noe bak på svinghjulet.. er en b230ft motor, med "hullete" svinghjul.. hjelp! snøen kommer vel snart å da må cooperen i hus :(

ArneR
21/09/11, 06:40
Når sylinder 1 er i ødp, skal oppholdet i hullene i svinghjulet stå imot starteråpningen.

MEM Racing
21/09/11, 13:22
På baksiden av svinghjulet har du to tapper. På blokka sin høyre side (Oljefilter) har du en tapp mellom to skruhull der du skrur fast girkassen. Når veiva står i null så skal tappen i blokka stå mellom de to på svinghjulet.

MGP
21/09/11, 15:20
På baksiden av svinghjulet har du to tapper. På blokka sin høyre side (Oljefilter) har du en tapp mellom to skruhull der du skrur fast girkassen. Når veiva står i null så skal tappen i blokka stå mellom de to på svinghjulet.


På ET motor ja, han har FT motor nå, brønn svinghjulet har ikke tapper på baksida.

Men som sagt over, så skal oppenrommet på 60-2 tenner stå mot starter i TDC.

MEM Racing
21/09/11, 16:18
På ET motor ja, han har FT motor nå, brønn svinghjulet har ikke tapper på baksida.

Men som sagt over, så skal oppenrommet på 60-2 tenner stå mot starter i TDC.

Brønn svinghul har de to tappene ja.
Har montert det slik på alle F,FT,FK motorene jeg har byttet svinghjul på.
Og alle startet på første forsøk.

MGP
21/09/11, 16:46
Brønn svinghul har de to tappene ja.
Har montert det slik på alle F,FT,FK motorene jeg har byttet svinghjul på.
Og alle startet på første forsøk.

Liten skrive feil hær, ja de har tapper, men på ET har de en funksjon, da d står en føler som leser de to tappene, mens F, FK ect ikke har føler der.
Var d jeg mente :)

Så siden brønn svinghjul kom på ET me m46 på 80 tallet har de vell ikke gidda laga nytt hjul bare for F, FK ect, så de spøtter vell ut samma hjul til de også :)

MEM Racing
21/09/11, 20:22
Liten skrive feil hær, ja de har tapper, men på ET har de en funksjon, da d står en føler som leser de to tappene, mens F, FK ect ikke har føler der.
Var d jeg mente :)

Så siden brønn svinghjul kom på ET me m46 på 80 tallet har de vell ikke gidda laga nytt hjul bare for F, FK ect, så de spøtter vell ut samma hjul til de også :)

Hehe da e vi på samme side;)

H.Flote
22/09/11, 18:02
Hei igjen og takk for god respons :)

Prøvde med den metoden med 1. syl står i ØDP, og prøvde på svinghjulet igjen.. men da ble det slik som på bildet..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1743.jpg

er det forskjell på svinghjul? at det kanskje er fare for at jeg trenger et annet svinghjul? :s

ArneR
22/09/11, 19:33
Nei, det er da rett det..

H.Flote
22/09/11, 19:38
Nei, det er da rett det..


er det? der det ikke er hull står det "feltet" på svinghjul ikke i senter på startmotorhullet :s men litt nedom..

ArneR
22/09/11, 19:46
Det stemmer det der, det skal ikke stå i senter av starterhullet, da er det noe annet som ikke stemmer.. :p

hella88
27/09/11, 20:45
dette er riktig så det er bare og fyre opp..